Hoi allemaal, Mijn dochter heeft ineens door dat ze in bed ook op haar buik kan rollen, en nu slaapt ze 9 van de 10 keer op haar buik. Moet ik me nu zorgen gaan maken ivm wiegendood? Ik heb al eens geprobeerd om haar in een zijlig kussen te doen, net als toen ze nog heel klein was (toen spuugde ze heel veel, vandaar) maar dat pikt ze niet, ze krijst dan alles bij elkaar. Groetjes Marijke
Kylian deed dit ook (toen was hij trouwens 5,5 maand), ik heb het toen gewoon gelaten omdat hij ook heel goed zijn hoofd omhoog kon houden en kon draaien. Wel hield ik hem wat meer in de gaten, heb nl een babyfoon met camera dus ik kon steeds op tv kijken hoe hij lag en of zijn borstkastje nog bewoog. Maar dit was meer voor mijn gerustheid want het mannetje sliep heerlijk zo op zijn buik en is nu nog steeds een buikslaper. Je zijliggingskussen zou ik niet meer gebruiken want theoretisch is ze sterk genoeg om zich dan toch om te draaien. Groetjes anita
Mijn zoontje slaapt ook al vanaf dat hij kan rollen (3,5 maand) op zijn buik. Niets aan te doen, het is gewoon een buikslaper. Wel draaide ik af en toe zijn hoofdje een beetje omdat hij de neiging had vol met zijn neusje in het matras te gaan liggen. Dat vond ik toch altijd een beetje eng.
Ik sluit me helemaal aan bij MvLiam. Roy doet het ook al vanaf hij kan rollen en ik laat hem lekker zo liggen. Hij draait anders toch weer terug, dan kan ik hem maar beter lekker laten slapen. Ik let er wel op dat hij zijn gezichtje niet in het matras drukt, maar als hij zelf te weinig lucht krijgt, draait hij automatisch zijn hoofdje. Net als hij zelf zijn speentje uit zijn mondje doet als hij te weinig lucht krijgt door zijn neusje. Gr. Marieke
Hoi, dit heb ik eerder gepost over een kindje van 4 maanden... Nee, het kan geen kwaad. Je kindje is aan het zoeken naar zijn favoriete houding net zoals jij en ik die hebben. Over een tijdje draait hij waarschijnlijk door naar z'n buik en gaat daar op liggen. Je kindje is inmiddels groot genoeg om niet met zijn neus in het matras te gaan liggen. Dat ligt ook helemaal niet lekker joh! Nu mama nog... jij moet leren vertrouwen dat je kindje inderdaad gewoon lekker aan slapen is. Ik begrijp wel dat je steeds gaat kijken maar het heeft geen zin. Misschien is het goed om te weten dat wiegendood (want dat is waarschijnlijk waar je zo bang voor bent..) in 2007 14 keer voorgekomen is (er worden in NL ongeveer 200.000 kinderen per jaar geboren...!!). Dat is dus ongelofelijk zeldzaam. Van die 14 babies kon eerder gesteld worden dat roken tijdens of na de zwangerschap, te warm aankleden / toedekken etc redenen waren dan op de zij of buik slapen.
Justin slaapt ook vanaf hij kan rollen door heel zijn bed, op zijn zij, rug en buik. In het begin rolde ik hem terug maar dat vond ik ook zo zielig... Heb het maar zn gang laten gaan....
hier ook een echte buikslaapter.. toen ze net geboren was lag ze erg graag op dr buik,en aangezien ze de eerste 8 dagen op couveuseafdeling onder de lampen lag,en er steeds toezicht was lieten ze dr lekker op dr buikje slapen. toen ze thuiskwam heb ik dr steeds op dr rug gelegd en met dr slaapzak in t voeteneinde gestopt. toen ze zelfstandig ging draaien ging ze steeds meer op dr buikje,en nu slaapt ze alleen maar zo. hier was ze 8 mnd.en zo sliep/slaapt ze vaak: Bekijk bijlage 5447
Aaaah, wat schattig, Inkie1980!! Maud sliep toen ze kon omdraaien vooral op haar buik.Had het telkens omdraaien maar opgegeven en nu heeft ze idd haar favoriete houding gevonden.(op haar zij) Ik vond het ook niet zo'n fijn idee, maar na een weekje of 2 was ik er wel weer aan gewend.
Inkie, wat grappig. Mijn zoontje slaapt precies zo (kontje omhoog). TS: nee hoor je hoeft je echt geen zorgen te maken. Je kindje is oud genoeg om te slapen zoals hij wil slapen. Niet op de buik slapen geldt voor hele kleintjes die nog niet zo goed bewegen, maar zelfs is dit advies iets van de laatste tijd. Mijn zoontje slaapt vanaf 4 maanden op zijn buik. Ik heb het altijd lekker zo gelaten, hij kon heel goed zelf met zijn hoofdje slapen....en met het neusje in het matras lijkt me niet lekker slapen dus dat zal wat oudere baby echt niet zomaar doen.