Altijd ziek of onderweg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Christina83, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Mijn zoontje is al vanaf dat hij 3 maanden is ziek of bezig met ziek worden. Het begon met verkoudheid, toen begon hij te hoesten en dat doet hij al 2,5 maand. Daarnaast heeft hij al 3 weken constane verhoging. Kortom we zijn vaste klant bij de huisarts. Hij heeft een antibioticakuur gekregen, die leek aan te slaan, maar na afloop werd het hoesten alleen maar erger. Inmiddels heeft hij een puffertje 2x per dag, omdat zijn longetjes zo vol zitten en hij zo benauwd is. Dat heeft hij nog maar kort, en het duurt ff voordat het aanslaat. Het hoesten wordt nu met de dag (eerder nacht..) erger. Dus sinds vandaag heeft hij weer een antiobioticakuur gekregen. Daarnaast heeft hij op zijn hoofdje exceem ontwikkeld. Schijnt in verband te staan met z'n zwakke longetjes. Dus nu is hij ook aan de hormoonzalf. Daarnaast is de neusspray niet aan te slepen. Ik vind het zo ontzettend zielig voor hem. Hij is van nature zo ontzettend vrolijk, maar hij voelt zich nu echt ellendig. Hij heeft na zo'n hoestbui ook zo'n zielig klaagachtig huiltje. Als de klachten na deze 2e kuur niet zijn verdwenen, moeten we naar de kinderarts.

Hij is nog geen eens een half jaar, maar heeft een plank vol medicijnen en een lijst vol met klachten. Pfff, dit had ik echt niet verwacht. En dan komen er ook nog eens tandjes aan. Mijn arme mannetje.

Zijn hier nog meer moeders met 'zieke' kindjes?

2. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Vervelend Christina.

Ik heb een zoontje van ruim 3 maanden en die heeft zijn 2e verkoudheid te pakken en is dit keer ook af en toe wat aan het hoesten. De neusspray werkt op zich wel goed, want het slijm is nu aardig losgekomen.

Veel succes ermee en beterschap voor je kleine!

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi,

hier nog eentje hoor, onze dochter is van af haar zesde maand af en aan verkouden, was het maar een snotneus maar nee ze moet echt veel hoesten, en vooral s'nachts, dus nachten wakker en op omdat je vanalles probeert, speentje, beetje drinken, hoestdrankje etc. etc.

Nu ging onze meid naar de creche en het viel me op wanneer ik haar een weekje thuis hield ze enorm opknapte dus heb ik voor nu besloten haar de komende drie maanden thuis te houden, ik weet het, ik heb een luxe positie dat mijn moeder haar graag wel een dag extra thuis wilde hebben. :D
    We proberen het nu zo, kijken of het helpt wanneer ze hier beter van wordt, willen we met 1,5 jaar nog eens proberen haar in de creche of kindergarten (wij wonen induitsland) te doen zodat ze wel in contact komt met andere kindjes!

Succes en beterschap.

Henriette

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa heeft ook een pufje (ventolin 100). na haar verkoudheid (3maanden geleden) bleef ze hoesten en was ze ook flink benauwd. het blijkt nu dat ze lichte bronchitits heeft.

tis idd zo zielig als ze zo verkouden zijn en heel erg hoesten.
    ik heb ook een aantal nachten gehad dat ik alleen maar met alyssa bezig was.

misschien is het toch handig om naar de kinderarts te gaan ook al slaat de antibiotica wel aan. het moet toch ergens vandaan komen.

sterkte ermee.

liefs doris

5. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    heel herkenbaat mijn middelste zoon is in zijn eerste 2 jaren heel veel ziek geweest,het heeft bij hem ook meegespeeld dat hij een slechte start had en heel veel antibiotica kreeg.
    weken nee maanden hebben we lopen tobben met hem.
    ik heb nachten lang met hem opgezeten.
    ik ben er dan ook echt bijna aan onderdoor gegaan.
    elke keer ziek verkouden dan weer dit dan weer dat,heel zwaar allemaal.
    gelukkig na zijn 2 verjaardag ging het beter,nu wordt hij op 20 dec alweer 4 en het is nu een heerlijk ventje.
    af en toe nog is verkouden maar dat mag niet baten!

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Het klinkt als astma, daar hoort ook exceem bij, ik zou even langs de kinderarts gaan en niet afwachten. Maar dat is persoonlijk hoor!

Sterkte met je ukkie.

7. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Op internet heb ik gelezen dat ze pas vanaf 5 jaar kunnen zeggen dat je kindje astma heeft. Nu noe mde de huisarts het 'gewoon' bronchitis. Astma zit wel heel erg in de familie (ik heb het zelf ook behoorlijk erg gehad, ben er wel overheen gegroeid.)

Verder gaat het nog steeds niet beter. Maar ik heb wel het idee dat die hormoonzalf iig tegen de jeuk helpt. En daarnaast slaapt hij nu echt veel meer.'s ochtends 2,5 uur, 's middags 2,5 uur en eind van de dag een half uur en dan weer klokje rond (met heel veel hoestonderbrekingen). Ik word er zelf ook helemaal depri van. Ik hoop dat de kuur snel aanslaat en anders moeten we inderdaad naar de kinderarts.

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier ook veel verkouden en 2 puffers (ventolin als hij benauwd is en flixotide als 'onderhoud' en ontstekingsremmend). als hij verkouden is slaat het direct op zijn keel en dus ook veel en vaak hoesten en soms zelfs overgeven tot gevolg (vanwege slijm dat in de weg zit)...
    De zwakke longen zullen in zijn geval wel met zijn extreme prematuriteit te maken hebben. Gelukkig geen exceem, wat er mogelijk op duidt dat het hier geen astma is, maar 'gewoon' (weer) een virusinfectie.

helpt de puffer niet voldoende?
    Exceem en astma gaan wel vaak samen en het zit in de familie, dus zou het wel in de gaten houden... Maar veel meer dan pufjes geven doen ze volgens mij niet.

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik vind het ook als astma klinken. Mijn zoontje hier heeft het ook! Maar hier is het hoe meer exceem, hoe minder benauwd.
    Kan je alleen als tip geven, luchten, luchten, luchten je huis. Vooral de slaapkamer, als ik het een paar dagen niet gedaan had heb ik ondervonden dan krijg hij een aanval. Dus hier word nou trouw elke dag gelucht. Hoop dat je er wat aan heb en als hij wat ouder is lekker naar de zee. Vorig jaar zomer drie dagen in Italie in de zee gespeeld, nog nooit zo'n mooi glad zoontje gehad. :)'
    En nog een opsteker mijn zoon is bijna 7 en het al grotendeels an het overgroeien gelukkig.

Deel Deze Pagina