Hallo, Als jullie zelf een complete maaltijd bereiden voor jullie kleine, halen jullie vlees, vis of gevogelte dan bij de slager of gewoon verpakt bij de supermarkt? Ik had namelijk een bakje verpakte gehakt uit de supermarkt, maar op het etiket staat dat er natuurlijke aroma's, voedingszuur E331 en anti-oxidant E301 is toegevoegd, dus mijn vraag is of baby's dit wel mogen voordat ze één jaar zijn?
Hi Mayaa, Je bent flink bezig met de voeding hè? Ik zie in ieder geval een boel vragen voorbij komen. Ik koop mijn gevogeltje, vis of vlees gewoon bij de supermarkt (soms visboer). E-nummers zijn in NL toegestane nummers dus in principe hoef je je daar niet druk om te maken maar misschien moet je even kijken of je al gehakt wilt geven. Gehakt zijn vaak restanten en behoorlijk vet. Misschien kan je dan beter mager rundergehakt gebruiken. Varkensvlees is vrij vet en ook vaak zout. Bewerkt vlees, vis of gevogelte geef ik zelf niet zo snel omdat je niet precies weet hoeveel zout hier bijvoorbeeld aan toegevoegd is.
Haha, ja ik ben goed op dreef! Wat gaf jij dan i.p.v. gehakt toen je net met vlees begon? Kip of vis ofzo?
Ik ben met gekookte kip begonnen, daarna kalkoen, kabeljauw, mager rundergehakt, zalm, (ingeblikte tonijn op olie) en dat was het tot nu toe wel een beetje. Mannetje krijgt ook niet iedere dag vlees, vis of gevogelte.
kijk maar eens naar deze link dan zie wat voor troep er in e nummers zit wij kijken als we wat halen voor ons meisje en er zitten e nummers in eerst op deze lijst als er rode e-nummers inzitten daar staat bij absoluut vermijden dan geven wij het niet aan onze kleine http://www.uitdaging.net/gezond/E-nummers.html
Handige link! Bedankt! Nog een vraagje; Als op de verpakking van vlees, vis, gevogelte uit supermarkt zout er niet tussen staat, kan ik er dan vanuit gaan dat dit echt niet toegevoegd is? En als je vlees, vis, gevogelte gekocht hebt, mag je het dan rauw invriezen en wanneer je het nodig hebt bereiden en het overschot bereid en al weer invriezen? Dus ik kan wel gewoon vlees, vis en gevogelte uit de supermarkt nemen, alleen even opletten welke E-nummers gevaarlijk kunnen zijn en welke niet? Bijna overal zitten wel E-nummers in tegenwoordig namelijk.