Vitamine D

Discussie in 'Voeding' gestart door Ise, 10 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ik had er helemaal niet over nagedacht toteen kennis erover begon: nu ik nog maar 300 cc friso geef, moet ik natuurlijk weer vitamine D gaan geven.. maar hoeveel (en doen jullie dat ook)? Ik heb eens gehoord dat de hoeveelheid vit D in 100cc melk gelijk staat aan 1 druppel vit. D, dus dat zou betekenen als je uitgaat van 5 druppels per dag ik er nog 2 bij moet geven.. en hoe lang kan je een open flesje bewaren? die van mij is dus al ruim 10 mnd open, volgens mij kan ik dit niet meer geven, volgens een collega wel..

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik weet het ook niet eigenlijk. Hier drinkt ze nog 2 flessen en bakje yoghurt als toetje maar ik geef geen vitamine D. Weet niet eens meer wanneer of hoeveel.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik geef ook geen vitamine D. Als je een kindje hebt met een blanke huid en je komt voldoende buiten dan kun je best zonder.

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik geef ook geen vit. D.

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra krijgt per dag 5 druppeltjes vitamine D

6. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Hier ook 5 druppeltjes per dat, maar dit wordt ook wel eens vergeten hoor haha.

7. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Er word ook gezegt dat als je kind 2 uur per week buiten komt je geen vit d hoeft te geven. Hier krijgt ze het alleen als ik er aan denk, en gek genoeg doe ik dat nu voor de eerste keer sinds anderhalve week.

8. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    als je minder als 400cc voeding geeft dan mag je 5 druppeltjes per dag bij geven..
    grtz Ramona

9. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    @Debbie, maar jouw dochtertje heeft dat toch nog niet nodig vit D, dat zit toch nog in haar voeding (flesvoeding dan hé, ik weet niet hoe het met borstvoeding zit). Hier moesten we het bij gaan geven zodra we overgingen op gewone melk.

Kun je eigenlijk teveel geven aan Vit D en kan dat kwaad?

10. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ja dat kan. Vitamine D is een vertoplosbare vitamine en het overtollige plas je dus niet uit.
    Maar als je je netjes aan de dosering houdt is er niets aan de hand.

11. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Mijn meisje krijgt de pilletjes al. Ze eet al stukjes wil absoluut niet gepureerd.
    Ik geef 1 pilletje maar lees net op het potje het volgende:

aanbevolen gebruik per dag:
    kinderen van 0 t/m 3 jaar 2 tabletjes per dag gedurende het hele jaar. kinderen die weinig buiten komen en kinderen met een zeer donkere huiskleur 4 tabletjes perdag.

Misschien hebben jullie hier iets aan. Ik vergeet het trouwens ook heel vaak.

Annemarie

12. joyo

joyo Bekend lid

4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    ik vergeet het ook vaak..... Maar onze dochter wil ze zelf hebben. Dan pakt ze het potje van het aanrecht af. Want papa moet ook pilletjes en dan ziet ze dat en dan wil zij ook. Dus ze door haar denk ik er aan. Maar voor onze zoon die ik nog drupjes moet geven. Slaat ook wel eens een dagje of 2 over hoor.

En ze komen zodra het goed weer is meteen buiten. De oudste wil dan lekker buiten spelen. En de jongste slaapt dan lekker buiten in de kinderwagen. En we wandelen met droog weer toch wel altijd. Dus buiten komen doen ze hier ook voldoende.

Deel Deze Pagina