Onze dochter ligt op moment in het zh met urineweginfectie en waarschijnlijk ook nierbekkenontstekking (urine staat op kweek nog) Is iemand bekend met dit fenomeen bij kleine kinderen (1 jaar)?? Nu ik terug ga denken, stinkt haar urine al wat langer maar dat is het enige symptoom naast de koorts die ze gisteren kreeg.. Ik was benieuwd naar andere ervaringen..
Mijn dochter had een urineweg infectie 2 dagen na de geboorte. Zij lag toen nog in de couveuse ivm 6 weken te vroeg geboren en kreeg antibiotica toegediend voor een week. Toen was het over. Sterkte!
He wat naar voor je meisje! Mijn zoontje heeft twee keer een urineweginfectie (eerste keer ook nierbekken idd) gehad: een keer met 7 weken (6 dagen in het zh gelegen), en een keer met 9 weken (toen hij net uit het ziekenhuis was van de eerste, wij denken eigenlijk dat die eerste dus nooit helemaal over is geweest). Wij hadden het ook pas door toen hij heel hoge koorts kreeg. Ik had in de week ervoor wel gedacht: wat ruiken die luiers raar, maar we waren net op een ander merk overgestapt, dus ik dacht dat het daar aan lag. Blijkt hier dat hij een afwijking heeft aan zijn urinewegen, waardoor er urine terugstroomt van zijn blaas naar zijn nieren, en daardoor heeft hij een verhoogde kans op dit soort infecties.
Oh, te snel op send gedrukt: het ging bij mijn zoontje met antibiotica goed over, dus hopelijk bij je meisje ook. Beterschap en sterkte!!
de ab slaat gelukkig aan dus ze is een stuk opgeknapt en geen koorts meer gelukkig.. Ze heeft vanaf woensdagavond tot gistermiddag vijf koortsstuipen gehad dus we zijn enorm geschrokken...