Mijn zoon is nu 5 weken oud, en krijgt zijn melk uit een Avent flesje met een speen voor 0+. De kleinste speen dus, maar hij knoeit alsnog enorm. Als hij drinkt stroomt er voortdurend melk langs zijn kin, en als ik zijn slab niet heel goed in zijn nekje leg, zijn zijn kleertjes ook helemaal nat. Betekent dit dat het gaatje in de speen te groot is, of dat hij te gulzig drinkt? Zijn er andere spenen die beter werken, en die ook op de Avent fles passen? Ik zag ook die Dr. Brown flessen, die lijken me ook wel wat (hij heeft ook enorme last van krampen namelijk). Werken die ook tegen morsen?
Ik had met Iris hetzelfde probleem, maar nadat ik overgestapt ben naar de S-fles van Difrax is het een stuk minder. Iris is ook ontzettend gulzig en heeft nu nog steeds de speen met het kleinste gaatje. Sindsdien heeft ze trouwens ook geen last meer van krampjes. Met de Dr. Brown fles heb ik geen ervaring
ik heb ook de S fles Tess knoiede ook heel veel maar nu hellemaal niet meer, de krampjes zijn nu met de s fles ook stukken minder.
Wij gebruiken ook de S-fles van Difrax. Erg fijne fles, vooral voor kindjes die heel gulzig drinken en de neiging hebben alles vacuüm te zuigen als ze de kans krijgen . Jammer genoeg knoeit krummel nog steeds heel veel Wat nog een optie is, is een dental-speen, dat is een speen die dezelfde vorm heeft als de meeste fopspenen, waarbij het gaatje niet in de top van de speen zit, maar als ze hem in de mond hebben aan de bovenkant. Daardoor loopt er geen melk uit als het kind niet zuigt. Bij ons was die speen een tijdje een succes, maar na een tijdje deed ze wel erg lang over een flesje en we kregen problemen met het toedienen van haar medicijnen, vandaar dat we maar weer overgestapt zijn op de gewone kersspeen. En tja, we gebruiken op een dag dus heeeeeeel veel doekjes Tegenwoordig doen we trouwens een slabbetje om en daaroverheen een doek, dat werkt wel, geen natte kleertjes meer Ze knoeit trouwens niet altijd, ligt er ook aan hoeveel honger ze heeft en hoe wakker ze is.
hier ook de sfles van Difrax. Fijne fles! Ons ventje drinkt sindskort uit de m-speen, omdat wij zijn voeding behoorlijk dik maken. Hij knaait soms behoorlijk, loopt dan ook zijn nekje in. Maar vaak alleen op het laatst, als hij minder honger heeft en minder geconcentreerd is. Maar soms gaat het ook helemaal goed zonder te knoeien. Ligt er idd aan hoe gulzig/honger/aandachtig hij is. Dus tja, je zou de sfles kunnen proberen en dan de kleinste s (kers) speen.
Ik ben een grote fan van dr brown! was hier een wereld van verschil. ik heb veel verschillende flessen geprobeerd, inclusief avent, maar van alle ging hij alleen maar spugen. als er melk langs zijn kin stroomt, houdt dat in dat hij de speen niet goed kan pakken. Dus ik promoot hier even dr brown, het spugen werd een stuk minder, en omdat er een ventiel inzit, slikken ze bijna geen lucht in en dus minder krampjes. succes, Miranda
Bedankt voor de reacties Ik ga morgen even naar de winkel om de s-fles en de dr. brown fles te bekijken. Ik zag ook nog Bfree flessen, die zijn volgens mij net zoiets als de dr. brownflessen. Alles beter dan die stomme Avent flessen in ieder geval...
Ik heb de Difrax-fles met de S-speen maar het is nog altijd een knoeiboel. Ik heb ook 1 fles van dr. Brown en ook daar knoeit ze mee. Heb ook Avent geprobeerd maar wat een joekel van een speen zeg, die krijg ik helemaal niet in haar mondje haha. De S-speen van Difrax is blijkbaar het kleinste exemplaar dat bestaat, of je moet het zelf maken maar dat lijkt me geen goed idee. Hier zijn de doekjes ook niet aan te slepen maar Charlotte zuigt nu eenmaal harder dan ze slikken kan, niks aan te doen volgens mij! Krampjes heeft ze niet veel last van, af en toe maar eventjes, niet noemenswaardig, maakt ook niet uit welke fles ik dan heb gebruikt.