Nou zoals de titel al zegt....ik kan echt niet meer! Ben 6 dagen vrij geweest en zoooooooooo blij dat ik weer mag gaan werken straks. Hij zit al een paar weken in de 11 maanden sprong, heeft elke dag een ander ritme, wil overdag nauwelijks nog slapen,ligt dan te zeuren in bed. Verder ook hele dag zeuren, wil niet in de box, niet op de grond niet in zijn loopstoel. Roept de hele dag mamamamamamamamamamama. Reikt zijn handjes naar me uit,maar wil dan toch niet bij me zitten. Hij kan nogniet lopen en kruipen, maar wil dat wel, dus het frustreert hem. Speelgoed is hij beu, maar ik koop nog niks want hij is bijna jarig. Soms laat ik hem wel eens la uitkrauwen, maar is dat ook weer na 10 min beu.avondeten meestal een probleem, als ik uit zijn zicht verdwijn is het mieren...gek word ik ervan!Pfff en moe! Zo ff klagen, nog meer moedeloze mama's? En hoe lang kan de sprong duren?
Heb met je te doen hoor! Je kleintje kan er natuurlijk ook niets aan doen maar het kan je idd wel opbreken! Vooral dat blij zijn om te gaan werken herken ik wel Wij zijn hier nl. net uit de 19 weken sprong, t was ff 4 weekies redelijk heftig maar nu is Evi weer het zonnetje in huis en ze kan ineens zoveel meer! Dus hou je daar maar aan vast, nu ff op de tanden bijten en dan heb je straks weer een supervrolijk kereltje wat lekker rondkruipt. Sterkte iig!
Hier idem met 13 maanden. Kan je helaas niet helpen, maar begrijp je helemaal. Dikke knuff en troost je met het idee dat jouw kindje niet de enige is.
Sterkte meid ! Bij jou woorden 11 maanden sprong dacht ik gelijk, nee he toch niet alweer een sprong ? hihi Ze is de laatste weken namelijk aan het spoken geweest in de nacht en slaapt eindelijk de laatste 4 nachten door. Hoop maar dat ze er geen last van krijgt Sterkte, en schaam je niet werken is heeeerlijk. (ik ben het na 3 weken thuiszitten vaak ook zat en ben dan blij weer 7 dagen te werken)
hier uit een sprongetje naadloos overgegaan in de boventandjes... , dus zelfde 'festijn' als jij.... Niet willen slapen overdag en alleen maar willen zitten en kruipen (wta ie allebei dus nog net niet kan...) Sterkte...
ik leef mee... hier elke keer dat ze naar bed moet volkomen hysterisch... en als ik na werk thuis komt begint ze accuut te gillen als ik binnen kom terwijl ze dan bij papa gewoon hartstikke blij was sochtends omgekeerd.. dan hoeft papa niet in de buurt te komen en is ze bij mij poeslief en aanhankelijk feest dus...
hier ook....pfff.. hij hangt de hele tijd bij me rond, is niet bij me weg te slaan. owee als je eventjes bij hem wegloopt. hij begint zonder reden te huilen en te jammeren, wil dan op schoot en toch eigenlijk weer op de grond. zet je hem op de grond huilt hij daar weer om. gelukkig is hij papa fan momenteel dus zodra hij thuis komt mag hij! Er komt ook nog een tandje aan dus het is dubbelop feest. succes!
Oooooohhhh, zo herkenbaar! (Fijn dat ik niet de enige ben!) Lotje is sinds een week of 2 zo hangerig. Niks is leuk. Wil ook niks. Niet slapen, niet spelen. Niks. Iedereen is ineens eng, terwijl ze altijd een allemansvriendinnetje was. Zelfs papa kan geen goed meer doen. Mam, mama en nog eens mama. En ik word er zooooooo moe van. Ze ligt nu even te slapen in de box....heerlijk! En dan heeft ze sinds kort de eerste 2 tandjes, dus er zullen er ook nog wel meer in aantocht zijn.... Vanaf 6 weken sliep ze 's nachts al door, erg fijn. Ik heb er nooit midden in de nacht uit gehoeven...Nu ineens soms 3 keer per nacht.... Hopelijk duurt het niet te lang! Iedereen succes! Manytroubles
Hier zal t ook zoiets zijn. En wij merken het vooral snachts. Sinds paar nachten wordt hij zo rond 2 uur wakker en de ene keer slaapt hij na 1,5 uur weer maar hij is ook al paar keer wakker gebleven tot na 5 uur. Niet dat hij de hele tijd huilt of jammert maar je hoort hem toch en lekker slapen doe je dan niet.
sophie werd gisternacht ineens om 12 en 3 uur wakker, en zodra ik haar kamertje weer uitliep ging bij haar het alarm weer af. ik ben toen bij beide keren op tuinstoelkussens naast haar gaan liggen, zelfs kleedje over me heen, deur dicht en lamp uit en lekker tegen dr gaan kletsen en aaien. na een kwartiertje heel sneaky haar kamer uitgeslopen, toen ze om 3 uur weer kwam hetzelfde ritueel en toen moest ik haar vervolgens om 7 uur wakker maken. het is dus gelukkig meegevallen.
Meid heel erg veel sterkte. Bij Stijn is het zijn ergste sprong geweest en hij heeft 3 weken geduurd!
wat ik trouwens het meeste mis op mijn vrije dag.. is het uitslapen bovendien ben ik dusdanig druk in huis en smiddags op stap met anne dat het voelt als minimaal net zo hard werken dan wanneer ik op werk zit
Hier ook weer drama vannacht.... Het enige dat hielp was haar in de box leggen en zelf op de bank gaan liggen. PPPFFFF vermoeiend! Vandaag is ze naar het KDV. Ben benieuwd hoe het daar is gegaan. Manytroubles
Volgens mij zit mijn kanjer ook in een sprong. Dit is de eerste keer dat ik het echt niet leuk vind wat hij allemaal doet. Hij ontwikkeld ook echt zijn NEE (denk ik) Hij is alleen maar aan het draaien op het aankleedkussen en tanden poetsen is ook NO WAY. Het is een heel gevecht boven de laatste dagen. Verder met eten en drinken en slapen is het geen probleem. groetjes Anita
Pfoeh, ik vond de 11 maanden sprong de ergste die er was, bij allebei m'n kindjes..De duur van deze sprong kan variëren van een week tot een paar weken..Sterkte hoor, en het klinkt mss cliché, maar het komt echt weer goed. Op een morgen sta je op en valt het je ineens op dat je weer een ander kind in huis hebt..Tot die tijd; doorbijten, meer kun je er niet aan doen..
Kan t blazen tijdens t eten, dus er gaat meer uit dan in, daar ook bij horen. Heb in mijn eigen topic, fiets en afleer vragen, daar ook wel wat ingezet. We worden er helemaal paria van dat hij alleen maar aan t blazen is tijdens t eten. Hoevaak wij nu al NEE hebben gezegd en met een doekje over zijn snoetje wrijven als hij weer blaast....en helpt t>?> Nee , ik zie gewoon elke keer op om hem te voeden. Klinkt erg i know . En dan zegt mijn vriendin...de kleine moet eten en tis een fase en dan maar ff volhouden. Nou werd vanmorgen wakker (is haar oppas dag) van haar geschreeuw . Het ging haar net zo slecht af als ik. Hoop echt dat hij snel kapt met dat blazen
Tja, met schreeuwen los je helemaal niets op. Is negatieve aandacht en dat willen die kleintjes, is veeeeeeeeel leuker dan braaf eten. Het enige wat helpt is eten aanbieden, blazen negeren en wachten tot het weer beter wordt. Als je geen aandacht geeft aan het blazen, is het binnenkort vanzelf geen leuk spelletje meer..En met dwingen heeft nog nooit iemand zo'n spelletje gewonnen, op die manier raakt je kind alleen maar het vertrouwen in je kwijt. Bedenk alsjeblieft wel dat jullie de volwassenen zijn en je te maken hebt met een dreumesje, dat zijn wereld aan het vergroten is en zijn grenzen aan het verleggen. Als je behoefte voelt om te schreeuwen, pak dan een melkbus en doe het daarin. Ik vind het werkelijk waar belachelijk dat jullie dat tegen dat kleine ventje doen
Ze schreeuwe ook niet toen ze bij hem stond. Ze ging in de gang staan en blies ff stoom af. Daar werd ik wakker van Ff nadenken in t vervolg wat je zegt beste dame
Dit zijn jou woorden, beste meneer Mss zelf in het vervolg even nadenken voordat je iets opschrijft. Uit bovenstaand stukje kun je namelijk heeeel erg makkelijk opmaken dat jullie tegen die kleine schreeuwen en zo heb ik dat dan ook opgevat!