11 maanden kunstvoeding is .....

Discussion in 'Flesvoeding' started by linda84, Sep 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik heb alle maatschepjes opgeteld van de pakken kunstvoeding. Met als resultaat dat ik in 11 maanden:
    42 pakken kunstvoeding heb gebruikt
    en
    19 pakken nutriton !

Wat zal in nu een geld overhouden ;)

2. randi

randi Niet meer actief

haha :) ze zeggen toch altijd een kind kost een huis wel doe het hier maar maal 2 en we hebben al een hele mooie aangelegde tuin :)

3. Sokje

Sokje Actief lid

Sep 9, 2008
    217
    0
    0
    Linda, hoeveel schepjes zijn het geweest... ;).
    Geintje, het is inderdaad een hele investering :)

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ooh ben dus niet de enige die die schepjes bewaard heeft :D heb er bij de verhuizing n heeeeele hoop weg gegooid maaar enkele liggen nog in de la die gebruik ik voor suiker , zout of andere dingen :)

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ja ik heb ze allemaal bewaard. Nu liggen ze allemaal in de prullenbak. Het was puur nieuwschierigheid hoeveel pakken je in een jaar gebruikt

6. Sokje

Sokje Actief lid

Sep 9, 2008
    217
    0
    0
    Ik heb ze niet meer allemaal bewaard. Maar idd ook nog wel een kleine verzameling in mn keukenla ;).

7. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Kijk, een flink voordeel dus wat wij de Nutramigen voeding opgestuurd krijgen, die wordt vergoed door de zorgverzekeraar..
    De Nutriton financieren we echter zelf (duur! stom dat dat niet vergoed wordt he?), en ook heb ik wel 3 maandne de Pepti zelf betaald omdat men niet geloofde in een koemelkallergie.

Pepti: 3 maanden gegeven, 1 pak per week keer 22 euro.. Nutriton een pak per twee weken, 6 maanden, dus 12 pakken a 5 euro..
    340 euro ongeveer. Het valt me nog wel mee..

Bewaar de schepjes nooit. Stom, zo bleek afgelopen week, want ineens had ik een pakje Nutriton waar geen schepje inzat. En het oude pak net al weggegooid. Tsja, en dan? Heb uiteindelijk de hoeveelheid maar ingeschat op een theelepeltje, na 6 maanden weet je wel hoeveel een schepje Nutriton inmiddels ongeveer is..
    Ga nu wel reservelepeltjes van beide in de keukenla gooien dus!

8. melissa73

melissa73 Lid

Apr 19, 2008
    96
    0
    0
    leidster KDV
    Ja, mega al die kosten he?
    Quinty is nu iets meer als drie weken en ik ben volgens mij aan het einde van het tweede pak ( of was het nu het derde? :( )
    Aan de andere kant..
    Als je borstvoeding geeft heb je toch wel drie voedingsbeha's nodig a 60 euro het stuk, een beetje borstkolf van tussen de 60 en de 220 euro, elke week zoogkompressen, kosten voor eventuele begeleiding van lactatiekundige a 50 euro per uur of cursus van 150. En wil je natuurlijk ook nog een beetje bv-vriendelijke kleding wil je je trui niet tot je nek hoeven oprollen.
    Heb het toendertijd eens berekend en je moet minstens zo'n maand of zes bv geven wil je minder kosten kwijt zijn dan flesvoeding. ( mits het lukt, anders ben je de kosten voor niks kwijt..)

Maar ja,...gelukkig is daar de kinderbijslag.. :D

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Kolf en cursus kun je opgeven bij de belastingdienst, dus gratis ;) Zoogcompressen heb ik wasbare, dus niet elke week nieuwe.
    Bvkleding ? Echt niet nodig.
    Het is maar net hoe je het wilt zien he Melissa.

10. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ha interessant. Mag ik eens vragen hoeveel jullie dan zo kwijt zijn aan voeding? Want had laatst een gesprekje met m'n man over hoeveel geld we hebben uitgespaard doordat ik bv geef (en dan zwijg ik lekker even over de kolf enzo hihi). Hij heeft gezegd dat ik van dat geld lekker mag gaan shoppen. Dus meiden, kom eens met een bedrag? :)

11. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    het heeft even geduurd maar he what the heck.

alleen sprekende over voeding kost het de borstvoedings mamas toch niets, die geven voeding uit de borst wat niets kost tegenover pakweg 10 euro per pak voeding (gemiddeld 1,5 per week) simpel rekensommetje hoor.

12. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    1.5 pak per week á 10 euro? Wow das een boel geld, wist niet dat voeding zo duur was? :confused:

Ze is nu 44 weken oud, dus das al zo'n 660 euro! :confused: Hoewel, ik neem aan dat je niet na zoveel maanden nog steeds 1.5 pak gebruikt, dat zal vooral de eerste maanden zijn denk ik?

13. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    nee hoor es, want des te ouder des te meer schepjes verdeeld over minder flesjes de vreelvraatjes niet meegerekend. het blijft om en nabij hetzelfde en dan alleen nog maar sprekend over de voeding. luiers idem dito hoevaak lees je wel niet dat kindjes van bv maar 1x per 12 dgn poepen en waardoor men dus minder luiers gebruikt ( zou hier om het even zijn maar goed dat is wat ik wel eens meelees)

14. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Haha daar valt mijn kindje niet onder dan hoor, die heeft meestal een stuk of 3 poepluiers per DAG! Haar record zonder poepluiers is hooguit 3 dagen, en andersom heb ik er wel eens 6 op een dag gehad. Dus dat mag ik niet meetellen :) Nu eens bedenken waar ik dat geld voor ga besteden.

@Linda, sorry voor je topic-vervuiling trouwens :)

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nou ja, als je uitgaat van de 42 pakken die de TS heeft gebruikt en dan 10 euro per pak rekent... (de gewone nutrilon is rond de 12 euro, en ik heb heel lang de forte en de Omneo gebruikt, die zitten rond de 14 euro, dacht ik)

:confused: Da's best leuk shoppen... :) :) :) Veel plezier! :D

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Gratis? Dacht het niet. Je betaalt er misschien geen belasting over als je het opgeeft, das wat anders dan gratis.

En on topic: wat zal het zijn? Zo'n 450 euro in een jaar tijd. Valt mij eerlijk gezegd wel mee.

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

Als je over een drempel zit kun je vanalles opgeven bij de belastingdienst. En dat krijg je dan allemaal terug.

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Nee, je mag het aftrekken van je belastbaar inkomen. En betaalt dus minder belasting.

19. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Pendrag: ik wilde het net zeggen ;) Veel mensen verwarren aftrekken nogal eens met gratis.

20. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Precies! In het meest gunstige geval betaal je zelf nog altijd 48%.

Share This Page