Drinken na de groentehap?

Discussie in 'Voeding' gestart door Pooh69, 26 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik ben sinds gisteren begonnen met bijvoeden. Sam is nu 5,5 maand en hij krijgt savonds groente op de tijd dat hij eigenlijk borstvoeding zou krijgen. Hij eet nu ene half potje olvarit. Dus zo'n 60 gr. Ik neem aan dat dit opgebouwd wordt naar een potje.

Mijn vraag is of ik tijdens het eten van de groentehap wat water of iets anders moet geven om het weg te slikken enz? Wie geven er drinken bij?

En nog en vraag. Kan ik meteen na de voeding bv geven, want die zou hij eigenlijk op dat tijdstip krijgen. Of kan ik beter een half uurtje wachten?

Hoeveel groenten moeten ze eten om de borstvoeding/fles te vervangen op dat tijdstip?

Bedankt voor jullie hulp! ;)

2. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Onder het eten van de groentehap geef ik Amy geen drinken, wel erna wat water, roosvicee of iets anders.
    Als ik dat doe tijdens de groentehap wil ze de groente niet meer eten en alleen maar drinken.

Nu eet ze idd hele potjes groente op, toen ze dat nog niet deed, gaf ik na de groentehap er ook een flesje achteraan(geef geen bv) meestal 30 min. erna ongeveer, lag eraan hoeveel groente ze op had.
    Aan het begin at ze er weinig van maar nu ik a la carte geef, zijn ze zo leeg haha.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je zou evt ook wat water of melk door de groentehap kunnen doen om het smeuiger te maken (als dat het probleem is). Ik vond die potjes altijd redelijk dik.

Of je kindje meteen daarna drinken wil, is even uitproberen. Het vervangt nu zeker nog geen borstvoeding. Bij mij zeiden ze dat het pas een melkvoeding vervangt als je op een groot potje zit.

4. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Gewoon bv als toetje geven! Als hij minder eet, zal hij meer drinken en andersom.
    Uiteindelijk gaat hij meer eten en dan minder drinken. Borstvoeding bevordert de opname van de voedingstoffen (in tegen stelling tot fv)

5. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik geef 200 gram warm eten en een half uur tot een uur erna geef ik hem sterk verdund diksap (bijna water). Daar drinkt hij dan altijd minimaal 125 cc van.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik geef na een fruithap of groentehap altijd borstvoeding voor Eva gaat slapen. Laatst had ze 1,5 stuk fruit op en ze zat volgens mij helemaal vol, maar heeft zich toch nog even volgetankt bij mij en daarna heerlijk lang geslapen (ze is niet zo'n goede slaper overdag). Ze pakken toch wel wat ze nodig hebben, had ze echt helemaal volgezeten, dan had ze ook niet of nauwelijks gedronken. We eten over het algemeen om half 6 en om half 7 krijgt Eva dan op haar kamer de laatste borstvoeding.
    Zeker bij borstvoeding gewoon aanleggen, ze kunnen er toch niet teveel van drinken.
    Eva krijgt trouwens aan het einde van de maaltijd wel wat water uit een antilekbeker met zachte tuit, ze weet heel goed hoe ze eruit moet drinken, maar laat het meeste zo weer haar mond uitlopen. Maar ik vind het wel fijn dat ze ook uit iets anders leert drinken dan de borst/fles.

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hier op 't bureau hebben ze gezegd: 25 gram groenten vervangt 30cc melk.Maar da's met bv natuurlijk moeilijk meten ;)

Alyna eet nu een heel potje, en krijgt daarna nog zo'n 90cc melk.

(normaal krijgt ze 240cc.1 potje=125g=150cc.Dus 240-150= 90cc :) )

Een groentehap vervangt een melkmaaltijd als ze ongeveer 200g eten.(ja lekker,die potjes zijn maar 125g ;) )

Ik geef geen drinken tijdens het eten.

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik geef meestal ongeveer een uurtje later nog een flesje van 100cc. Soms drinkt ze die leeg, soms niet

9. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Melk bedoel je toch he?

Bedankt allemala voor jullie antwoorden! ;)

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse is ongeveer even oud, hij eet ongeveer een half tot driekwart potje groenten, en daarna geef ik hem nog een half flesje melk.
    Eet hij vrij veel groenten, dan 2 schepjes friso, eet hij niet zoveel, dan 3 schepjes.

Deel Deze Pagina