Mijn dochter is 8 weken oud. Ik probeer het voedingsschema aan te houden van 7-11-15-19-23. Ze drinkt 135cc. Ze weegt nu 4050 gram en 52,7cm. Nu heeft ze alleen last van verborgen reflux. Hierdoor valt ze overdag moeilijk in slaap. En als ze slaapt moet ik haar vaak wakker maken voor de volgende voeding. Het kan wezen dat ze dan maar 15 max 30 min heeft geslapen. Als ik haar laat liggen en laat komen wanneer zij wil kan het rustig wezen dat ik uitkom op maar 4 flessen. Gisteravond heeft ze 23:50 fles gehad. Heb haar wakker moeten maken. Vanochtend was het 09:15. Toen werd ze zelf wakker. Ze is vannacht wel wakker geweest. Maar geen fles gehad. Vanochtend sliep ze net een half uur en heb haar dus wakker moeten maken voor de fles. Deze heeft ze gehad om 13:00. Zodat de volgende voedingen om 16:30-20:00-23:30 kunnen. Anders kom ik dus niet uit met de flessen. Meer geven kan niet ivm reflux. Iemand die dit herkend of tips heeft.
En als je haar helemaal een beetje op haar verzoek voedt. Het kan dan best zijn dat ze de eerste twee dagen Uitkomt op 4 flessen, maar daarna gewoon weer op 5 flessen. Maar dan kan het ook zijn dat ze bijvoorbeeld er 2,5 uur tussenlaat en de andere keer 4 uur. En dat ze in de nacht een keer wakker wordt. Een baby drinkt nooit dezelfde hoeveelheid per keer, en voor een refluxbaby is het juist goed inderdaad om kleine flesjes aan te bieden. Met flessen kan je ook goed op verzoek voeden. Je zegt dat ze wel wakker was in de nacht, maar dat ze geen fles heeft gehad, hoezo niet? Het is juist goed voor baby's hun hersenen om regelmatig te drinken om zo de bloedsuikers op pijl te houden.
Hier ook een meisje die (achteraf gezien) ook heel veel last van reflux had. Ze sliep ook echt slecht overdag, dus was blij als ze dan eindelijk sliep. Ik gaf ook flesvoeding en ben op een gegeven moment maar van het strakke schema afgestapt en ben haar gaan voeden op verzoek. Uiteraard wel een beetje bijgehouden wanneer en hoeveel ze dronk. Dit gaf wel wat meer rust. De ene dag dronk ze dan wat minder en de andere dag wat meer. Misschien werkt dit bij jullie ook beter.
Inmiddels zijn we sinds afgelopen donderdag gestart met medicatie voor de verborgen reflux. Ik merkte vrijdag al gelijk verschil. Ze voelt zich 10x beter en slaapt ook echt veel beter. Nu kan ik haar overdag wakker in de wandelwagen leggen. Ik knuffel haar dan, zing een liedje en ze gaat uiteindelijk zonder problemen slapen. Zelfs de nachten zijn heel anders. Ze slaapt veel rustiger. Ik moet haar wel wakker maken voor de voeding van 23:45. Maar er komt veel meer structuur in de dagen en overdag hoef ik haar nu bijna niet wakker te maken omdat ze zich zelf meld. Oh de eerste periodes heb ik wel flesvoeding op verzoek gedaan. Maar omdat ze in 2 weken tijd maar 4 flessen dronk op een dag ben ik naar een schema gegaan.