Hoi allemaal, thies is ondertussen alweer bijna 9 weekjes jong, door een rommilige tijd met veel dokters bezoekjes voor zijn reflux, krampjes en daarbij ook nog eens die stomme feestdagen gaan we vanaf vandaag eens goed proberen die rust en regelmaat terug te vinden. Thies krijgt nu 6 voedingen van 150/5. Deze krijgt hij om de 4uur. 03.00 07.00 11.00 15.00 19.00 23.00 Hij heeft snachts echt enorme honger maar drinkt dan uiteindelijk met moeite de fles leeg (laat vaak 20a30cc staan.) Morgen gaan we hem weer even wegen maar hij is iniedergeval al goed over de 5kg. Hoe doen jullie dit? Zitten we goed of kunnen we iets veranderen om zo misschien de nachtfles een keer te kunnen laten vallen? Advies is welkom!
Maak je hem s nachts wakker of laat je hem zelf komen voor voeding? Laat hem gewoon zelf komen en stop met geven als hij niet meer wil. Hij laat je dan zelf wel weten of en hoeveel hij s nachts wil drinken.
Ik zou de fles van de nacht wat verkleinen en de fles van 19:00 wat vergroten (zodat de totale hoeveelheid gelijk blijft). Flessen hoeven niet even groot te zijn en je wilt hem leren dat voeding in principe overdag (7:00 - 23:00 en later 7:00 - 19:00) aangeboden worden. Als hij laat staan 's nachts heeft hij duidelijk geen enorme honger maar waarschijnlijk wel heel veel zuigbehoefte.. Het is ook was zo 's nachts in het donker
Ja we laten thies zelf komen, hij heeft een biologisch klokje dat precies om de 4uur aanslaat. Die zuigbehoeftes heef hij sowieso, kan al niet zonder speen.
Wij hadden met 10-12 weken diezelfde voedingstijden, maar dan zonder de nachtvoeding, dus denk dat verschuiven weinig effect heeft. Ik zou niks veranderen qua tijden, en hem gewoon zelf laten komen. Op een gegeven moment gaat hij wel langer slapen dan 4 uurtjes en vervalt de fles vanzelf. Misschien slim idd om de fles van 19:00 of 23:00 ietsje groter te maken, gezien hij de nachtfles niet helemaal leegdrinkt.
Dankje, dan denk ik.indd die van 23.00?? Als ik die van 19.00 ga verhogen is de kans groot dat hij langer doorslaapt tot de volgende. En die heeft hij echt nog nodig.
Hij heeft wel reflux he? Dan zou ik terughoudend zijn met flessen groter dan 150/5, met meer per fles kan de reflux erger worden doordat hij te vol zit.
Ik weet niet OF het bij jullie ook kan werken maar bij ons werkte het weglaten van de late fles van 11 uur. We merkten namelijk dat hij 4 uur na de late fles weer wakker werd met honger (dachten we) maar dan dronk hij bijna niets. Ik kreeg hier de tip de late fles weg te laten omdat we hem dan uit zn diepe slaap haalde en hij vrolijk 4 uur later weer kwam. Ik was er wat sceptisch over maar ik dacht: het erste wat er kan gebeuren is dat jhij snachts twee keer komt dus hebben we het geprobeert! ik heb de late sles toen om 9 uur gegeven en hem daarna pas zn diepe slaap in laten gaan. Gekgenoeg sliep hij meteen door tot 6 uur. Binnen twee weken had hij het ritme zelf zo verschoven dat hij van 8 tot 8 sliep.... Ik moet er wel bij zeggen dat hij op de dag altijd veel honger had en dus 5 flessen van 180/6 kreeg (om de drie uur dus). In principe moet het zo zijn dat als je baby aan doorslapen toe is en hij genoeg melk op de dag krijgt hij door kan gaan slapen. Hoop voor jullie dat het werkt!
Wat Justy zegt lijkt me ook het proberen waard. Werkt het nog niet, dan terug naar het oude schema en het over een tijd nog een keer proberen? Hier (wel met BV) ging het eigenlijk vanzelf... ze kwam vanaf het begin tussen 4-6u en dan verschoof steeds verder. Nooit wakker gemaakt en altijd iets te drinken gegeven 's nachts.
Hoi Blijevrouw, Mijn zoontje is nu ook bijna 9 weken en zit ook op 6 voedingen van 150/5 met nutriton. Heeft ook last van reflux en moesten z'n voeding per week met 10cc ophogen om te kijken hoe dit ging. Laatst had hij ook veel honger, hij kwam namelijk ineens een uur eerder in de nacht (groeispurt) maar zat toen nog op 125cc, de flessen van overdag mochten we ophogen naar 135 en de laatste fles naar 150cc, hij woog toen 5kg. Advies was van onze voedingsverpleegkundige vanuit het ziekenhuis. (ook ziekenhuisopname gehad met krampjes, reflux en overmatig huilen) Lastige misschien van jou mannetje zijn de tijden.. onze tijden zijn: 06.00 (4.00-6.00) 09.00 (7.00-9.00) 13.00 (12.00-13.00) 16.00 (15.00-16.00) 19.00 (18.00-19.00) 23.00 (wakker maken) Er zitten dus blokjes van 3 uur tussen, maar voordeel is dat we een hele tijd de fles van 6.00 eerder konden geven zo rond 3.30. Hoe ouder hij werd hoe meer hij naar die 6.00 sliep. En trok ie het toch om daarna door te slapen naar 9.00 uur. (Dat is nu ook het geval.....soms slaapt ie nu zelfs langer. Dus komen we in de knoei met die van 9 uur) Maar wat ik bedoel is dat wij de ruimte hadden om door te laten slapen, jij zit nu een beetje in de knoei met de fles van 3.00 uur. Misschien zou je iets kunnen schuiven (maar onze man is ook van het klokje dus ik weet hoe lastig dat is) om zo ruimte in de nacht te creëren. (Volgende week hebben wij weer een consult over hoe nu verder omdat onze man nu z n ritme te pakken heeft en dus doorslaapt. Aangezien ik vermoed over te moeten gaan naar 5 voedingen van ongeveer 180cc. Eens kijken wat het advies is, en hoe dat gaat met z n reflux en overgeven) Misschien heb je er wat aan!! Groetjes Loussie En er moeten sowieso 3 uur tussen iedere voeding zitten. Dus niet om 13.00 gehad en dan weer om 15.00 geven maar dan om 16.00.
Oja, en onze beeb slaapt heel veel. Maar om hem in een ritme te houden moeten we em dus ook wel eens overdag wakker maken. (en aub geen kritiek) We hebben een slaapkoppie Als je de vaste tijden aanhoudt zoals 13.00, mag het een half uurtje eerder of later zijn. Onze beebs schelen maar 2 daagjes, die van mij is van 1 november. En weegt nu bijna 6 kilo....
Hoi loussie, Dankjewel voor je info, thies krijgt bij de voeding ook jhbpm. ik zit er zelf persoonlijk gewoon mee dat hij die 4uur er overdag zelf tussen laat, dit gaat goed. Om 23.00 word hij ook zelf wakker, heeeel afentoe slaapt hij door tot 01.00 (ik maak m niet wakker) en dan zitten we met 2flessen snachts. Om 03.00 meld thies zich zelf nog elke keer, slaapt daarna weer eventjes maar vanaf 05.00/05.30 is meneer klaar wakker. Gister om 23.00 uur 180/6 gegeven en meneer sliep tot 04.00 daarna om b7.00uur 120/4 gegeven. Begon om 09.30 weer te huilen van de honger, hebben dit kunnen rekken met even "spelen" op bed en zijn badje tot 11.00. Vannacht doen we weer een poging..
Hihi, jaa thies is een bezig bijtje de hele dag enorm druk! Sinds 2 dagen veel "kletsen" en lachen. Geniet er enorm van.
Ja leuk hè die ontwikkeling.... Na ieder slaapje ligt hij met een brede glimlach in z'n bedje....beetje brabbelen met weinig geluid...zo schattig. Misschien maak je zo wel langzaamaan de overstap naar 5 voedingen, beebs slapen door als ze eraan toe zijn. Komt vanzelf. Succes!!