dreumes slaat in gezicht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door claudia2008, 16 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    hoi!

Ik heb een dochtertje van ruim 14 maanden en als ze boos is (als ze iets niet mag bijv) dan slaat ze me soms in mijn gezicht. Vind het echt heel erg vervelend. Ze heeft nooit iemand zien slaan (in ieder geval niet bij ons in de thuissituatie) dus ik weet echt niet waar ze het vandaan haalt. Ik pak haar handjes/armpjes dan vast en zeg 'NEE, dat mag niet' maar tot nu toe niet met resultaat. Wie heeft dit ook meegemaakt, maakt het mee en heeft tips?

alvast bedankt!

Groetjes Claudia

ps vanmorgen sloeg ze ook met vlakke handje in mijn gezicht maar dan zonder aanleiding, ik was haar aan het aankleden op de commode. :$:(

2. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hier ook eentje van dezelfde leeftijd. had dit een paar weken terug en sinds ze weer meer lichamelijk kan is het weer bijna helemaal over. Nog wel als ze erg moe is en gewoon niets meer wil. is er redelijk in te corrigeren.

Dus hier was het wederom een fase ;)

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia doet het ook, maar meer uit druk doen. Ik corrigeer haar door 'Nee' en dan 'zachtjes aaien' en dan gaan we samen aaien. Dat lukte heel goed, ook al gebeurd het nog wel eens.

Wel vervelend, want ik begrijp heel goed wat je voelt! Ik schrok zo die eerste keer, je verwacht zoiets niet van zo'n klein kind!

4. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Is vrij normaal hoor bij die leeftijd.
    Kindjes kunnen zich nog niet verbaal goed uitdrukken en gebruiken dan lichamelijke taal. En het is ook een soort van uitspatting wat ze niet eens onder controle hebben, een soort drift dat er uit moet.

Ik zou je er niet te druk om maken. Maar wel gewoon blijven zeggen dat ze het niet mag doen, maar gewoon moet aaien. Maar niet al te zwaar de nadruk op leggen. Ze hebben het gewoon nog niet volledig onder controle.

Zodra ze zich verbaal beter kan uiten zul je zien dat het minder wordt.

5. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    ja verwacht ook wel dat het minder wordt als ze zich beter kan uitdrukken maar toch...het is niet leuk. Tnx voor de reacties!

6. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Denk dat het een fase is. Mijn dochter slaat niet maar bijt, niet ons overigens maar bv in een beer of in de rand van haar stoeltje. Ik merk zelf vooral dat het frustratie is en omdat ze zich verbaal niet kan uiten dan bijt ze.. Ik corrigeer het gewoon rustig en merk dat haar gedrag dan helemaal bijdraait. Ik maak er vooral geen drama van en soms negeer ik het zelfs gewoon.

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Mijn zoontje doet dit ook al een tijdje.
    En dan vooral als we ergens anders zijn en ik zeg hem dat ie iets niet mag.
    Of als ik hem optil terwijl hij eigenlijk wil lopen.

Ik pak zijn handje en zeg streng dat dit niet mag. Dan leg ik hem uit dat ie alleen lief mag doen en mij mag aaien.
    Soms vindt ie het allemaal heel grappig, soms trekt ie een heel zielig gezichtje en gaat dan huilen.
    Als ie me dan gaat "aaien", prijs ik hem helemaal de hemel in en dan straalt ie weer.

Hij blijft het overigens wel gewoon doen, maar ik hoop dat door bovenstaand consequent te blijven volhouden dat ie het ooit doorkrijgt.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier mept ie ook maar weet niet of het is omdat ie iets leuk vind of boos is. meestal doet hij het namelijk als ie iets erg leuk vind dan maait ie met zijn armen net als ene vogel zulke bewegingen en hij mept ons alitjd in het gezicht als ie ons weer ziet ed. best lastig want kan zelfs nu al flink pijn doen maar jah hij mept zowiezo overal op.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ons jochie was op die leeftijd ook weleens zo onsteumig..

Na wat andere dingen geprobeerd te hebben:
    Wat wij deden was: Duidelijk nee, en op de grond zetten. Dan was hij even 20 seconden verdrietig en pakten hem dan weer op..

10. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hier ook zo'n ventje die zo ineens gaat slaan. Of even lekker knijpen in je gezicht.
    Ik wil het gewoon niet hebben, hij doet het namelijk ook bij anderen.
    Ik word dan boos, pak z'n armpje en doe ook alsof hij aait en zeg dan heel rustig dat dat wel mag.
    Hij krijgt dan ineens een bepaalde blik in zijn ogen en dan mept hij zo maar.
    Nu maar hopen dat hij zich verbaal snel zal redden, maar het lijkt er op dat dat nog wel even gaat duren...

11. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Deze fase heeft mijn zoon inderdaad ook gehad.
    Gaat wel weer over!
    Ik heb een keer in een reflex teruggeslagen en heb daar ontzettend spijt van gehad.
    Zoonlief was ook danig onder de indruk maar sloeg een volgende keer gewoon weer.
    Het is uiteindelijk gewoon weer over gegaan.

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook herkenbaar helaas. Vooral als meneertje zijn zin niet krijgt of iets niet mag. Wij proberen ook op een rustige manier duidelijk te maken dat hij niet mag slaan en zachtjes moet doen omdat slaan auw doet.

13. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Hier deed ze het ook, maar na vaak herhalen dat het niet mag, doet ze niet meer bij anderen....maar wel bij zichzelf. Als ik zeg ´nee, dat mag niet´ dan mept ze zichzelf. Ook best hard, laatst zelfs met de pot sudocreme. Ik negeer het (advies consultatiebureau), maar vind het een rotgezicht.

14. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    oh dat is ook niets...zeker niet met een pot creme!! :$ maar goed, ze leert vast nog wel dat dat ook niet helemaal de bedoeling is...;)

15. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Jasmine doet dit ook, en zij laat het niet bij slaan. Ze knijpt, bijt en trekt aan de haren. Ze doet het in ons, maar bijt bijvoorbeeld ook in de rand van de box/tafel. Doet het vooral als ze iets niet mag.
    Ik zeg vaak 1 keer dat ze het niet mag doen, en geef het verder niet al te veel aandacht. Denk dat negeren het beste helpt.

16. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Je kunt leren wat ze kunnen zeggen als ze iets niet willen.
    Stop, hou op, dat wil ik niet.

Verder kun je ze ook even uit laten razen, neem wat afstand geef ze er letterlijk de ruimte voor.

Ik hoop dat het helpt!

17. Sporty77

Sporty77 Lid

29 mrt 2009
    6
    0
    0
    Sportinstructrice
    Den Bosch
    Ja hier ook eentje van bijna 14 maanden...een tijdje geleden was het elke keer bij mij, nu is mijn man aan de beurt. Niet leuk. Maar ik merk wel dat het is wanneer hij hem bijvoorbeeld oppakt terwijl hij wil spelen of lopen. Wij blijven consequent nee zeggen maar het helpt nog niet echt. Het ergste is, hij doet het ook bij zijn neefje van 4 maanden ouder.

18. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Mijn dochter kan haar hoofd bonken tegen de muur, slaan op haar hoofdje, haar haren uit haar kop trekken. Heb het vandaag gevraagd op het cb en ze zei dat ik dit gedrag moet negeren. Hoe meer aandacht je eraan besteedt, hoe grappiger ze dit vindt. En als het echt pijn doet, dan doet ze het ook echt niet!

19. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hier ook zo'n dametje. Ik word niet boos, zeg rustig dat ze moet aaien en deed het altijd voor hoe dat dan is. En om het slaan goed te maken moet ze mama een kusje geven. Werkt heel goed, nu nog steeds.

20. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Mijn mannetje doet het ook uit enthousiasme! Niet echt slaan maar wel knijpen en haren trekken. Gewoon omdat ie het leuk vind. Is wat lastiger te corrigeren misschien, maar ik blijf het wel proberen.

Deel Deze Pagina