hoe laat naar bed rond 1 jaar ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Magdalena6, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    Esmee en ik zitten op babyzwemmen ... dan wissel je wel es ervaringen , verhalen uit over de koters..
    maar als ik dan wel es hoor hoe laat de kleintjes naar bed wordt gebracht , schrik ik daar soms van..

rond een jaar : 20.00 uur , 20.30 uur 21.00 uur , 21.30 uur
    vraag ik wel es zo laat ? ja , dan slapen ze sochtens wat langer , met andere woorden , kan ik uitslapen...

zelf doe ik esmee rond 19.00 uur op bed, als ze straks 2 wordt schuif ik het een half uurtje op maar ik zelf zit er niet op te wachten dat ik nog om 21.00 met esmee beneden zit..!

mijn mening hoor ! hahaha..

xxx trotse mama van esmee

2. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Hoi,

Ik hoorde laatst ook 22.00 uur en dan door tot 10.00 uur s'morgens.
    Sorry maar wat moet een kleintje van een jaar nog op om 22.00 uur??

Mij dochtertje ligt er tussen 18.00 en 18.300 uur. Dit is al langer dan een half jaar zo en gaat super goed. Sommige mensen vinden dit weer erg vroeg en zo heeft iedereen zijn eigen ritme. Dit bevalt ons! Ze slaapt dan door tot ongeveer 7.30 uur en dan s'middags van 11.00 uur tot 13.00-13.30 uur

groetjes

3. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik vind 21.00 uur ook erg laat voor zo'n kleintje. Hier gaat mijn kereltje om 19.00 uur naar bed, maar soms heeft ie 's middags te lang geslapen en wordt het wel eens 20.00 uur. Hij slaapt dan tot een uur of 8 's morgens.
    Ik vind het dan ook erg egoistisch om hem expres later naar bed te doen zodat mama of papa uit kan slapen. Je wil je kindje neem ik aan toch zo veel mogelijk een ritme geven?

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca gaat om 19.30 naar bed en dan ben ik ook echt klaar met hem. HIj redt het ook niet om langer op te zijn!! Tot negen uur op! Ik moet er niet aan denken! De hele avond met zon kleintje om me heen, nee hoor! Lekker na half acht is het weer tijd voor ons tweeen!

5. shai

shai Actief lid

16 sep 2008
    119
    0
    0
    conductrice
    vleuten
    en dan wordt het voor die kindjes ook nog lastig tegen de tijd dat ze naar school gaan en er dus om 7 uur uit moeten
    mijn dochter van anderhalf ligt meestal rond half 8 in bed tot de volgende dag half 8 soms 8 uur en dan s'middags nog 2 uurtjes van 1 tot 3

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Allebei mijn kindjes liggen er om 19:00 in. Kan soms wat eerder of later zijn maar eigenlijk nooit na 19:30.
    Vind ik een heel prettige tijd!

7. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    #7 Frieda, 5 jan 2010
    Laatst bewerkt: 5 jan 2010
    Noelle is bijna 15 maanden, maar gaat altijd zo tussen 19:00 en 20:00 uur naar bed. Het ligt er een beetje aan hoe lang ze 's middags heeft geslapen en hoe moe ze dan is 's avonds. Voor een kind van die leeftijd vind ik het ook niet echt normaal om later op bed te gaan. Je streeft er toch naar om een goed dag en nachtritme te krijgen en als je kind straks naar school gaat, kan het ook niet uitslapen tot 10:00 uur 's morgens. Op de leeftijd van 4 jaar zal een kind er dan ook echt wel behoefte aan hebben om tussen 19:00 en 20:00 uur naar bed te gaan, want dan zijn ze 's avonds helemaal uitgeteld.

Dus ik houd maar liever meteen een normaal ritme aan. Een goed slaappatroon moet in de basis aangelegd worden en het lijkt mij lastig om een ander ritme er later weer uit te krijgen. Het eerste jaar hebben wij behoorlijk wat slaapproblemen met Noelle gehad en vaak sliep ze 's avonds juist niet. Maar wij hebben haar consequent wel altijd vroeg in de avond naar bed gebracht om het verschil in dag en nacht aan te geven en er wel een normaal slaappatroon in te krijgen.

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier ook om 19 uur hoor. Als ik haar langer op zou laten stort ze in. En volgens mij gaat het principe later naar bed en later wakker worden bij kinderen niet altijd op.
    Ook vind ik het raar als ouders om die rede hun kind oplaten

9. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Louise is 1 1/2 en gaat om 8 uur pas naar bed. Dit heeft 2 redenen, maar de belangrijkste is dat ze geen 12 uur slaapt 's nachts, en dus als ik haar om 7 uur naar bed doe dan is ze om 6 uur al wakker, en dat is mij te gortig!

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Kijk, das een prima tijd, maar Louise zou dan dus om half 5 wakker zijn. Das geen optie.

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    das wel erg laat

mijn zoontje gaat 19.00 naar ben en slaapt tot 8.30 9.00

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.351
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier om 7 uur ongeveer. En net wat al gezegt is: Als ze smiddags te lang of te laat geslapen heeft, dan wordt het weleens 8 uur savonds.

Ze slaapt dan tot half 7 , 7 uur en dan wordt ze verschoont en gaat nog even terug haar bedje in met een flesje melk. Soms voor een half uurtje, soms voor anderhalf uur!
    En ja, ik vind dat wel héérlijk hoor, als ik dan even uit kan slapen tot half 9. Dat gebeurd alleen niet zo vaak ;) -steeds minder eigenlijk hihi...
    Maar ik vind het ook heerlijk als ze s avonds om 7 uur op bed ligt ;) . Dus later op bed leggen om smorgens langer te blijven liggen, vind ik niet zo'n voordeel eigenlijk...

overigens vind ik de genoemde reden van school, niet meespelen hoor... dat duurt nog 2 a 3 jaar.. tijd genoeg om het ritme een paar uur bij te stellen tegen die tijd... Zolang de uren slaap maar gehaald worden.

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier altijd om 19:00 naar bed maar de laatse tijd wordt ze rond half 9 weer wakker en gaat dan vreselijk huilen enzo tot wij naar bed gaan. maar we houden het maar op een fase even die vanzelf wer over gaat hoop ik

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    19.30

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier gaat de kleine man (bijna 17 maanden inmiddels) om 19:05 naar bed (uiterlijk 19:30 als hij 's middags lang geslapen heeft). Waarom 5 minuten na 19:00? Fabeltjeskrant!

Hij slaapt dan tot ongeveer 8:00. Vanochtend was het 8:30 en andere dagen is het 7:45. Veel eerder komt hij niet. Mijn zoontje gaat 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf. Hij moet dan ongeveer om 7:30 op. Ik vind het zielig om hem op die dagen veel vroeger wakker te maken dan hij gewend is.

Ik vind het heerlijk om de avonden voor mezelf te hebben, daar hecht ik ook veel meer waarde aan dan lang uitslapen (ik vind 8:00 heel schappelijk dan heb je nog wat aan je dag!)

Ik vind het een prettig idee dat mijn zoontje vanaf zijn geboorte in eenzelfde ritme zit als wat we straks nodig hebben voor schoolgaan. Natuurlijk duurt dat nog even maar ik hoef in ieder geval niets aan te passen.

Oja, hij slaapt 's middags nog 1,5 à 2 uur

16. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Het 'kan ik s ochtends uitslapen' heeft niks te maken met het later naar bed doen van kinderen. Onze dochter bepaalt haar eigen ritme al vanaf haar geboorte. Ze heeft altijd al tot half tien geslapen en ging s avonds rond negen uur naar bed. Een tijdje terug veranderde dit, half acht wakker, acht uur naar bed. Nu is ze ziek geweest, zit ineens weer op twee slaapjes overdag en gaat dus 's avonds weer wat later.
    Het zou toch te gek zijn dat je je kind 's avonds wakker houd terwijl het moe is zodat jij 's ochtends uit kunt slapen. Dat gaat er hier echt niet in hoor. Kan me ook niet voorstellen dat er moeders zijn die dat doen. Ik denk eerder dat elk kind anders is en anders reageert.

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Mijn dochter van 13 maanden gaat om 18.30u op bed en slaapt dan tot een uur of 9 s'ochtends.

18. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Dat duurt toch nog 3 jaar??? Dan kunnen ze al wel zes keer van ritme zijn veranderd

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Helaas, ik ken een aantal van die moeders... ze bestaan echt.
    Het is trouwens niet zo dat zij allemaal hun kinderen moe op houden.. ze hebben een verschoven ritme. Tja, ik vind het ook niets maar ieder z'n ding toch?

Enne.. over ritmes gesproken.. Ik heb hier het ritme bepaald (goed, mijn zoontje heeft bedacht dat het een fijn ritme is en hij gaat erin mee en dat zal echt niet met elk kind gaan maar je kunt er wel degelijk invloed op uit oefenen.

20. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hier ook 19:00 uur. Ze slaapt dan 12 uur en is om 07:00 uur wakker. Dat is dan ook de tijd dat ze wakker moet worden op creche-dagen, 2 per week. De rest van de dagen is ze natuurlijk ook om 07:00 uur wakker, jammer voor ons maar het ritme van ons meisje gaat voor. Ik moet er niet aan denken dat ze om 21:00 uur nog rondloopt.

Deel Deze Pagina