Mijn zoontje is nu 8 maanden en sinds maandagavond is hij ziek.. Maandagavond had hij 39 graden koorts en hebben we hem een zetpil gegeven en toen heeft hij wel lekker geslapen.. Gisteren en vandaag is hij op zich wel vrolijk als hij wakker is, alleen hoest hij nog erg veel. Als hij moet hoesten gaat hij huilen want het doet hem zeer. Zijn brood wil hij ook niet echt eten.. Fruit daarentegen gaat er wel goed in. Zijn melk drinkt hij gelukkig ook nog gewoon goed.. Hij slaapt veel, wat op zich niet heel erg is natuurlijk Hoelang duurt zoiets meestal? En wat kan ik doen om 'het leed' en beetje te verzachten voor hem? We smeren al met Luuf en hebben neusspray.. maar het is zo zielig dat hij steeds moet huilen tijdens het hoesten..
Hier nog 1 maar mijn zoontje is 15 maanden ( dan is het nog zielig hoor haha) misschien een hoestdrankje weet niet of hij dat al mag. En knijpftuitjes van zonnatura, lekker koud voor z'n keeltje. Werkt hier goed. Verder kun je weinig meid. Slapen is het beste medicijn. Meestal is hier dag 2 en 3 heg ergst daarna wordt het minder. Ff doorbijten dus. Sterkte en beterschap!
Ja, ik snap dat het zielig blijft .. maar het is de eerste keer dat hij echt zo ziekig is.. Geef het dan maar aan mij.. Heb idd gekeken naar hoestsiroop. Er is een siroop met Thijm erin wat ze vanaf 6 maanden mogen.. en iets van tussikind van vsm. Ik moet werken, maar mn moeder is zo lief om het even te gaan halen bij de etos
GEEEEEN HOESTDRANK, het is zielig maar echt niet geschikt..google maar eens, wordt echt sterk afgeraden. Maak een ijsje voor een zeer keeltje en idd luuf smeren,stomen in de douche en neusdruppelen, ondanks geen verstopping kan dit ook helpen. Ik heb ook gehoord luuf onder de voeten smeren. Geen extra melkproducten bv yogert koemelk vla, dit zorgt voor meer slijmvorming, geen citrusvruchten want bij keelirritatie bijt dit.. Dus appel peer en banaan kan geen kwaad en verder rust.. Meer kan je niet doen.. Je geeft geen bv? Ander kan je nog de neus druppelen met enkele druppels bv
Maar.. ze maken hoestdrank voor baby's vanaf 6 maanden niet voor niks toch?... Ik lees dat het veel gebruikt wordt.. Geen extra melkproducten is een goeie en idd, hij heeft lekker een banaantje gegeten Luuf onder zn voetjes smeren heb ik idd al eens gehoord, die kan ik vanavond nog wel proberen voor het slapen gaan, thnx!
Zou hem thee geven want door warm drinken komt het slijm los. Hoestdrank helpt vaak niets, zou ik niet halen. Of lekker in de douche gaan zitten en stomen dat het los komt. Beterschap voor je mannetje
Die vsm hoestdrank hielp hier niet. Mag hij ook maar 5 druppels van dus ik vond het bijv oorbaat al doelloos. Ze hebben speciale hoestdrank voor babies en als zet verkopen is t vast niet heeeeel slecht maar ik ben er wel voorzichtig mee. Geef t alleen als hij erg last heeft vopan t hoesten. Misschien kannje de pijm verlichten met een zetpil. Sterkte! T is zo zielig als ze zo ziek zijn....
Ja, stomen onder de douche / in badje doen we ook al voordat hij gaat slapen.. hebben dat Zwitsal adem vrij en dat werkt wel.. Mn moeder heeft dat tussikind van vsm gehaald voor hem.. Morgen toch maar eens proberen denk ik.. is homeopatisch dus kan niet veel kwaad neem ik aan.. Gelukkig slaapt hij nu lekker kan er uren naar kijken..
gelukkig dat hij lekker slaapt daar knappen ze vaak goed van ons. ons ventje was 1,5 maand geleden zo ziek, maar die wilde ook 's nachts niet slapen. had ie ook tegen de 40 graden koorts savonds nog. Lekker samen onder de warme douche gaan en lekker kroelen
jaaaa, zo aandoenlijk als ze dan lekker tegen je aan kruipen en lekker blijven liggen.. af en toe een blik omhoog, en dan kan er zelfs nog een lachje van af... hmm
Wat kunnen ze dan zielig zijn he! Mijn mannetje was nu al 2 weken aan het hoesten, twee dagen geleden ook tussikind gehaald en gaat nu een heel stuk beter! Hoest alleen nog sochtends als hij wakker wordt
Oooooh ik snap je helemaal dat het zo zielig is!! Hier een ziek mannetje (bijna 7mnd) die naast het hoesten geen bijvoeding meer wilt . Gelukkig nog wel z'n fles. Al drinkt 'ie die in bed. Op schoot wilt ie geen fles . Is daar te moe voor geloof ik. Maar ben blij dat hij in z'n bedje wel drinkt. Verder ook nog diarree. Geen koorts meer. Maar misschien ook door de paracetamol zetpil. Hier ook tussikind, baat het niet dam schaadt het niet. 'S nachts veeeeel wakker geweest en alleen maar bij je willen zitten. Vind het ook zoooooooo zielig! Kan er slecht tegen! Denk dat goed drinken en veel slapen het beste medicijn is! Vandaag heeft 'ie iets van 5 à 6u geslapen in 3 slaapjes. En leek eindelijk op te knappen (na 4dg griep)
Mijn Kleine van bijna 1.5 is ook zo ziek, snottebellen, hoesten als een zeehond, hij is heel schoor. Jammert (denk van de pijn) als hij hoest En heeft ook nog eens de waterpokken
ooooh ook nog eens waterpokken.. dat is helemaal sneu! Vanmorgen heb ik tussikind gegeven.. ben benieuwd.. geef nu gewoon om de 3 uur 5 druppels.. idd baadt het niet dan schaadt het niet.. Hij leek vanmorgen al wel weer iets beter te spreken dan gisteren. Misschien heeft hij het ergste gehad.. ?