duimen voorkomen als het al begonnen is :S

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweeling, 9 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    we hebben haar vaak de speen geboden nooit een pink maar ze wou de speen niet

nu zabbelt ze vaak op haar handjes en duimt wel eens
    we proberen allerlei spenen maar mevrouw wil haar duim

hoe kan ik het nog tegenhouden nu ze nog niet veel duimt

de reden is omdat onze 1e dochter ook een speen had en we dit makkelijk af hebben kunnen leren!

alle tips zijn welkom

2. Ik zat met precies hetzelfde probleem, maar dat is niet af te leren, ben ik bang..
    Je kunt moeilijk de hele dag bij je kindje blijven zitten om haar duimpje uit haar mond te trekken ;)

Ik kreeg als tip om iets vies op het duimpje te smeren (wat ze ook doen bij oudere kinderen, om het ze af te laten leren) maar dat vind ik echt wreed tegenover zo'n kleintje.
    Laat 'm dan maar lekker duimen! We zien later wel weer verder!

Nu is het overigens zo goed als over..
    Hij sabbelt uiteraard nog wel eens op z'n handjes, maar duimen doet ie bijna nooit meer..
    Misschien gaat 't bij jouw meisje ook gewoon vanzelf weer over! ;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft tot 4/5 maanden een speen gehad, maar toen wilde ze 'm echt niet meer en ging duimen... niets aan te doen denk ik. Ik vind het wel zo makkelijk en ben zelf nogal anti-speen (meer door hoe anderen ermee omgaan), dus was/ben er eigenlijk wel blij mee. 1 tandje begint wel wat scheef te staan nu, maar we zien wel hoor. Er zijn ergere dingen :).

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Duim afhakken is de enige optie denk ik.... ;)

Het is niet te voorkomen.
    Hier ook een duimverslaafd kind.
    Ik maak me er eigenlijk niet zo druk om, wat maakt het uit?

We hebben een goede verzekering, dus de beugel maakt alles wel weer goed over een jaar of 10 :)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ehm: de speen is net zo slecht als duimen hoor! :) Ze raden alleen een speen aan, omdat je die gewoon weg kunt nemen, en de duim daarom wat lastiger af te leren is, maar het maakt dus echt niet uit!
    En daarbij: spenende kindjes bij wie de speen afgenomen wordt, gaan regelmatig da alsnog over op hun duim.
    Voor nu zou ik er verder niet zoveel actie op zetten, en gewoon alert er op zijn als je kleine tanden gaat krijgen.

Daarbij: een duimend kind wil niet zeggen dat de tanden per definitie scheef gaan groeien. de kans is uiteraard groter, maar he: ik heb geduimd en mijn tanden stonden keurig in mijn mond volgens de beugeldokter (hoe HEET dat nou toch alweer: ik vergeet tegenwoordig echt de stomste woorden), toen ik daar kwam omdat er een paar kiezen achter mijn tanden waren komen te staan (melkkiezen er uit en pas een jaar later gingen de volwassen kiezen groeien: toen waren m'n tanden en andere kiezen dus al naar elkaar toe gegroeid). De tandarts vond dat ik een beugel moest om de kiezen ertussen te laten zetten, de beugeldokter vond dat zonde: de rest stond zo mooi netjes recht... :) Ze zijn toen dus gewoon getrokken, in plaats van alles los te halen en met een beugel die kiezen er weer tussen te krijgen.
    Mijn broertje duimde ook, maar die is er 's nachts en overdag erg lang mee door gegaan en zijn tanden stonden dus wel scheef...

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat is ook de reden waarom ze liever de speen heeft ;)

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Je kunt er een middeltje voor kopen, duim insmeren.. Moet nogal vies zijn. ;)

Hier ook een duimelotje! Gelukkig doet ze het alleen in bed..

Afleren..dat zien we vanzelf wel!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier vind ik het echt zielig om een duim in te smeren met iets vies.... Eva heeft haar duim echt nodig om in slaap te komen. Verder duimt ze ook niet eigenlijk, heel soms als ze moe is in de auto ofzo. En verder overdag trek ik haar duim uit haar mond. De duim is, net zoals de speen dat was, alleen om in slaap te komen.

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Milan is hard op zoek en voor mij mag ie. De speen moet je ook eens afleren, duimen ook. Milan ontspant lekker met zijn duimpje, dus waarom niet!

10. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Onze zoon is nu ruim 5 maanden. Hij wilde net als onze dochter ook geen speen. Maar hij heeft vanaf het begin al naar zijn duimpje gezocht en ook al snel gevonden. Hij begint als hij moe is te duimen en valt vaak met duim en al in slaap. Of het nu een speen of een duim is, je moet het toch af gaan leren. Laat hem nu hij klein is nog maar lekker genieten. Trouwens onze dochter heeft nooit geduimd en haar tanden staan enigszins naar binnen. De tandarts zei dat zij juist wel geduimd mocht hebben, dan stonden haar tanden waarschijnlijk wel recht. Zo zie je dus maar.

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    mss stom maar ik dacht aan een handschoentje :D

12. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik bedoel idd dat het makkelijker af te leren is

dit weet ik ook uit ervaring met mijn 1e die tut nu niet meer sinds ze 1,5 was! :)

Deel Deze Pagina