autovakantie....maxi cosi of autostoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 8 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    We gaan in augustus naar Denemarken. Dit is vanaf ons huis ong. 7 a 8 uur auto rijden. Jasmijn is dan ruim 10 maanden oud. Nu vraag ik me af wat het beste vervoersmiddel is?

Maxi cosi is het veiligst, maar dan moeten we om de 2 uur stoppen.
    Autostoel is minder veilig, maar (volgens mij) comfortabeler met slaapstand.

We rijden trouwens 's nachts....waar kiezen jullie voor?

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zou kijken waar ze tegen die tijd het meest comfortabel in zit/ligt. Mijn dochter paste met 10 maanden echt niet meer in de 0+.

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik zou voor veiligheid kiezen zeker te weten. Maar ik zou niet elke 2 uur stoppen om je dochter er uit te halen.
    Kijk als je je dochter elke dag 10 uur in de Maxicosi zou hebben liggen is het een ander verhaal.

4. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij zijn toen Anna 6 maanden oud was, gaan skieën. Dat was toch ook meer dan 10 uur rijden. Wij konden en moesten haar vervoeren in de maxi-cosi. Om eerlijk te zijn, veel last heeft ze er niet van gehad. Ze werd constant in slaap gewiegd door het rijden met de auto. Wij hebben wel elke keer gestopt toen we gingen wisselen van chauffeur. Dus toch om de 3-4 uur. Om eerlijk te zijn, mijn dochter heeft er niet zoveel last van gehad. Wanneer we stopten dan deden we dat meestal voor een groot half uur. Eenmaal in de auto viel ze al weer vlug in slaap.

Als ik jou was zou ik haar in de maxi-cosi laten liggen. Zeker als deze nog voor haar past. Ik veronderstel dat je niet iedere week 10 uur aan een stuk rijdt? Dus veel kwaad zal het wel niet kunnen voor die ene keer.

Geniet van jullie reis in augustus.

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou kijken waar ze tegen die tijd het beste in zit, want dat is dan ook de veiligste optie.

Manuk

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

autostoel! hier stonden we toen voor hetzelfde punt.

het is anzich iets minder vielig bij een frontale botsing maar ze is dan al wel 9 maanden geweest dus dat is het probleem niet.

ze kan van zich af kijken als ze wakker is. daarbij steken de benen waarschijnlijk al uit de maxicosi ga ja een 8 uur met opgevouwen benen zitten ;)

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik zou gaan voor een maxi cosi, omdat ze toch het grootste gedeelte slapen. Toen mijn oudste 10 maand was zijn we naar Spanje geweest en moesten toen ook een keuze maken. Wij reden wel 's nachts overigens.

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Wij zijn vorige week nog 10 uur met de auto gaan rijden (zoontje is groot) past eigenlijk niet meer in de maxicosi maar hebben dit toch gedaan.
    2 of 3 x gestopt onderweg. Een x langer in de maxicosi zitten is echt geen probleem hoor.
    Als dit nu dagelijks is dan is het een ander verhaal maar een x is dat niet erg.
    En ons zoontje heeft zowat de hele reis geslapen door het gewiebel

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Ik zou voor de maxicosi gaan op die leeftijd. Je hoeft niet om de 2 uur te stoppen, dit is gewoon een richtlijn, uitzonderingen daar gelaten. 10 uur lang in een autostoel zitten kan ook een aardige belasting voor de rug zijn als ze pas net kunnen zitten, want zo geweldig is zo'n ligstand in zo'n vervolgstoeltje niet. Maxicosi is gewoon het veiligst en dat is voor mij het belangrijkste.

10. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik zou gewoon even kijken naar hoe je kindje op dat moment is. Is ze al een tijdje toe aan een autostoeltje dan zou ik dat gewoon doen, kan dat echt nog niet, dan lekker maxi cosi.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Weet niet of dat altijd zo is, maar onze autostoel kun je toch aardig wat verstellen waardoor mn zoontje toch in een wat lekkere houding kan slapen.

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ligt er ook aan hoe groot hij is.
    Ons mannetje is nu bijna 10 mnd en zit sindskort in autostoel.
    Hij pas nog in maxi cosi. Maar autostoel ziet hij alles.
    Alleen in maxi cosi is slapen beter

13. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Dat is pas over een half jaar. Ik zou dan kijken waar ze het beste in zit.
    Mijn zoon zat op die leeftijd al niet meer in de maxi cosi.
    Ik zou dan ook niet iedere 2 uur stoppen om haar eruit te halen. Zeker niet als ze ligt te slapen.

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ging voor de maxicosi. Jelle en Jitte hebben beide tot ruim 15 maanden in de MC gezeten en gingen dus ook zo mee op vakantie. Hier dus echt de MC al was het maar omdat ze daar lekkerder in slapen. De slaapstand van een gewone stoel houd ook niet over, vind ik....

Mijn regel in de auto is: De eerste stop is als we weer moeten tanken of totdat 1 van de kinderen wakker word, net wat het eerste is. Dat is eigenlijk altijd het tanken, na een uurtje of 4 rijden. En dan gaan we even uit de auto, kopen we meteen wat lekkers bij het benzinestation en rijden we even verder naar de parkeerplaats.

Daar mag je dan in je pyama (die hebben ze dan nog aan, wij rijden altijd 's nachts) even buiten rondstiefelen, (in het donker, extra spannend) even een schone luier en een plas en dan gaan we weer verder. De volgende stop is voor ons dan meestal bij de boot naar Denemarken (we gaan naar zweden) zo'n 3 uur later. Dat is dan een stop van 3 kwartier tot een uur. (zolang duurt het overvaren)

Vanaf dat moment delen we het stuk dat we nog te gaan hebben in 2en en maken we dus nog 1 stop voor we op de plaats van bestemming zijn. Eigenlijk gaat het altijd goed, alleen is het laatste stuk vaak vervelend omdat ze het dan niet meer zo leuk vinden. Daar heeft mama dan weer een DVD speler voor aangeschaft... ;)

Het scheelt wel enorm of we overdag of 's nachts rijden. Als we 's nachts rijden kunnen we langere rukken maken omdat de kinderen dan slapen. Overdag willen ze toch wat vaker eruit, dus dat doen we dan ook.

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    wat kan en wil je kindje tegen die tijd, laat het daar gewoon van afhangen. Je kan wel zeggen: in de maxicosi, maar als ze dan 90% van de tijd krijsen omdat ze het niet willen en al in een gewone stoel kunnen is voor beide partijen een gewone stoel prettiger

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zolang het nog past is de maxi cosi het veiligste vervoersmiddel, dus de keus lijkt me niet zo moeilijk. Mocht ik nu een lange reis maken dan nam ik zoon mee in de maxi cosi. Hij past er nog steeds prima in en blijft er voorlopig nog wel in (73/74 cm). Ik vind argumenten als meer kunnen zien e.d. persoonlijk kul.

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem

Sluit ik me bij aan!!

18. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben toen ze 10 maanden was ongeveer 14 uur gereden. met maxi cosi. ze lag daar nog heerlijk in en kon er prima in slapen. We zijn eens in de 2 a 3 uur gestopt. als het eenmalig is dat ze langer in de maxi cosi zitten is het volgens mij niet zo erg. het gaat erom dat je ze niet dagelijks uren in de maxi cosi zet.

19. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Toen mijn dochter 10 maanden was, hebben we 5 uur achter elkaar gereden (wegens de weg kwijt in het donker, duurde het langer dan de geplande 3 uur). Ze is denk ik hooguit 45 min. wakker geweest, verder heeft ze heerlijk liggen slapen. Tijdens onze stop is ze heel even wakker geweest voor een boterham (op schoot gezeten). En kreeg ze een schone luier. Ze zit nu nog in de MC (74,5 cm en 9550 gr). Zolang ze er nog in mag, houden we haar in de MC.

Deel Deze Pagina