dreumes heeft voetje als een ballerina: bezorgd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jane1972, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi,

Mijn meisje van 1 jaar en 1 maand probeert steeds te staan en dat lukt heel aardig. Nu doet ze iets eigenaardigs: ze kan niet 'plat' staan met beide voetjes op de grond, maar heeft steeds haar rechtervoetje als een ballerina 'gespitst'. Het andere voetje staat wel op de grond.

Moet ik me zorgen maken? Sommige mensen wijzen ons erop dat we naar het CB moeten gaan enzo, maar ik denk, ik vraag het eerst even aan jullie.

Iemand ervaringen hiermee? Enig idee wat het kan zijn? :(

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zou eerder er mee naar de huis arts gaan dan naar het cb.

heb je zelf misschien al is geprobeerd haar voetje plat op de grond te zetten, en lukt het dan wel of blijft het dan spits?

3. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Sonja: ja, ik heb al geprobeerd haar voetje neer te zetten en dat lukt wel. Zegt het jou iets?

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Volgens mij doen meer kindjes dan in het begin; als je haar voetje wel gewoon plat kan zetten lijkt me niet dat er iets aan de hand is. Wellicht kan je t voor de zekerheid een keer vragen als je toch bij t cb bent.

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee stond in het begin toen ze net stond wel steeds op dr teentjes, nu staat ze op dr platte voeten.
    Jane als je dochter haar voetje flexibel is zou ik me er geen zorgen om maken denk ik dan komt het van zelf wel dat ze op dr platte voeten gaat staan

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

zie je wel vaker bij kindjes van die leeftijd hoor, als ze haar voetje wel plat kán zetten zou ik er nu nog niets mee doen, hooguit even bij cb navragen.

Deel Deze Pagina