11 maanden..arrg ik weet t niet meer..

Discussie in 'Voeding' gestart door piri piri, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Dochterlief eet al 2 maanden bar slecht, en ook de 300 cc zuivel komt ze krap an.
    Hierdoor ( denk ik)...slaapt ze ook niet meer door en zitten we op minimaal 1 en soms2x per nacht met een fles van 90 cc in d'r kamer....Ze heeft dan ook echt honger:$...Ja niet zo gek....
    Smorgens geef ik haar een fles 180 afhankelijk van de nacht gaat deze half leeg of iets meer..
    de boterham die ik daarna aanbied maar voor de helft op. tussendoor een stukje fruit, maar ook maar enkele hapjes. Lunch de andere helft van d'r boterham en +- 120 cc melk. soms 's middags enkele slokken diksap en klein stukje wafel. en t avond eten is helemaal een ramp. of ik nou appart voor haar kook, of met ons mee....na 4 happen begint ze uit te tuffen en zie je d'r kijken, bekijkt maar...wonder boven wonder wil ze wel haar toetje:p.
    Papfles van 19:00 vaak drinkt ze tot 120 cc en dan hoeft ze niet meer.

Nou hebben we haar gisteravond ivm erg slecht eten om 23:00 wakker gemaakt en toen dronk ze zo 180 cc ineens weg, en hebben we voor t eerst sinds heel lang heerlijk door kunnen slapen...
    Maar ja, wat is wijsheid ?
    Ze lijkt er zelf geen last van te hebben, plast goed etc. ( morgen even naar cb wegen)..dus ze lijkt niets te kort te komen...(behalve slaaptekort:p)...

Iemand tips ?
    Moeten we d'r gewoon eens een par nachten laten door huilen zodat ze weer in het overdag eten en drinken ritme komt, of er gewoon bij neerleggen dat ze maar 11 maanden is, en dat dit er gewoon bij hoort.??? :(

2. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Hoe bied je het eten aan? Het kan soms helpen om haar zelf te laten eten (stukken uit de hand eten) of haar zelf een lepel te geven waarmee ze ook kan 'scheppen' in haar eten. Of je bied haar stukken aan en je schept daartussendoor ook wat in haar mond.

Speeltje in de hand kan ook voor wat afleiding zorgen.

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Inderdaad, eet ze zelf? Hoeft niet met bestek.

En afleiding werkt. Zet 1 klein speelgoedje op tafel waar ze mee kan spelen. Ondertussen geef je haar eten. Bij zoonlief hielp dat goed.

Of eten afgewisseld met toetje. Dus 1 hap eten, 1 hap toetje. Of 2 happen eten, 1 hap toetje (mocht ze dit accepteren)

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#4 MMarianne, 30 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mei 2013
    Met 11 maanden had ie hier alleen voor het slapen gaan nog een klein flesje opvolgmelk, de rest van de flessen moest ie niet meer dus ben toen overgegaan op gewone melk 's morgens bij het broodje. Kaas op brood en een toetje toe behoren ook tot zuivel natuurlijk.

Slecht avondeten is een bekende fase vanaf die leeftijd, toen deed ik ook wel eens een hapje toetje afgewisseld met een hapje groente en at ie alleen op schoot. Nu eet ie al een paar maanden hoofdzakelijk met z'n handjes, als ik met de lepel aan kom zetten draait ie 9 van de 10 keer z'n hoofd om...gebeurd niet meer zo vaak maar hij is regelmatig zonder avondeten naar bed gegaan, toetje krijgt ie wel altijd. Tis soms even zoeken hoe of wat. En misschien krijgt ze wel tanden/kiezen, kunnen ze ook slechter door eten.

Het ineens 's nachts wakker worden hoor je ook vaak op die leeftijd, hier doet ie wel eens kletsen 's nachts maar hoef er nooit uit. Zou haar in ieder geval 's avonds niet zelf wakker maken voor een fles maar wordt ze 's nachts wakker en is een kusje van papa of mama niet voldoende en heeft ze echt honger ja dan zou ik een fles geven denk ik...

Zijn allemaal fases en ze is inderdaad nog maar 11 maanden ;)

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Krijgt je kindje geen tanden/kiezen?
    Was hier rond die leeftijd reden om slecht te gaan eten en drinken maar ook meer wakker te zijn 's nachts... Dan is het een kwestie van wachten tot ze door zijn (en hopen dat er niet meteen weer achteraan komen).

En anders was ook de vraag: hoe bied je het eten aan? Voer je je kindje of mag ie zelf eten?

11 maanden sprong was hier ook érg vervelend en ze ging van het een in het ander over (tanden/sprong/kiezen/sprong etc) erg lastig, maar ook weer goed gekomen ;)

Deel Deze Pagina