tips gevraagd. Onze kleine meid heeft verborgen reflux. Op dit moment lopen we bij een osteopaat en heb ik ook al een lactatiedeskundige gehad. Graag hoor ik meer tips hoe we deze situatie kunnen aanpakken zeker gezien het geven van borstvoeding. Inmiddels drinkt mijn dochter (van bijna vijf weken) ook erg onrustig aan de borst. Maaien met de armpjes beentjes optrekken en een van pijn vertrokken gezicht. Ik wil graag, als dat kan, haar helpen dat de borstvoeding geen pijnlijke aangelegenheid wordt waarbij het voor haar een negatieve associatie wordt. Inmiddels staat alles schuin ik hou haar na de voeding omhoog. Snachts slaapt ze het beste tegen mij aan schuin omhoog en op deze manier krijgen we allemaal nog een beetje slaap. Ik hoor graag meer tips adviezen.
Ik denk dat ze toch ook medicijnen nodig heeft als ik het zo lees. Hier helaas geen goede ervaringen met borstvoeding en reflux. Wij gebruikten ook nutriton maar Lisa bleef onrustig en stopte uiteindelijk met drinken. Drinken aan de borst is voor een reflux kindje erg moeilijk denk ik. Met de fles gaat het toch geleidelijker en kan je beter indikken. Maar goed, dat is mijn ervaring en idee erover.
Zoek even contact met zp lid jolina zei heeft volgens mij een refux kindje (gehad) en nog steeds aan de borst zei gaf volgens mij voor de voeding met een theelepel jbpm met water maar vraag even na precies hoe zij dat deed.
Hier zoon met reflux. Laten we het probleem vooral niet bij de borstvoeding leggen. Reflux is het probleem! Wij zijn begonnen met de leefregels toe te passen. Meerdere malen een osteopaat bezocht. Jbpm via spuitje en later lepeltje gebruikt. (Want je hoeft echt niet opeens flessen te gaan geven). Dat hielp allemaal niets. Toen medicatie: losec. Dat gaf ook geen verbetering. Zoon was ondertussen 6 maanden. 6 maanden van huilen, onrust, spugen, amper slapen. Toen ziekenhuis opname, ook omdat hij ondertussen een ontstoken slokdarm had, waar eerst uitgebreid werd gecheckt of zoon wel genoeg binnen kreeg (terwijl hij een beer van een jongen was, maar serieus, dat was het eerste waar ze mee kwamen), dan nieuwe medicatie: nexium/motilium. 1 week later zagen we al een énorm verschil. Een vrolijk mannetje, die kon slapen, en binnen enkele weken 's nachts doorsliep. Geen spanning meer in het lijfje. Als al je pogingen om de situatie te verbeteren niet werken, ga dan naar je huisarts, of vraag een verwijzing naar de kinderarts. Sterk in je schoenen staan, laat je niet wegsturen, of je wijsmaken dat je beter op kunstvoeding kan overstappen. Overigens, heb je een sterke toeschietreflex? Dat kan voor een kindje ook pittig zijn, en.zorgen voor reflux-achtige klachten. Maar ook daar is een oplossing voor. Je kan me altijd een pb sturen!
ik denk wel dat ik voornamelijk rechts een sterke toeschietreflex heb. Ik heb wel eens gelezen dat je deze dan weg kan kolven maar hoe weet je dan wanneer je voldoende hebt weggekolfd en maakt ze uiteindelijk hetgeen je wegkolfd wel weer goed? hiermee bedoel ik dat ze dan niet te weinig melk krijgt?
Hier een meisje met een (lichte vorm van) verborgen reflux, door het ziekenhuis vastgesteld, ik geef ook borstvoeding. Naast de genoemde leefregels let ik heel erg op mijn eigen voeding, zeker in het begin had ze er meer last van als ik eieren at en melk dronk. Die heb ik dus tijdelijk uitgebannen en pas na een paar maanden voorzichtig aan mijn voeding toegevoegd. Nu gaat het hartstikke goed,
TE=missm;17871155]ik denk wel dat ik voornamelijk rechts een sterke toeschietreflex heb. Ik heb wel eens gelezen dat je deze dan weg kan kolven maar hoe weet je dan wanneer je voldoende hebt weggekolfd en maakt ze uiteindelijk hetgeen je wegkolfd wel weer goed? hiermee bedoel ik dat ze dan niet te weinig melk krijgt?[/QUOTE] Wat je kan proberen, is als je de toeschietreflex voelt aankomen, even loskoppelen en de eerste plens weg laten lopen. (Bijv in een hydrofieldoek). Je kan dan gewoon stimuleren met de hand, kolven.is waarschijnlijk niet nodig.
Mijn dochter is 6 weken en sinds maandag gediagnosticeerd met refluxziekte. Ze heeft flinke verborgen reflux. Wij zijn gestart met nexium en dit werkt duidelijk! Aan leefregels hadden wij helaas niet genoeg.. Nu lijkt het erop dat ze ook koemelkallergie heeft. En zijn we het juiste concept nog aan het zoeken qua voeding.
Mijn dochter heeft verborgen reflux. Ik moet zeggen dat mijn huisarts de bv juist erg toejuichte, maar ze zei wel dat ik alles moest gaan afkolven, om het in te dikken. Ja ammehoela, alle voedingen kolven (voor een baby die de fles niet blieft maar oke) terwijl ik m'n dochter de hele dag in de draagdoek heb en met een peuter erbij. Ik zag dat niet zo zitten. Uiteindelijk met een spuitje gedaan, maar ze kreeg vreselijke kramp. Ik zou zeker even kijken hoe ze reageert wanneer je een toeschietreflex hebt, of de onrust dan toeneemt bij d'r.
Tja ik ben heel erg pro borstvoeding, maar in ons geval was alles afkolven en met de fles geven waarschijnlijk beter geweest, achteraf gezien (heb het ook nooit over kv gehad). Maar goed, dat zag ik ook niet zitten. En toen moest Lisa een sonde omdat ze stopte met drinken en heb ik 10 maanden alles moeten kolven en via de sonde moeten geven. Gelukkig dronk ze met 8,5 maand alles uit een gewone beker. Maar de borstvoeding de schuld geven, was niet de voeding op zich, maar wel de manier waarop de voeding binnen kwam had Lisa erge moeite mee. Ik denk dat ze misschien geen sonde nodig had gehad als ik toch ook de fles had geprobeerd... Hier hielp helaas helemaal niets verder; leefregels, nexium, motilium, beetje voeding indikken voor en na de voeding, echt niets hielp. Gelukkig komt het niet vaak voor, maar sommige kindjes zijn dan zo klaar met de pijn dat ze stoppen met drinken. Hier ook wel een virus met koorts erbij wat net de druppel was waarschijnlijk.