Geduld is een schone zaak maar pffffffffff

Discussion in 'Voeding' started by sidmick, Mar 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    Ik weet het: geduld, geduld geduld....
    Ons meisje is sinds een maandje groente aan het eten. Ik moest gaan bijvoeden ivm problemen met haar ontlasting. Nu had ik de eerste paar keer de potjes van olvarit geprobeerd en dat ging er met gemak in. Na een weekje ben ik zelf voor haar gaan koken en mevrouw is duidelijk niet onder de indruk van mijn kookkunsten. Wat ik ook maak, haar lippen blijven stijf op elkaar. Inmiddels bied ik ook fruit aan maar daar gaat zowel vers als pot er niet in. Ik weet dat het een kwestie van geduld is maar 2x per dag ruim een half uur emmeren met eten zonder een hap naar binnen te krijgen doet me soms afvragen waarom ik niet gewoon een potje erin stop :rolleyes:

2. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Misschien kun je de potjes en vers eten mengen?En dan langzaamaan steeds meer vers en minder potje erin doen.

Veel succes!

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het is zo dat kindjes over het algemeen een keer of 10 iets moeten proeven voordat ze de smaak kennen. En zelfgemaakt eten heeft een veel sterkere smaak en een hele andere structuur dan een potje. Ik denk dat het een kwestie is van doorzetten.

In de tussentijd kun je het idd mengen, zoals Lucia zegt. En dan steeds minder potje toevoegen, zeg maar... Succes!

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    Dat mengen vind ik wel een goed idee, daar had ik zelf nog niet aan gedacht!

5. Alita

Alita Niet meer actief

proberen en al het niet lukt niet te lang doorgaan heeft dan toch geen zin!

Hier ook al eens een keer een potje wortel gegeven en laatst zelf gemaakt en wou mevrouw ook niet, de dag erna weer geprobeerd en toen vondt ze het héérlijk.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mengen is zeker een goed idee en hou een maximale tijd aan (bijvoorbeeld een kwartier) daarna houdt het gewoon op. Het duurt echt een tijdje voordat ze aan smaken wennen en er 'zin in' hebben. Potjes smaken allemaal ongeveer hetzelfde en dus is het niet zo raar dat ze dat wel okay vindt.. ligt niet aan jouw kookkunsten hoor ;) Sterkte ermee!

7. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    Misschien moet ik even toelichten waarom het hier zo belangrijk is dat ze groente eet. Mijn dochter had na iedere fles een spuitluier van haar oksels tot haar enkels. Groente maak haar ontlasting steviger en voorkomt de spuitluiers. Vandaar dat ik perse wil dat ze eet. Gister geprobeerd te mengen (wortels... half vers met wat opvolgmelke erdoor, half potje) Ze vertikte het. toen ik uiteindelijk maar de andere helft van het potje gaf was het zo op. Ik denk dat ik het daarom anders ga aanpakken, Ik geef haar denk ik om etenstijd (18.00) voorlopige een potje. "s middags ( ergens rond 15.00) probeer ik haar steeds een beetje vers aan te bieden om toch te blijven proberen. Zo blijft ze geconfonteerd met vers worden (want ik wil nu eenmaal echt heel graag dat ze vers leert eten) maar krijgt ze toch ook groente (potje) binnen tegen de spuitluiers. Is dit een idee denken jullie?

8. laika10

laika10 Actief lid

Jul 28, 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Ja kan je proberen. Ik zou er echter wel een einde aan breien als ze het vertikt na ca 15 minuten. Bedenk ook dat vast voedsel voor je kindje nog geen prioriteit heeft ( ik weet voor jou wel...) en heeft dus zoiets van "dit vind ik niet lekker, ik drink het zo wel bij". Over een maandje is het al heel anders. Misschien een idee om wat nutrix in haar flesje te doen, wellicht verbeterd dat ook hij ontlasting, dan kan je rustig verse groentes gaan proberen.

Misschien nog een gek idee...geef je het rechtstreeks uit het potje of op een bordje? als je het rechtstreeks uit een potje geeft kan je ok eens proberen om wat vers in een leeg potje te doen. Je kan ook je verse groentes een beetje smeuig maken met opvolg melk of Borstvoeding (* ik weet niet wat je geeft)...

Succes

Share This Page