Overstap naar opvolgmelk

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Es14, 11 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es14

    Es14 Actief lid

    12 jun 2014
    140
    1
    18
    Onze zoon is bijna 6 maanden en we gaan dus binnenkort overstappen naar nutrilon 2 (opvolgmelk)
    Hij krijgt nu 4 flessen (3x 180/6 en 1x 210/7)
    Ivm verborgen reflux zijn we toen hij 2 maanden was begonnen met nutriton.

    - blijft de hoeveelheid hetzelfde als je overstapt naar opvolgmelk?
    - hij krijgt nu nutrilon forte voor hongerige baby's, moet ik dit blijven geven of kan ik nutrilon 2 standaard geven omdat nr 2 meer een verzadigd gevoel geeft?
    - en moet ik nog steeds nutriton blijven gebruiken? Wanneer stop je hiermee?

    Misschien moet ik het gewoon uit proberen maar misschien zijn er moeders die hier ervaring mee hebben?
     
  2. Maris22

    Maris22 VIP lid

    7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Mijn dochter is ook bijna 6 mnd en je kan dezelfde hoeveelheid aan flessen blijven geven..
    Is hij nog steeds erg hongerig? Dan kan jij forte blijven geven of mengen met de standaard 2 van nutrilon, wij gebruiken h.a en gaan hiermee door
    Nutriton ben ik nooit fan van geweest, zou t lekker af gaan bouwen als hij niet veel meer teruggeeft, succes ;)
     
  3. gusto

    gusto Niet meer actief

    Van opvolgmelk mag je maximaal 24 schepjes per 24 uur geven, dus wel minder dan van nr 1.

    Mijn kinderen zaten beide sneller vol van de nr 2 en gingen vanzelf minder drinken, maar die aten ook al behoorlijke porties met 6 maanden. Geef je al bijvoeding?
     
  4. Es14

    Es14 Actief lid

    12 jun 2014
    140
    1
    18
    Ja ik geef al bijvoeding. Sochtends fruit en om 17:30 groente
     
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Max 24 scheppen idd, maar je zal misschien wel merken dat hij sneller vol zit, dat was hier wel het geval en zaten eigenlijk meteen op 3 flessen (1x 180 met pap, 1x 180 en 1x210)
     
  6. Cammy

    Cammy Fanatiek lid

    24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Wij gaven ook nr1 forte en ben dat met nr2 blijven geven. Ik had geen zin om weer eventueel te moeten rommelen met de voeding. Ik zou zelf wel proberen de laatste fles ook 180/6 te geven. Ik merkte ook dat de nr2 melk meer verzadigd.
     
  7. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    Hier verzadigde nr 2 meer, dus toen ik overstapte had ze voldoende aan 4x 180/6
    Daarnaast ben ik meer eten gaan geven, ruime portie fruit en groente, brood bij de lunch en tussendoor een cracker of soepstengel.
    Toen ging ze zelf heel snel minder drinken en zijn we met 7 maanden over gegaan op 3 flessen.
    Nu is ze bijna 9 maanden en zit het er zelfs aan te komen dat we naar 2 flessen gaan. Dat geeft ze hier zelf overigens prima aan, dus ik merk snel genoeg als het teveel wordt en er 1 afgaat.
     

Deel Deze Pagina