CB en een vragenlijst?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bosi333, Dec 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik heb maandag weer een afspraak met het CB.

Isabella is nu 19 maanden.

Ik heb een vragenlijst gekregen ( post) en die moet ik ingevuld meenemen.

Er staan vragen op als:

Ligt uw kind vast in bed?
    Hebt u te maken gehad met geweld binnen het gezin?
    Poets u twee keer per dag de tanden van uw kind?

En nog wat vragen.

Is dit normaal? Of is dit het begin van het elektronisch kind dossier?

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ohh, dat soort vragen heb ik ook gehad voor het 14 maanden bezoek. Ook dat soort vragen en nog wat andere dingentjes. Denk dat het voor de monitoring van de ontwikkeling is en inschatting van de gezinssituatie. Vindt het soms maar rare vragen.

Het EKD wordt toch sowieso aangelegd? Dacht eigenlijk dat daar alle zaken in kwamen van het CB en later de schoolarts?

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Niets is verplicht hè? Jij vult in waar je prettig bij voelt en anders gewoon niet. Je kunt altijd mondeling toelichten

4. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Wat een rare vragen zeg.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Nou ik vond het ook wel wat gekke vragen.

Sommige vragen waren wel iets normaler hoor.

Inderdaad ben ik niks verplicht, ik weet het. :D

Misschien is het normaal, ik weet het niet.

6. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik had bij het thuisbezoek ook al zon vragen lijst gehad. Stond ook al zon vraag in of ik sexueel misbruikt was enzo.
    Had ook al zoiets van wat moeten jullie met die wijsheid? Sowieso kan je het niet nuanceren of niks. Alleen ja/nee aankruisen.
    Heb hem niet ingevuld.
    De eerste keer bij het CB vroegen ze er nog naar. Maar vandaag niet meer.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    wij krijgen elke keer een vragenlijst, maar niet heel uitgebreid hoor. Dat vind ik al best onzin...

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Volgens mij is dit gewoon de standaard vragenlijst. Ik vul het gewoon in als ik hem krijg, ik heb niks te verbergen. (waarmee ik niet wil suggeren dat jullie dat wel hebben, hoor ;) ) Ik denk dat het juist goed is om bepaalde dingen te weten, daardoor kunnen ze sneller inspelen op bepaalde dingen. Bijv: Ik kan me voorstellen dat als iemand vroeger misbruikt is, dat het heel moeilijk is als dochter/zoonlief met vragen komt... Maar het is ieder voor zich natuurlijk...

En dat doen ze al heeeeeeeel lang. Mijn moeder had laatst mijn papieren van het cb bij zich en daar zat ook zo'n vragenlijst bij... Ding was uit 1976 ofzo... Wel leuk om te hebben trouwens... :)

9. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

wij gaan er alleen nog heen voor de prikjes.. de rest eromheen vindt ik een beetje onzin allemaal..
    hun gaan uit van een standaard vragenlijstje en als jouwn kind daar iets vanaf wijkt gaan ze allerlei adviezen uitbrengen.. zwaar irritant is dat.. ze bemoeien zich werkelijk overal mee..
    ik vul zo'n formulier nieteens in.. als er iets mis is met onze dochter dan weten we dat zelf wel en dan gaan we gewoon naar de huisarts en die kan ons zo weer doorverwijzen voor als dat eens nodig is...

10. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    nog nooit gehad
    onze meid is nu 17 maanden

11. pauly

pauly Bekend lid

Nov 9, 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    ik heb zo'n lijst een keer gehad toen ik daar de 1e keer was geweest...nooit ingevuld en mocht ik nog een keer zo'n lijst krijgen in de toekomst vul k het ook niet in. Beetje onzin allemaal. Ze willen gewoon teveel van je weten!

12. imhvanboxtel

Jun 25, 2008
    24
    0
    0
    Ik had deze vragenlijst ook gekregen tijdens het laatste bezoek bij het CB.
    Is voor jou ook het bezoek rond de 2 jaar dan worden deze vragen standaard gesteld.
    Je kunt volgens mij ook aangeven of jezelf nog vragen hebt mbt de opvoeding.
    Ik heb ook een aantal vragen open gelaten omdat ik niet wist wat ik moest antwoorden.
    Doen ze echt niet moeilijk over. Het is zowieso geen verplichting!

13. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee ze willen je kindje proberen te beschermen (hun hele functie) kindermishandeling tegen gaan.

En nee ik ben het lang niet altijd met ze eens (wisselende adviezen vooral) maar het is goed dat ze er zijn en dat ze door middel van vragenlijsten proberen een beeld te krijgen.
    Helemaal geen rare vragen en zeker niet als je bepaalde gezinnen ziet soms is het gewoon zwaar nodig (helaas)
    Wat is nu de moeite van een vragenlijst invullen hun krijgen een beeld en je bespreekt vaak die lijst samen met de dokter)

JIJ bent niet het belangrijkste voor hun dat is je kindje en ze proberen met hun middelen dat voor ogen te houden beetje medewerking kan geen kwaad lijkt me...

Share This Page