Hoi, Ik had een vraagje over de potjes van de kruidvat. Had die pas voor mijn dochter gekocht en was er eigenlijk wel tevreden mee. Maar nou keek ik van de week toevallig op het etiket van de fruit potjes en zag bij de ingedrienten staan dat er suiker inzit. Terwijl bij de olvarit dat niet zo is, daar staat juist dat er geen toegevoegde suikers in zitten. Toen keek ik dus ook meteen even naar de groentepotjes en daar staat dus bij dat er zout inzit terwijl bij de olvarit staat geen toegevoegd zout. Zout mocht toch het eerste jaar niet? Heb de potjes daarna eigenlijk niet meer gegeven. Wilde het eerste jaar nl haar niet teveel suiker geven. Ik snap natuurlijk dat in fruit ook suikers zitten, maar hoe minder erin zit hoe beter. Stel ik me aan en kan ik ze haar gewoon geven? Of is het inderdaad raar dat er suiker en zout bij de ingedrienten staat? Groetjes Debby
De suikers die er dan inzitten zijn de suikers die al in het fruit zitten. Er zit in de olvarit potjes dus ook suiker, alleen is er geen EXTRA suiker aan toegevoegd..
Ik heb ooit eens potjes van het Kruidvat gehaald, en ik heb er 2 van gegeven, (1 fruit en 1 groente) Ik vond ze zelf al vreselijk zoet en zout, dus ze staan nu achter in de kast voor noodgevallen... Nu ik erover nadenk, volgens mij zijn het 6 maanden potjes... Als een ingredient ergens aan toegevoegd word moet het op de ingredienten lijst staan. Bij Olvarit word niks toegevoegd en zijn het alleen de natuurlijke suikers en zouten die in het voedsel zitten... (althans zo heb ik het altijd begrepen, degene die het zeker weet mag mij corrigeren.. )
ik zag het ook ja , vond ook raar , maar selmen is gek op , en die zijn groter potten en nog goedkoper en volgens mij zit inimini suiker toegevoegd , ik doe het dus gewoon wel ,ze gaan toch aan suiker wennen of dat nou met paar maanden of jaren
Ik zag het ook en schrok van de hoeveelheid, dat is niet bepaald ieniemini.. 17,2 gram suiker per 100 gram fruithap... Hier krijgt mijn zoontje ze niet meer.
Hoeveel suikerklontjes zijn dat? *zoekt even op google* Een gemiddeld suikerklontje weegt ongeveer 4 gr (ligt eraan welke hè?) Dus dat zijn er dan ruim 4! Jeetje... Nooit bij stilgestaan... Geen wonder dat ik ze zo zoet vond..
Ik weet natuurlijk niet of die 17,2 gram de fruitsuikers en toegevoegde suikers bij elkaar opgeteld zijn. Maar dit is hoe het op het potje staat in ieder geval.... Ik heb even geen vergelijkingsmateriaal in de vorm van Olvarit.
nou die van kruidvat zijn echt erg zoet ja en alicia krijgt er geen fruit meer van. Ik had 2 potjes appel gekcoth (z'n setje van 2 stuks) en binen no time was hij op ik proeven en ja hoor waren net gemalen appelflappen zo zoet waren ze. sindsdien is het olvarit of vers want ze wordt al genoeg verwent met ligas enzo dat ze zuiker genoeg binnen heeft avondmaaltijden heb ik ook meestal van olvarit en soms neem ik er wel is van kruidvat mee en voor die ene keer dat extra zout lijkt me niet zo erg
heb even een potje olvarit gepakt en daar zit toch ook best veel in en wel 11,7g maar goed dit zijn wel natuurlijke suikers maar of het gezonder is . heb een potje zomerfruit uit de kast getrokken merk bonbébé heeft 10,3 gr suiker er inzitten en is zelfs een potje fruit met koek dus hoe olvarit aan zoveel suiker komt : (had ik ook nog 1 potje in de kast staan )
In olvarit zit evengoed veel suiker hoor! Alleen maken zij het ook vaak zoeter door appelsap. Maar ook in appelsap zitten veel suikers! Als je zeker wilt weten dat je kindje niet extra suiker of zout binnenkrijgt dan moet je het vers geven, anders ontkom je er denk ik echt niet aan hoor.
Nou, inderdaad. Als ik het zo hoor, kan ik het voortaan toch maar beter vers maken. Doe ik af en toe al, maar die potjes zijn wel erg makkelijk. Vooral voor de groenten. Maar ze zeggen altijd zo mooi dat potjes net zo gezond zijn als vers, daar twijfel ik nu dus wel over.. Groetjes Debby
Keuringsdienst van waarde is een tv programma en daar is een keer een uitzendig geweid aan potjes en andere babyvoeding. Heel verhelderend was dat !
Ben vanmiddag meteen enthousiast aan het koken geslagen. Wortel, aardappel met gehakt en tomaat,courgette, gehakt en maceroni. Dacht lekker in te vriezen om een vooraadje te hebben. Maar jagges wat ranzig smaakt het zo zeg. Gaf mijn dochter een hapje en die begon meteen te kokhalzen. Bij de volgende hap ook. Hmm, niet erg geslaagd dus. Zelf vond ik er namelijk ook niets aan, echt vies gewoon. Denk dat ik voorlopig maar zelf de fruit maak tot ik weet hoe ik een lekker groentehapje klaar kan maken Groetjes Debby
vers is gezonder dan potjes Wat dacht je alleen al aan de conservering. Hoe kan het dat een olvarit potje jaaaaren houdbaar is? Ik ben niet tegen potjes hoor, maar vers is volgens mij echt gezonder!
Volgens mij gewoon omdat het gesteriliseerd is en daarna vacuum verpakt... Er zitten totaal geen kunstmatige conserveermiddelen in de Olvarit, hoor...
nou om heel eerlijk te zijn vind ik die groentepotjes maar wat handg en ze vind ze heerlijk dus ik ga voor het gemak! Fruit maak ik overigens wel altijd zlf, met koek erin en smullen maar!
Ik geef ook voornamelijk groente van Kruidvat (vers wil ze niet) Ook geef ik nog wel eens fruit van Kruidvat. Juist Olvarit is in opspraak gekomen omdat er zoveel suikers in de potjes zit. Zoals iemand al eerder zei, als je vers geeft weet je precies wat er in zit. Denk dat de merken tegenwoordig niet zo veel meer uitmaken.