hallo dames, ik heb een probleempje, mijn zoontje draait zich op zijn buik 's nacht als hij in zijn bedje ligt, ik ben daar dus doodbang voor omdat ik denk dat da t gevaarlijk is. ik heb hem in iets ingelegd met 2 randen aan dat hij zogezegd niet kan omdraaien, maar hij doet en kan het toch. heeft er iemand tips? ik ben niet meer gerust.
hoi, florian doet dit ook sinds hij ongeveer 5/6 maanden is, maar ik heb me er eerlijk gezegd nooit zorgen over gemaakt omdat hij uit zichzelf draaide. dan ligt hij blijkbaar zo lekkerder. Hij was ook al sterk genoeg in zijn hoofdje en na 3/4 weken kon hij ook weer zelf terugdraaien. heb er ook niet teveel aan gedaan om het te voorkomen, dus daar kan ik je geen tips over geven. Florian ligt gewoon lekker in ene slaapzakje met zijn knuffel. verder geen lakens/dekens omdat hij heel zijn bed doorfietst
HI... Ik had een babyfoon met camera aangeschaft, omdat mijn zoontje op zijn buik draaide en toen nog niet terug kon draaien.... Ik draaide hem dus elke keer weer terug op zijn rug.... niet echt bevordelijk voor mijn nachtrust, maar anders lag ik me druk te maken... dus wakker lag ik zowiezo... Pas toen hij echt zelf terug kon draaien.... en wat ouder was liet ik hem liggen..... nu dus nog steeds een buikslaper met 1,5 jaar... xxmona
Het is even wennen, maar gewoon lekker op zijn buik laten liggen hoor. Ik draaide Eva de eerste dagen ook terug, maar ze draaide net zo hard weer naar haar buik. Gevaarlijk is juist om hem vast proberen te leggen. Eva slaapt in een slaapzak en heeft een klein knuffeltje, verder ligt er niets in bed.
Ik zou me niet teveel zorgen maken. Hij heeft wel de leeftijd om zichzelf goed te kunnen bewegen en zal niet gauw in ademnood raken door een bepaalde ligging.
Laura sliep met 4 maanden op haar buik! Maar ook ik heb een camera aangeschaft, dan kon ik iig zien dat ze op der buik lag met haar hoofdje opzij! Das toch een gerust stelling! Tegen houden kan je het toch niet!
Inderdaad wat snoopy zegt, vastleggen vind ik veel enger. in het begin stopte we het uiteinde van het slaapzakje onder het matras, maar ook dat had geen zin. terugrollen ook niet, dus nu ligt hij alleen in een slaapzakje en knuffeltje in bed. ik zou me ook niet teveel zorgen maken. in het begin is het wennen en draai je steeds terug, maar je merkt snel dat dat geen zin heeft. succes!
Hier ook sinds 2 weken een buikslaper. En dat slaapt lekker joh! Ik heb me er nu bij neer gelegd en ik kan nu zelf ook weer rustig slapen. Ik leg hem om zijn rug op bed, maar al snel draait hij zich op de buik en kletst nog wat en legt dan zijn hoofd neer en gaat lekker slapen.