Eva komt al een aantal weken 's nachts voor een voeding, we waren er al zo'n half jaar vanaf... Ik dacht eerst 'het zal wel een sprongetje zijn', maar vind het nu toch wel lang duren hoor. Vraag me af of het overdag wel helemaal goed gaat, vandaar de vraag of jullie even mee willen kijken naar ons schema. Water blieft mevrouw niet (althans 's nachts niet). Vannacht had ik om 3.00 uur een fles 180/3 gemaakt, maar toen kwam ze om 6.00 uur alweer. Echt honger dus. Ons schema is als volgt (normaal gesproken dan, door die nachtvoeding wil het om 7.00 nog wel eens anders lopen): - 7.00 1 broodje, fles 180/6 - 10.00 fruit - 12.30 2 broodjes, water - 15.00 tussendoortje - 17.00 warm eten + toetje - 19.30 fles 210/7 (geen pap, ook nooit gegeven) Nog even wat toelichten: ze krijgt drie broodjes omdat ze 's middags geen fles meer wil. Of geen melk, kan ik beter zeggen, niet uit een fles, niet uit een tuit, niet uit een beker. Ook niet als ik haar één broodje geef, ze weigert pertinent terwijl ze dan nog wel trek heeft, vandaar de twee broodjes. Ik bied haar de hele dag water aan (anders krijgt ze vrijwel niet), maar als ze daarvan 150 drinkt, is het veel. Ik heb zelf geen idee wat te veranderen, misschien is het ook wel niet nodig en zal het vanzelf wel weer over gaan, maar het duurt nu wel lang en ik ben een ietsiepietsie moe... Zat zelf al te denken om haar te laten wennen aan gewone of sojamelk? Eva had last van een koemelk-intolerantie, maar op gewoon brood, smeerkaas en volle kwark reageert ze niet. Misschien dat ze dan wat meer drinkt en het wat meer vult? Nou ja, heel verhaal, advies is dus welkom.
Ik denk toch aan een fase, en die kan langer duren dan een paar weken. Zit ze niet in een groeispurt? Aan het schema zie ik niks geks of iets dat verandert zou moeten worden. Ik zou niet overgaan op koe- of sojamelk, zeker niet als er sprake is van intolerantie. Ze reageert waarschijnlijk niet op kwark en yoghurt omdat dit aangezuurde zuivel is, en kinderen daar over het algemeen beter tegen kunnen. Als het niet zo'n heftige intolerantie is kan het zijn dat ze perfect tegen brood en smeerkaas kan, maar een hele fles koemelk of sojamelk (soja is ook een beruchte allergie bij koemelkintolerantie) is dan wel een ander verhaal.