Onze dochter slaapt op het moment met alleen slaapzak.. In het ziekenhuis vorige week lag ze wel gewoon onder een dekentje en bleef liggen.. Dus ik dacht, ga het thuis ook gewoon weer proberen.. Wanneer zijn jullie weer begonnen met dekentje? (voor degenen die alleen in slaapzak liggen) Straks in een groot bed zal ze ook geen slaapzak meer aan hebben.. En gebruiken jullie dan dekentje+laken of dekentje in een dekbedhoes?
Hier ligt ze onder een dekentje. Overdag zonder slaapzak en in de avond met slaapzak. Binnenkort gaat ze naar een groter bedje en wil daar een dekentje in een overtrek doen. Lakentje trok ze met 6 mnd al over haar hoofd dus die gebruik ik niet meer.
Esmée ligt al vanaf zon, 2 maanden onder een dekbedje.. onder een lakentje werd ze steeds wakker, en trok ze net zoals LT ook zegt over haar heen.
tot 2 jaar alleen slaapzakje, daarna dekbed, maar lars ligt er meer bovenop als eronder. en koud is hij nooit. elin heeft ook alleen een slaapzakje, en die is ook altijd lekker warm
wij gebruiken alleen een slaapzak. denny draait in zijn bed en ik ben heel erg bang dat hij onder zijn deken gaat met zijn hoofdje. hij is trouwens altijd lekker warm, maar bij ons boven is het ook altijd warm, al gauw te warm
vanaf een week of 6 sliep onze oudste alleen met een slaapzak.. vind dekens dood en dood eng.. vooral omdat J. heel bewegelijk is. Met 2 jaar ging ze over naar een groot bed met een dekbed en babykussen. Bij L. zei ik tegen mezelf: Stel je niet zo aan..bijna alle baby's slapen gewoon onder een dekentje.. ze is nu 2 en halve maand en vond dr van de week dus helemaal onder haar deketje.. compleet met dr hele hoofdje.. ik zag dr niet eens.. als een gek het dekentje van dr af gehaald, niet wetend hoelang ze al eronder lag en of ze nog wel zou ademen.. jezus, wat was ik van slag.. dus vanaf nu gaat ook L. niet meer onder een deken, tot ze in een groot met gaat met een jaar of 2.
een baby van 2 maanden of een dreumes van 1 is wel een verschil natuurlijk, onze dochter werkt het dekentje wel van zich af.. Het wordt bij ons in de winter echt heel koud boven(15/16 graden) dus ik vind het wel prettig als ze onder een dekentje blijft liggen..
onze docher heeft als het echt koud is en slaapzak en deken... ze ligt altijd op de deken als ze slaapt slaapt ze ook echt maar zodra ze dan s'ochtends wakker is dan ga ik ook meteen erheen en dan hang ik de deken over de achterkant van het bed en dan smiddags zonder slpzak en alleen deken. deken gewoon in hoeslaken en goed strak inpakken ze trekt haar beentjes eroverheen en trekt de deken nooit los ligt altijd bijna strak over het matrasje heen ze is nu bijna 8 maanden en gaat prima leg anders een knuffel in bed mochten ze wakker worden dat ze dan eerder geintresseerd zijn in de knuffel boven in bed niet in de deken...
Afgelopen winters sliepen ze hier in een winter-slaapzak en dan onder een dubbele deken. Dit jaar willen ze niet meer in een slaapzak, en hebben we dekbedjes gekocht voor aanstaande winter.
Rond de 2 jaar ben ik weer een deken in Eva's ledikant gaan leggen om haar eraan te laten wennen voor als ze in een groot bed met dekbed zou gaan slapen. Een deken tegen de kou is op zich niet nodig, een lekker warme pyjama en winterslaapzak (met evt. mouwen eraan) is meestal genoeg. Hier is het in de winter soms ook wel 15-16 graden op de kamers.
ik vind een overtrekje wel heel fijn!...helaas slaapt meneer hier nog vaak ondersteboven, achterstevoren etc etc....dus ik kijk het nog aan straks met die kou...slaapzak is voor hem voorlopig meer dan genoeg