ik geef Can moedermelk uit het flesje. hoe doen jullie dat als je ergens naartoe gaat? bijvoorbeeld uit eten of naar het bos oid? neem je dan je flessenwarmer mee, en dan maar hopen dat als de baby honger krijgt dat je ergens een stopcontact kunt gebruiken ofzo? of ga je "gewoon" niet zo vaak op pad? ik vind dit zelf nog best lastig om met hem ergens heen te gaan...
Ik neem een thermoskan met gekookt water mee en een flesje spa blauw. Zo kan je het water op de juiste temp. mengen, poeder erbij en Rosalie kan drinken..Wij gaan overal heen waar we heen willen, blijf er niet voor thuis..Ook kan ej vaak gewoon water wel ergens bij een restaurant opwarmen..
@augustus: moedermelk is wat lastig aan te maken met warm water. @TS: heb eigenlijk geen tips voor je. Lust je baby de melk ook onverwarmd?
je kan een kan gekookt water vragen in restaurant. heb ik ook gedaan en daar het flesje in gezet. werkt perfekt annemarie
ik kan het je ook niet vertellen. ik moet bekennen dat we nog niet echt lang weg izjn geweest sinds onze dochter er is, wel naar familie ofzo maar niet winkelen we zorgden altijd dat we rond flestijd weer thuis waren
Pendrag dat snap ik idd, maar ik denk als je borstvoeding geeft dat kies je er voor om je kind op die manier te voeden, denk dat je dan niet zo snel afgekolfde melk mee neemt (geen verstand van maar dat denk ik), Je kan ook even terug naar de auto lopen bijvoorbeeld om je kind de borst te geven of met een doek afdekken..
Thermosflesje heet water mee nemen en een bakje. Dan zet je het flesje in het bakje hete water, is het volgens mij ook zo warm. Misschien is zoiets wel wat: http://www.geboortewinkel.nl/on-the-go- ... armer.html
Toen ik kolfde deed ik dacht 's nachts ook vaak zo, gewoon een thermosfles heet water mee naar boven en dan wat water in bakje en daar het flesje met melk in, wordt sneller warm dan bijv. in een fleswarmer!
Het probleem is dat het aanleggen nooit goed gelukt is, vandaar dat ik het (voorlopig) met de fles geef...
die thermosfles is inderdaad wel een idee, ik ga morgen eens kijken voor een thermosfles bij de hema ofzo... bedankt voor de tip!
@Anique: hier hetzelfde probleem. Jarissa wilde nooit aanleggen. Heb zelf maar 2 weken fulltime gekolfd. Ben er toen mee gestopt. Opbrengst was amper genoeg voor 1 voeding. Was per voeding 2 uur bezig. Jarissa is verder groot gegroeid op FV. Gaat kolven bij jou goed? Dan is mamamelk via fles toch een super oplossing!
Bij mij gaat het kolven gelukkig als een trein! Ik ben inderdaad heel blij dat het op deze manier lukt
@mirthe81 Dat ziet er super handig uit die flessenverwarmer van de geboortewinkel. Heb je daar zelf ervaring mee? Of kent iemand anders deze of het echt werkt? Tinkerbel
i.p. hoeft moedermelk niet warm. Sommige kindjes drinken het ook op kamertemperatuur. Dus je zou ook eens kunnen proberen om het niet opgewarmd te geven. Super trouwens dat je kolft voor je kindje
in een thermosfles mag je geen bereide babyvoeding bewaren stond op een fles die ik om die reden wilde aanschaffen. Dus maar niet gedaan. Snap het wel, want als het lauwwarm is is het een bron van bacterieen. Bereide flesvoeding moet je normaal thuis ook binnen een uur geven, anders gaat het flink broeien met bacillen, die groeien met kool bij een lekker warm temperatuurtje...
Ik heb een flessenwarmer die je ook in de auto kunt gebruiken. Ideaal, heb hem ook op de camping gebruikt
Hij drinkt het inderdaad ook op kamertemperatuur hoor, maar mijn productie is zo goed dat ik het in de koelkast moet bewaren, en dat lijkt me wat te koud En daarbij vind hij het wat warmer veel lekkerder Ik heb zaterdag overigens een thermosfles gekocht bij de Hema, dat gaan we maar eens proberen als de gelegenheid zich voordoet. Doie heb ik ook.. heb jij ook die van de Prenatal, heb hem nog niet geprobeert. Maar ik zocht ook iets wat je kunt gebruiken zonder dat je de auto nodig hebt... als je bijvoorbeeld in het bos bent of in een restaurant is het een beetje een gedoe om eerst naar de auto te moeten om een flesje op te gaan warmen.
Ik heb net bij de geboortenwinkel die draadloze flessenverwarmer gekocht. Ik ben benieuwd of het werkt. Gr, Tinkerbel