11 maanden en nog steeds gebroken nachten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Haiko7, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hallo,
    Ik heb eerder dit jaar ook andere topic omtrent mijn probleem geopend.
    Onze zoon is inmiddels 11 maanden en slaapt nog steeds niet door. Hij wordt gemiddeld rond de 3x per nacht wakker, vaak voor zijn speen of knuffel, maar soms ook zomaar.
    Nu is hij verkouden en is het helemaal een drama, al 2 maanden, komt hij phoe ontelbare keren gemiddeld gok ik zo'n 15x per nacht.

Los van de verkoudheid vraag ik me echt af waarom hij niet doorslaapt. Iemand een gouden tip? Waar kan het aan liggen, zijn er meer moeders met dit probleem?

2. Koesje

Koesje Niet meer actief

Wellicht niet de gouden tip maar bij ons viel het kwartje na een weekend weg. Onze zoon sliep eerst door en toen ineens niet meer.. We begrepen maar niet hoe het nou ineens weer zo veranderd kon zijn.. Ik had weleens gelezen dat het tijdens een sprongetje kon zijn maar dit duurde daarvoor veels te lang..
    Toen we een weekend weg waren sliep hij in een campingbedje hele nachten door.. Hoe kon dit nou weer? Het is nogal een beweeglijke slaper dus we treffen hem regelmatig heel anders in bed aan dan dat hij neer gelegd is.
    Hij werd dus telkens wakker omdat hij met zn hoofd tegen de spijlen en bovenkant aan kwam/knalde. Een campingbedje is natuurlijk zacht aan alle kanten..
    Dus bij thuiskomst de zij en bovenkanten afgeschermd en hij slaapt stukken beter!!
    Bij ziekte enz. wordt hij ook heel vaak wakker maar verder hebben we op zich geen klagen meer sinds de bescherming.
    Wellicht heb je er wat aan... Gebroken nachten zijn op de duur echt niet grappig meer!!!

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja het is herkenbaar.. Mijn zoontje ging pas doorslapen toen hij net twee jaar was... En mijn kleine meisje is nu 6,5 maand en slaapt ook nog niet door. Alleen de eerste sliep redelijk snel door.
    Echt een tip heb ik niet, het is een kwestie van 'leren doorslapen'. Als het idd alleen het speentje of knuffeltje is, dus geen huil/krijsbuien, dan gaat het echt vanzelf komen. Alleen tsja, ze doen dat op hun eigen tijd helaas.
    Voor de verkoudheid: zet een ui naast z'n bedje, gebruik een neusspray (vooral voor het slapen gaan). Misschien wordt het wat rustiger dan als hij slaapt.

Sterkte hoor!

4. lies276

lies276 Niet meer actief

heel herkenbaar!
    de middelste twee hebben tot 1,5/ 2 jaar niet doorgeslapen.
    ontzettend vermoeiend vond ik dat.
    een gouden tip heb ik niet voor je.
    behalve misschien: accepteer het.
    bij onze tweede werd ik erg onzeker van andere moeders die telkens vertelden dat hun kind zo goed sliep. dan baalde ik extra dat mijn kind dat ('s nachts) níet deed.
    bij de derde heb ik het gewoon geaccepteerd dat het zo was. fijn voor andere moeders dat hun kinderen zo goed doorsliepen, maar die van mij is anders. so be it.
    af en toe lieten we hem in het weekend een nachtje logeren, zodat we zelf even bij konden tanken, of ik ging 's middags even naar bed (overdag sliepen ze nl wél 2/3 uur aaneengesloten).
    twee keer ben ik tegelijk zwanger geweest met een vriendin (ik van mijn derde en zij van de tweede en ik van de vierde en zij van de derde). haar tweede sliep prima en mijn derde dus totaal niet en nu is het andersom. fijn om ervaringen met elkaar te delen en af en toe eens even samen te balen.
    zij heeft het nu ook geaccepteerd en dat scheelt al een hoop negatieve energie.
    dit is misschien niet wat je wilde horen en misschien kun je er niks mee. ik hoop dat er voor jou (snel) een goede oplossing komt, maar wat ik vooral wil zeggen: ga jouw kind niet vergelijken met andere kinderen die wél doorslapen. jouw kind heeft/ kan weer dingen die een ander kindje misschien weer niet heeft/ kan.
    probeer (ondanks misschien slaaptekort)toch van je kindje te genieten! succes!

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Hier was het een te grote neusamandel,waardoor hij door z,n mond ging ademen,dorst kreeg ging drinken en steeds zo door.dus nooit in een diepe slaap
    Maar ook druk op z,n oren had.
    Nu buisjes en neusamandel eruit,gaat super!!!!!

6. adi

adi Niet meer actief

Als hij echt zomaar wakker wordt ( en dan op zoek gaat naar speen en knuffel), is het enige wat je kunt doen is om hem te leren om deze zelf te zoeken. Dit zou ik overdag oefenen in bed en het leuk maken.

verder kun jij een kind niet leren om niet wakker te worden, er zijn hordes mensen die s nachts even wakker worden en dan verder slapen.

Je kunt hem wel langzaam aanleren om zelf zijn speentje te zoeken en zelf in slaap te vallen. Het is daarbij heel belangrijk dat hij de veiligheid blijft behouden dat jullie altijd komen als hij roept! Vooral omdat kindjes met deze leeftijd behoorlijke verlatingsangst hebben.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

De wifi/babyfoon 's nachts uitzetten?

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn zoontje is bijna 10 maanden, en de nachten dat hij heeft doorgeslapen, kan ik sinds vannacht niet meer op 1 hand tellen (tijdens zijn zwangerschap ook amper geslapen ivm zware BI). Heb nu mijn 2de hand nodig:D

Vanaf de geboorte lopen we al in het ZKH bij de KA (reflux, obstipatie, benauwdheid). Alles is onder controle, maar slaapt nog steeds niet. Sinds een maand is hij in ieder geval niet meer de hele nacht wakker:$.
    KA wist het ook niet meer, en eens doorgestuurd naar de KNO arts (ivm oor problemen aan de kant van mijn man). Gehoortest was niet goed (moeten we voor terug komen), maar zag niks waardoor hij niet zou slapen.

Tja......... dan maar 80x per nacht mijn bed uit (lees: Hij slaapt ook regelmatig bij ons in bed, daar ik dan net wat meer rust kan pakken. Hoef ik in ieder geval mijn bed niet meer uit).

Afgelopen maandag is mijn zoontje door zijn bed heen gezakt (lattenbodem, waar de latjes op rusten is gebroken). Geen zin om voor die paar maanden een ander ledikant aan te schaffen, dus campingbed opgezet en zijn matras erin.
    Nou je raad het nooit: Hij heeft nu 2 nachten doorgeslapen:$. Voorheen hoorde ik hem regelmatig zijn hoofd stoten (ondanks hoofdbeschermer), en nu kan dat niet meer.
    Ik heb een camera in zijn kamer staan, en hij slaapt een heeeeeeel stuk rustiger.

Mijn dochter is met 18 maanden overgegaan naar een meegroeibed van de ikea, waarin bij het hoofd en voeteneinde een matras zit. Sinds dat zij in dit bed slaapt, slaapt zij ook een heel stuk rustiger (hoorde ik ook regelmatig haar hoofd stoten).

Misschien eens het proberen waard?

9. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochter heeft ook vanaf 11mnd tot 3 jaar in een campingbedje geslapen (met een ledikant matras erin), in een ledikant ging ze ook tig x per nacht huilen.

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Mijn dochter is met nu 19 maanden en slaapt maar een enkele keer door maar meestal niet...

Geen tips ik zelf probeer maar gewoon mee te gaan in haar ritme.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste wordt hier ook nog meestal wakker s nachts. Af en toe slaapt ze door. Anders komt ze of bij ons en kruipt tussenin of ze huilt en dan troosten we even. Soms kan ze dan haar speen of knuffel niet vinden of ze heeft ons gewoon even nodig.
    Jongste ligt naast me maar die wordt vaak ook nog een paar keer wakker.

12. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Hier nog eentje die zijn 2e verjaardag al lang gevierd heeft, maar nog steeds niet weet wat doorslapen is. Tips heb ik niet, je bent niet de enige.
    Gelukkig is het meestal alleen maar speentje en knuffel geven, soms ook huilbuien die zo anderhalf uur duren.
    Ach, ooit zal het wel overgaan....

13. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    E. Slaapt eindelyk weer door :)

Bedje van de buitenmuur afgezet (hebben hoek huis) en niet na de deur kijkend. Nu slaapt ze dus door tot 6 uurnhalf 7zoiets ipv 4 uur.. heerlijk :)

14. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is heel herkenbaar. Mijn zoontje is 16 maanden en slaapt net pas door. Ik heb onder zijn matrasje een kussen gelegd zodat hij met zijn hoofdje wat schuiner ligt. Hij is vaak verkouden. Heb een klein lampje aan en zijn babyfoon uit want daar komt veel straling vanaf.

Heel veel sterkte ik weet hoe vermoeiend t is

15. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Herkenning maar ook geen tips helaas. Mijn dochter is ook ruim 11 maanden en wordt ook elke nacht wakker.
    Soms 2 keer maar tijdens fases (en dat zijn er helaas veel!) soms wel 6-8 keer.
    Ik geef nog borstvoeding en krijg haar door aan te leggen gelukkig snel weer in slaap. Daarom durf ik ook nog niet te stoppen met borstvoeding geven.

Tips van het campingbedje vind ik trouwens wel de moeite waard eens te proberen. Juffie ligt meestal helemaal bovenin bed als ze wakker wordt.

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Campingbedje valt altijd eens te proberen: Nee heb je, en ja kun je krijgen.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Heel veel spenen en knuffels in bed leggen zodat ze voor het grijpen liggen. Meer tips heb ikhelaas niet, oudste sliep hier pas met 3 jaar door

18. tuc

tuc Niet meer actief

geen echte tips hier, behalve accepteren;) Hier heeft het 13 maanden geduurd, terwijl ze vanaf 6 weken al geen voeding meer hoefde. Ze werd echt wakker voor een kroel of aai over dr bol. Iedereen riep tegen mij..gewoon laten huilen even. Ik heb dat echter nooit gedaan, ook niet toen ik zelfs 25 keer per nacht eruit moest. Ik ben van mening dat die kleintjes dat niet doen om papa en mama te pesten. Vanaf 13 maanden slaapt ze s nachts als een roosje. Ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik dat zo gedaan heb.

19. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Onze zoon is nu bijna 5, tot zijn 2e verjaardag slaapproblemen gehad. Zelfs 4 maanden achter elkaar ELKE nacht gemiddeld 17x wakker en ik dus uit bed. Het sloopt je! Bij onze zoon kwam het doordat hij niet lekker in zijn vel zat; vacuumverlossing bij de bevalling. De osteopaat bracht wel wat verbetering. Het kwam ook doordat onze zoon meer wilde dan hij kon. Hij kon zich nog niet goed uitdrukken (in woorden e.d.) Toen hij met ong. 1 jaar begon te lopen werd het al iets beter, toen hij ging praten stukken beter! Heel veel sterkte, ik weet hoe slopend het is.. Hier was het dus puur frustratie, hij wilde geen baby zijn.

Deel Deze Pagina