ziet mijn zoontje een geest??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chantalleke, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Al meer ben ik hier wat te vinden omdat Mareau wat moeite heeft met naar bed brengen en in slaap vallen.
    Nu was het van de week weer groot bal: althans; het naar bed brengen ging prima. Na een kwartiertje of zo begint hij plotseling heel hard te huilen. Ik sprint naar boven zegt ie: m'neer. En hij kijkt naar de gordijnen :$
    Hij heeft dit weekend bij mijn ouders gelogeerd en toen ik dit vertelde zei mijn moeder dat hetzelfde bij hen was gebeurd...
    Wat moet ik nou??

2. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Verteld hij ook wat hij dan ziet of is hij dan heel erg overstuur?

3. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
  4. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ik moet zeggen dat ik dit zelf vroeger vaak had. Als je tussen slapen en waken in zit, kun je dingen zien. Ik heb al echt vanalles gezien (mensen die in m'n kamer stonden, golvende muren, een autootje wat door de kamer reed, spinnen die over of in m'n bed kropen, 1x zelfs een afgehakt hoofd wat naast m'n kussen stond). Dit kan heel eng zijn (soms rende ik in paniek door m'n kamer), maar ik geloof niet dat het iets met geesten te maken heeft. Je hersens gaan gewoon met je op de loop: eigenlijk slaap je, maar je denkt dat je wakker bent. Zo voelde het voor mij tenminste. Ik heb nooit ontdekt hoe je het kunt voorkomen, een nachtlampje hielp bijvoorbeeld niet. Maar je kan dan wel sneller rondkijken en zien dat er niks aan de hand is.

Ik kan dus wel meeleven, maar helaas weet ik niet waar het door komt en wat je eraan kunt doen. Misschien is het gerelateerd aan vermoeidheid? Dat hij te moe naar bed gaat?

edit: Ik ben hier trouwens pas rond m'n 20ste-25ste overheen gegroeid. Ik weet dus nog niet of ik er wel overheen gegroeid ben, want zolang geleden is dat nog niet ;).

5. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    #5 MacG, 23 nov 2010
    Laatst bewerkt: 23 nov 2010
    Hier heeft het denk ik mee te maken: Hypnagogie - Wikipedia

Slaapverlamming - Wikipedia

en dan vooral het stukje:
    Er staat meer informatie op de engelse wiki. Daar staat ook iets wat ik herken: op je rug in slaap vallen vergroot de kans op slaapverlamming (en dus de hallucinaties).

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik heb het nog steeds regelmatig dat ik dingen in mn kamer zie terwijl ik denk dat ik wakker ben..
    maar als ik eerlijk moet zijn, ik geloof er in dat kinderen opener staan voor het hiernamaals en dat er mensen zijn die over ons waken. dus ja, ik kan geloven dat je zoontje echt iemand ziet.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    is hij niet gewoon bang voor de gordijnen omdat het er eng uitziet? Misschien even heel kort door de bocht maar mijn vriend was vroeger toen hij klein was altijd bang voor de balk boven zijn bedje.... en echt gewoon voor de balk en waarom????

Later noemde hij hem sessie bauw hihi. Toen hij groter was snapte mn schoonouders pas dat hij daar bang voor was ( toen kon hij het aanwijzen en vertellen)

Liefs

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Staat het raam open?
    Misschien bewegen de gordijnen wat?

Heeft je kindje een knuffeltje in bed?

Succes!

9. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Mijn zoontje huilde ook altijd erg overstuur als hij net in bed lag.
    Ik ben toen begonnen met hem samen de mensen weg te sturen die niet in zijn slaapkamer horen te zijn als hij slaapt.
    Ik zeg altijd: iedereen die hier niet hoort moet nu uit de kamer gaan want ... wil nu slapen.

Klinkt misschien raar maar sindsdien slaapt hij weer lekker in.

Deel Deze Pagina