Jaaaaaa we zitten er weer in! Bij mijn oudste was dit een heel pittige periode en nu mogen we weer Slecht slapen, niet kunnen vermaken, geen fles willen, enzovoort. Het zijn de monenten waarop ik denk 'neeeeeee geen derde kindje meer!' Babylief werd om half vier wakker (zoals tegenwoordig elke nacht) en ging dus niet mee slapen. Even laten jengelen maar helaas, het mocht niet baten. Meer mensen in hetzelfde schuitje? Kan me herinneren dat dit echt de ergste sprong is, de peuterpuberteit vind ik persoonlijk veel makkelijker te handelen
die mag ze hier wel overslaan denk ik hihi. ze is net uit de 9 maanden sprong en dan zou ze met een dikke maand weer beginnen neee dankje ik weet van F dat het echt een drama was toen
Een weekje of 2 geleden is mijn dochter eventjes niet zo gezellig geweest. Niks was goed. Nu kan ze kruipen en zelf van lig naar zit gaan en nu is alles prima Dat zal dan wel de 9 maanden zijn geweest...?
Ja, die kan ik me nog erg goed herinneren! Haha! Wat een vreselijke sprong was dat zeg.. Heel veel succes (en sterkte)
Nou miss dat ik dan over een paar dagen hier kan aanschuiven... hoop dat het hier meevalt, maar heb al veel narigheid over de 11 maandensprong gehoord haha!
De 11 maanden sprong hebben we hier net gehad, was idd geen leuke periode. Hier was niks goed, ben blij dat we die weer gehad hebben.
Hier hebben we de 11 maanden sprong ook net gehad...was ook héél blij toen het weer voorbij was. Nu weer een vrolijke meid in huis, die ook zelf eventjes kan spelen en ontdekken . dus het komt goed, echt waar...alleen even doorbijten en extra knuffelen
Wij hebben eigenlijk van de andere sprongen niet veel gemerkt, alleen van deze. Bij mijn oudste konden we echt bij iedere sprong de klok erop gelijk zetten Heerlijk! Gelukkig duurt het maar een paar weken..
Mijn dochter is iets ouder en ik vroeg me ook al af of ze in sprong zit, net de 8 maanden sprong geweest....ik dacht ze is pas 11 maanden op 2 juni, maar dan zal ze er ook al in zitten ja..dus heeel herkenbaar... spelen met eten, alles er weer uit halen en uitwrijven in bed overdag moe maar staan en heen en weer schudden in bed ipv slapen als ze zin niet krijgt of gewent speelte ( sleutels) dan word ze boos Succes meid
Hier ook een 11 maanden sprong... Slapen gaat slecht, vooral 's avonds en afgelopen nacht ook 's nachts... Heb zelf 4 uurtjes geslapen... Flessen weigert ze pertinent dus ik krijg ik eigenlijk niet genoeg vocht in... Wat een ramp is deze sprong zeg! Hoop dat ie snel over is zodat ze weer lekker in haar velletje zit!
Pfff, hier begint het ook al (moet nog 10 mnd worden, dus we kunnen onze lol op de komende weken). De laatste week elke nacht rond half 5 wakker en niet meer in slaap te krijgen, geen minuut zelf kunnen spelen, geen fles willen drinken...... Hij kan ook nog niet kruipen, wat hem enorm frustreert!
marjolijn: ik heb ook totaal geen idee wanneer de sprong begint, ik zal even kijken in het groei boek.. daarin staat dat rond 42 weken ( das 4 weken jonger dan mijn kind, dus zal idd 9,5 maand zijn) breekt moeilijke periode aan, en rond 46 weken ( 10,5 maand) moet het weer beter gaan....hangt meer aan je, eenkennig. constant lichaamscontact, beziggehouden worden, wisselend humeur, jaloers, slaapt slecht, nachtmerries, niet verschoonworden, slechter eten, stiller, meer baby-achtig of overdreven lief, en juist ondeugend... heel herkenbaar voor ons dus moet wel zeggen , mij dochter is nu 46 weken en het vervelende neemt wel af, dus wellicht klopt het aardig dat boek qua periodes dus de meiden die nu 9,5 maand oude kindjes hebben zitten idd in het begin. komt goed! succes
Jaaa, wij zitten er ook in! sinds een paar dagen. Deze vind ik tot nu toe het ergste. Hij is vreselijk sjagerijnig om alles, kon ik hem eerst nog troosten door hem te knuffelen, nu is zelfs dat niet goed. Hij is elke keer rond 4 uur wakker s'nachts en wil dan niet meer slapen. Hij huilt niet, hij gilt, echt keihard! (leuk voor de buren ) vanmorgen zat ik om half 6 beneden met hem zodat mijn man tenminste even kon slapen. Als iets niet lukt...boos, hij mag iets niet....boos, hij moet slapen...boos, hij mag uit bed...boos, hij moet aangekleed worden...boos. Luier verschonen is helemaal een drama! ik ga bijna denken dat er lichamelijk iets aan hem is, dat hij pijn heeft ofzo. Vind het zo lastig dat ik hem niet echt kan helpen Het oei ik groei boek zou voor hem geschreven kunnen zijn, hij doet echt alles volgens het boekje haha
haha heel herkenbaar, ik dacht idd ook dat er iets mis was lichamelijk, tot ik al die verhalen las grappig dat die leeftijd waarin ze dit meemaken zo verschillend is, ene 9,5 andere 10,5 doet die van jou soms ook ineens heel lief koppies geven, helemaal zo met zijn gezicht tegen het jouwe? Die van mij doet dat ineens tijdens fietsen....helaas niet gewoon thuis