Zó moe

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Bureau, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Beste Heidi,

Mijn dochter is nu ruim 4 maanden oud en ik geef volledige borstvoeding. Ik blijf ontzettend moe, dit had ik tijdens de zwangerschap al maar nu nog steeds. Ik heb bloed laten prikken en daaruit kwam naar voren dat mijn ijzergehalte prima is maar dat ik wel een tekort aan vitamine D heb. Ik slik nu 1.5 maanden extra vitamine D, naast de zwangerschapssuplementen die ik ook nog steeds elke dag slik. Ik ben de laatste dagen duizelig van vermoeidheid, ook al slaap ik prima in de nachten en onze baby slaapt ook voornamelijk door (zo nu en dan komt ze 1x, maar meestal 0).

Eigenlijk is mijn vraag: kan deze vermoeidheid komen door het geven van borstvoeding? Ik heb al eerder overwogen om te stoppen met borstvoeding maar toen kwam het verhaal van Vitamine D naar voren, nu ik merk dat ik daar alsnog niet (genoeg) baat bij heb, zit ik weer in dubio: stoppen of doorgaan?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Is er ook op andere stoffen geprikt? Vitamine D neem je het beste D3: daar heeft je lichaam op dit moment het meeste aan.
    Ook vitamine E en B zijn belangrijk, vul deze eventueel ook aan.

Verder: eet wat goed voor je is, kies waar je lichaam iets aan heeft (liever dan de koeken en snelle hap) En probeer elke dag naar buiten te gaan. Van blijven zitten blijf je ook zo moe...

Stoppen met borstvoeding geven garandeert niet dat je vermoeidheid over gaat. Ga anders terug naar je huisarts, laat je schildklier onderzoeken, of kijk verder naar wat jou nu verder kan helpen.

Veel succes!

Deel Deze Pagina