overdag alleen aan de borst inslapen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Daantje57, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Toch lastig, mijn zoon is nooit een makkelijke slaper geweest, maar sinds een tijdje wil hij overdag ( en sinds vorige week ook 's avonds) alleen maar aan de borst inslapen... ik kan hem daarna ook niet meer verplaatsen want dan wordt ie wakker en begint het brullen weer... na zijn laatste voeding om 11 uur kan ik hem wel zo weg wakker wegleggen en slaapthij zonder morren in. Hij wordt dan meestal pas de volgende morgen rond half 9 wakker :).

Maar nu gaat hij vanaf volgende week 4 dagen naar de oppas.... dus ben ik bang dathij dan niet gaat slapen....

Iemand tips? Hoe leer ik hem (zonder hem uren te laten huilen) zelf inslapen inzijn bedje?

2. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op zich is hij nog hartstikke klein en is het dus vooral heerlijk dat hij aan de borst in slaap valt, ieg voor hem :) Maar ik snap je zorg wel.

Ik heb haar zelf in slaap vallen "aangeleerd" door haar steeds ietsje "wakkerder" weg te leggen. Dus lekker heel erg slaperig laten worden aan de borst, maar heel zacht fluisterend een heel klein beetje wakker houden en dan toch wegleggen. Dat steeds iets opbouwen, dus daarna een heel klein beetje strelen of kriebelen etc. Steeds iets wakkerder houden.

Het wakker worden bij het wegleggen was altijd een soort "schrik", door net een beetje bewustzijn te houden voorkom je dat schrikmoment was mijn idee, en ze wennen zo aan het weggelegd worden.

Ze was wel ouder toen. Op zich is het een hele natuurlijke wens om alleen bij mama te willen slapen, dus wellicht best moeilijk om dit (op korte termijn) te laten lukken.

Maar je zoontje zal ook bij de oppas leren dat er een ritueel is dat het slapen aankondigt, en daar zit geen mama-drinken bij, maar misschien wel een flesje, liedje, etc.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Laat hem lekker aan de borst in slaap vallen joh...er bestaat geen betere plek. Kan best zijn dat hij aanvoelt dat het volgende week anders gaat worden en dat hij daarom nu al meer jou opzokt.
    Bij de oppas is geen mama met borsten, daar leert hij vanzelf wel zonder jou te slapen.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou me er ook niet zo druk om maken. Bij de oppas is een andere situatie en meestal passen kindjes zich heel goed aan.

Ik vond het makkelijk dat mijn dochter aan de borst in slaap viel, zo wist ik dat ze tenminste sliep. Dat werd vanzelf minder en nu leg ik haar al een tijdje altijd wakker in bed.

Deel Deze Pagina