Hoi dames, mijn binkje is morgen 11 maanden oud. Maar ik heb het idee dat het spekkige er nu al een beetje afgaat hij hem. . Hij is net volop bezig met kruipen en langs de tafel lopen enzo, aan de muren optrekken, dus hij is redelijk actief nu. Maar hoort dat baby-vet er niet later af te gaan pas? Het is niet schrikbarend hoor, maar het viel me laatst gewoon ineens op. Al is hij al nooit echt een dikke baby geweest hoor en gaat hij nu dus ook al echt proberen te lopen.
Ja dat kan heel goed hoor. Vaak gaan ze dan de lengte weer wat in en meer beweging dan verdwijnt dat spekkige heel snel...
Ja hoor, is normaal. Zodra ze actiever worden en meer bewegen wordt het babyvet minder. Op CB zeiden ze dat rond 2,5-3 jaar wel het babyvet echt helemaal weg is. Dan gaan ze ook echt veel meer lopen en langere stukken. Toen mijn zoon rond die leeftijd was zag je ook dat zijn gezicht smaller werd. Maar hij heeft nu nog (19 maanden) wat dikkere polsen. Buik valt mee maar loopt naar voren dus buik lijkt nog dik.