Baby huilen door last van zijn amandelen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Annie24, Mar 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ons zoontje huilt/krijst al sinds zijn geboorte van 's morgens tot 's avonds laat. Inmiddels alles geprobeerd, maar niets helpt.

Nu kwam een vriendin van mij er vandaag mee dat zij dat ook had vroeger en haar ouders ook weken, maanden hadden lopen tobben. Uiteindelijk bleek dat haar amandelen zo vergroot waren dat dat pijn deed. Die zijn toen verwijderd en daarna was het huilen en krijsen over.

Nu vraag ik me af hoe je kan merken dat een baby last van zijn amandelen heeft?

Ons zoontje is wel al sinds zijn geboorte 'verkouden' en heeft continu last van snotjes in zijn neus (maar misschien heeft elke baby dat, dat weet ik niet :() Ook ademt hij altijd door zijn mondje en nooit door zijn neus. Hij slaapt ook met zijn mondje open en als hij zijn flesje drinkt (en dit door zijn neus moet ademen) hoor je hem helemaal knorren.

Iemand enig idee??

*inmiddels de wanhoop nabij, dus dan ga je over alles nadenken of dat het niet kan zijn :)*

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zou anders gewoon het laten controleren bij de huisarts. Kan begrijpen dat je dit wilt laten controleren.

Werken de medicijnen voor reflux niet? Welke medicijnen had je ook al weer? Al een hogere dosis geprobeerd op advies van de arts? Of een ander soort medicijn?

3. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Misschien werkt het wel, maar merken we het niet ;) Het ene moment lijkt het huilen minder te zijn, maar vandaag is het weer in alle hevigheid terug. A.s. donderdagochtend moeten we naar het cb en zal het daar ook eens voorleggen. Anders bel ik donderdagmiddag idd eens de arts over de medicijnen. Hij krijgt trouwens Zantac.

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Bij sommige kindjes werkt zantac niet, maar wel een ander medicijn. En we hebben wel de dosis een keer moeten verhogen.

Vervelend dat niets lijkt te helpen, toch balen van de kraamtijd. Heb dat zelf altijd jammer gevonden.

Succes morgen! En gewoon blijven melden aan cb/artsen wanneer je denkt dat er iets is.

Had je babymassage al geprobeerd?

5. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Mijn zoontje heeft zijn neusamandelen eruit. Wanneer hij verkouden was kon je ze ruiken. Er kwam dan echt zo'n ontstekingsgeur uit zijn mondje.

Ik denk niet dat jouwn kindje al last kan hebben van de amandeltjes. Het heeft ook nog jouwn weerstand tot een maand of drie.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk zeker wel dat je kindje er al last van kan hebben. Het vervelende is alleen dat ze er op deze leeftijd nog niet zoveel aan kunnen doen...
    Je hebt medicatie voor reflux: betekent dat dat je bij de kinderarts loopt? Ik zou het probleem liever daar aankaarten dan op CB of bij je HA. Mocht je nog niet bij de kinderarts lopen, dan lijkt me dat wel hoog tijd!!!! Zorg dus dat je een verwijzing krijgt.

Hier hebben we dik anderhalf jaar drama gehad, waarvan de eerste maanden echt een huilbaby, en dat is achteraf al het volgende geweest: kiss-syndroom, eczeem en koemelkallergie, oorontstekingen en voortdurende verkoudheden.
    Voor het eerste bij de osteopaat geweest, (wat een wereld van verschil!), voor eczeem en KMA uiteindelijk bij de kinderarts terecht gekomen en die heeft ons bij 14/15 maanden ook doorgestuurd naar de KNO vanwege die oorontstekingen.
    Toen de neusamandel (daar is er maar 1 van ;)) eruit was en ze buisjes in d'r oren had gekregen, ging het een stuk beter.

7. carmen78

carmen78 Actief lid

Aug 22, 2010
    122
    0
    0
    Mijn meisje heeft het ook een keer gehad. Was toen wel 1 jaar. Ze was erg beroerd, veel huilen, en dronk bijna niet meer omdat slikken heeft erg pijn deed. We zijn naar de huisartsenpost geweest en daar zagen ze dat de amandelen de helft Vd luchtwegen blokkeerde. Water lepelen en ijsjes was de oplossing. Dat was echt heel zielig om te zien. Ze kon gewoon niet slapen vd pijn en heeft voor het eerst toen ook bij mij in bed gelegen. Sliep alleen op mijn borst en werd heel vaak nog huilend wakker. Ik zou niet wachten en direct naar de huisarts gaan. Anders misschien doorverwijzen naar kno of kinderarts.
    Sterkte

Share This Page