11 maanden en fles weigeren

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mamalieske, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Isa is nu bijna 11 maanden en krijgt nog een ochtend fles en 's avonds een pap fles, maar sinds de laatste dagen wil ze de ochtend fles niet meer
    en sinds vanavond weigert ze ook nog eens de pap fles.....
    Pap met een lepel gaat wel goed, brood, fruit, warm eten alles gaat er goed in maar die flessen dan is het huilen tieren brullen krijsen en janken.
    Dikke ellende dus en ik wil er absoluut geen gevecht van maken.

Is dit normaal rond deze leeftijd? Is het een fase? Moet ik de flessen op gaan bergen en ipv de fles maar pap geven? Wie weet raad :)

2. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    Ik denk dat ze nu wel zonder kan! Dan geef je gewoon pap met een lepeltje. Gewoon proberen. Zou wel nog even nagaan of je dan extra vitamines moet geven.

3. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    ja hoor gewoon doen ben je mooi gelijk van de fles af:)Mischien wil ze wel wat melk uit ene bekertje?
    dan kun je haar smorgens een broodje geven met wat melk..
    Britt drinkt ook vanaf 11mnd geen fles meer...maar wel een bord pap
    en melk uit een beker...als je onder de 300cc melk (Zuivel)komt moet ej wel
    vit. D bij geven..

4. melissa73

melissa73 Lid

19 apr 2008
    96
    0
    0
    leidster KDV
    Hoi mamalieske,

Ik werk zelf als leidster op een kinderdagverblijf en uit ervaring weet ik dat veel kinderen op een gegeven moment echt de fles gaan weigeren.
    Ze zijn er dan gewoon klaar mee.
    Elf maanden is dan ook wel een mooie leeftijd hoor!
    Met een gevarieerde maaltijd ( groente en fruit en melkproducten, kortom van alles wat) krijgen ze in elk geval eigenlijk alle vitaminen op deze leeftijd wel binnen.
    Overgens, het advies daarin wil per jaar nog weleens verschillen. Dus als je het zeker wil weten kun je altijd nog kijken op de site van het voedingscentrum of informeren bij het consultatieburo.

Je moet wel even opletten dat wanneer je geen fles meer geeft, ze genoeg vocht binnenkrijgt. Dat kan gewone melk zijn, maar ook gewoon water of diksap.

Gr, Melissa73

Deel Deze Pagina