Wessel is nu 2 weken en ik verbaas mij er over hoeveel hij poept. Hij heeft op een dag makkelijk 4 tot 6 poep luiers. Ik vraag me af of dat wel normaal is. Heb het bij het bezoek van het cb wel gemeld maar die zag er geen probleem in. Wat wel een probleem is is dat door het vele poepen zijn anus nu helemaal rood en geïrriteerd eruit ziet en volgens mij ook echt zeer doet want zojuist bij het verschonen zette hij het echt op een gillen. Ik heb er nu wat sudocreme op gedaan maar weet niet of dat nu een oplossing gaat bieden. Iemand misschien andere tips of is het smeren van sudocreme toch het beste nu?
In blijven smeren met Sudocreme. Dat Werkt super goed. Wij hebben ook babyzalf van Bepanthen liggen en die is ook erg fijn. Ik vind dat je baby wel veel poepluiers heeft, maar als ze bij het cb zeggen dat het normaal is zal het wel goed zijn. Elke baby is anders.
Zou geen sudocreme doen., als de huid dun of wat kapot is brand dat heel erg voor je kindje. Strooien met maizena, of een dun laagje bepanthen. De vele ontlasting is geen probleem. Maar... Geen sudocreme doen!!
Hier wordt het juist aangeraden Sudocreme te gebruiken. Cb, apotheek, kraamhulp destijds.. Ik merk niet dat mijn zoon last heeft van de crème als ik het op zijn geïrriteerde huidje smeer.. Hij wordt juist kalmer als hij ingesmeerd is en de huid geneest snel.
Heel normaal hoor, hier poepte ze heel lang bij iedere voeding, dus zo'n 8 tot 10x per dag. Qua zalf gebruik ik Weleda billenbalsem. Sudocrem werkt hier ook goed, Bepanthen doet maar weinig. Maar Weleda smeert het fijnst, dus zodoende gebruik ik die.
Zo in het begin heel normaal Ik zou een beetje vette zalf als bepathen smeren. En schoonmaken met washandjes of parfumvrije doekjes. Normale doekjes kunnen ook enorm irriteren.
Na iedere verschoning sudocreme smeren. En dat blijven doen ookal zien de billen er netjes uit. Onze zoon poepte in het begin ook bij iedere voeding nu nog steeds zo'n 4 keer per dag.
Bij borstvoeding poepen ze vaak bij iedere voeding en bij flesvoeding van 2keer per dag tot eens in de 2 dagen.
Hij krijgt fles voeding! Maar bedankt voor jullie reacties! Ik heb inderdaad niet het idee dat de sudocreme hem pijn doet, hij woud juist wat rustiger als ik het gesmeerd heb. Maar dan blijf ik dat gewoon doen. Mocht het niet werken of hij krijgt toch last heb ik ook nog bepanthen staan om uit te proberen. Maar is goed om te horen dat er meer kindjes zijn die zo veel poepen.
Ja dat is heel normaal! Hier poepte dochter toen makkelijk elke voeding (met bv). Gebruik liever zachte washandjes en geen doekjes, aangezien deze kunnen prikken. En inderdaad flink smeren met Sudocreme, na elke luier.
Hier ook een baby gehad die veel poepte en waar ik mijn twijfels over had. Hier bleek later dat ik een verkeerd maatschepje voor de voeding gebruikte. Had een friso smartpack gekocht om mijn Kruidvat zakjes in tekunnen doen. Ben automatisch het friso schepje gaan gebruiken die erbij Zat. Ging er vanuit dat alle schepjes even groot zijn. Friso schepje is helemaal rond, kruidvatachepje rond met platte onderkant dus zo op het oog ook even groot. Nou, niet dus! Friso schepje bleek later kleiner te zijn. Hier namelijk ook op cb aangegeven dat ik zoon wel veeeeel vond poepen en ook hier zeiden ze dat dat normaal was. Tja, als nieuwbakken moeder neem je dat an maar aan, al ging het totaal tegen mijnn gevoel in. Achteraf heeft zoon dus hele tijden te veel water en te weinig oeding gehad. Toen die verhouding wel goed was, poepte hij ook duidelijk minder. Ik weet niet of je hier iets mee ka. Ik denk het niet, maar wilde dit toch je even vertellen. Groetjes judith