Huilen... wat te doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MuisjeB, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hey meiden,

Ik heb wat moeite met mijn zoontje van 4 weken als hij huilt. Soms is het duidelijk: krampjes, honger, vieze luier.. Soms is het niet duidelijk. Ik pak hem altijd op als hij huilt om hem te troosten. Het weerhoudt me er vaak van om op stap te gaan, stel je voor dat ie gaat huilen.... Misschien til ik er te zwaar aan, maar het maakt me onzeker.. Hebben jullie tips/ervaringen? Wat doen jullie als je op stap gaat?

Thnx!

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Wij hebben ook zo'n periode achter de rug, niet weten waarom ze huilde....Toen kregen we op het CB een opmerking of het geen zuigbehoefte was bij haar. En ja hoor we hebben een speen gekocht en die pakte ze gelijk en het huilen is een stuk minder geworden.
    Ik zeg niet dat dit bij jou zoontje het geval is maar dit was voor ons de oplossing. ;)

Als wij op stap gaan hebben we altijd de speen bij maar eigenlijk zodra we met de wandelwagen of auto weggaan is ze stil, dat vind ze zalig namelijk. Dus daar kan ik je eigenlijk geen tips voor geven....

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    hey wat vervelend zeg.
    Ik begrijp helemaal hoe je je voelt.
    Zou eerst even kijken of er geen andere klachten zouden kunnen zijn.
    Huilt je kleintje bijv. van de pijn of vanwege ontevredenheid.
    Is moeilijk weet ik.
    Vaak kun je hier achter komen aan de hand van of hij makkelijk te troosten is.
    Is hij bijv. meteen stil waneer je hem op pakt dan wil hij waarschijnlijk bij je zijn en als je je daar prettig bij voelt dan zou ik hem gewoon bij je houden.
    Maar is hij niet stil te krijgen dan kan er ook wat anders de reden zijn bijv. reflux of kma noem maar wat.
    Door te googelen kun je hier vrij snel achter komen.
    En als je een vermoeden hebt ga dan gelijk met hem na de ha.
    Sccs en sterkte iig.

4. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Thnx! Ik denk dat ie 's avonds last van zn buikje heeft, ik heb ontdekt dat ie rustiger wordt in een draagdoek. Maar toch, ik vind het zo gek dat het alleen 's avonds is (en ook een beetje zielig voor mn man, die ziet de kleine alleen maar in de avonden...) Maandag ga ik naar het CB, dan zal ik het eens voorleggen!

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier heeft ze ook een periode erg veel gehuild (sprongetje en mama dronk te veel cola ;))

Het weerhield me er niet van om weg te gaan, juist niet!
    In de auto of kinderwagen was ze juist stil! En huilde ze wel... ja gewoon troosten en je niks van de buitenwereld aan trekken! Alle baby's huilen nou eenmaal!

(en tuurlijk altijd ff laten onderzoekken of er geen oorzaak is die je weg zou kunnen nemen)

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Het is heel normaal dat hij vooral 's avonds onrustig is. Dat is de tijd van de dag dat baby's de gebeurtenissen van de dag verwerken en vaak gaat dat gepaard met huilen. Mijn zoontje is nu bijna 3 maanden en die heeft het ook nog steeds. Hij wil bijv. 's avonds ook echt niet in zijn bedje slapen. Laat je er niet door tegen houden om weg te gaan als je dat echt wilt. Wat wij doen is gewoon de kinderwagen meenemen. Wij leggen Tobin daar dan in en rijden de wagen heen en weer tot hij in slaap valt. Thuis pakken we het 's avonds ook zo aan en dat werkt super.

7. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Klopt hoor, dat zijn de befaamde huiluurtjes.
    Mijn dochter had het tussen 8 en 11 'savonds. Kon alleen getroost worden op onze arm. Na de 11 uur fles was ze vertrokken. Mijn zoontje heeft het rond etenstijd.Heeft met verschillende dingen te maken:
    - darmpjes die erg opspelen
    - prikkels van de dag verwerken
    - het centraal zenuwstelsel rijpt nog de eerste 3 maanden na de geboorte. 'savonds doet dat vooral pijn.

Lekker dicht bij je houden, veel wiegen en troosten.
    En op een avond is het in ene voorbij! Hier ging de vlag uit!

8. misa

misa Niet meer actief

Lekker bij je nemen hoor! En weg gaan zou ik niet te veel doen, maximaal 1 uitje per dag als het kan. En bij anderen: neem gewoon je wagenbak mee zodat je kindje bij anderen ook kan slapen.

Misschien is een draagdoek of draagzak (bondolino??) iets voor jou?
    En als je kindje heel veel huilt, zou ik het wel in de gaten houden en naar de ha gaan.

Deel Deze Pagina