11 maanden, nog in MC. Veilig?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Juud, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hallo,

Mijn man en ik hebben allebei een auto en bij mijn man zit Siem inmiddels in het opvolg-autostoeltje.

Ik gebruik echter nog steeds de Maxi-Cosi (groep 0), want hij past er nog in en heeft er geen moeite mee. Ik rijd niet langer dan een half uurtje met hem, want als we verder gaan, dan is dat altijd samen, in de andere auto.

Siem is ruim 9 kilo en ongeveer 76 cm. Hij komt met zijn hoofd nog niet boven de stoel uit, ook niet voor de helft of zo.

Ik vroeg me af tot wanneer ik dit veilig kan doen.

Dank je!

2. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Het is nog veilig zolang zijn hoofd er nog niet boven uit komt. Bij de voetjes/beentjes maakt het niet uit. Dus laat hem nog lekker zitten in de mc, Achterstevoren vervoeren is nog altijd het veiligst voor jonge kinderen!

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dank je!

Maar wanneer komt zijn hoofdje er nu teveel bovenuit? Als zijn achterhoofd niet meer steun heeft tegen de MC aan?

Dat zou ik zelf namelijk als eindpunt zien, maar misschien is het al eerder?

4. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Ikzelf zou zeggen dat het hele hoofd ondersteund moet worden. Als hij er iets bovenuit komt, overschakelen naar de autostoel groep 1.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik geloof dat het hoofd nog op de MC moet steunen, dus dan zit je een paar cm boven de rand met het hoofdje..
    Ze mogen tot 13 kilo (of 12?) in de MC, dus daarmee kun je ook nog wel even vooruit.

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dank jullie wel!

Deel Deze Pagina