Hallo onze baby van 9 weken slaapt zo slecht ! vooral overdag wil hij echt niet slapen! Hij slaapt s'nachts wel een klein beetje door soms zo'n vierenhalf uur. Maar verder is het echt drama. Als ik hem in zijn bedje leg is hij eerst vrolijk aan het lachen maar als ik de kamer uit loop zet hij het op het krijsen!! met als vervolg dat ik hem al snel uit zijn bedje haal. alleen in de kinderwagen en in de auto valt hij in slaap. Zo ben ik echt de hele dag met hem bezig en eerlijk gezegd ontvlucht ik vaak het huis met hem om hem maar ff stil te krijgen. Vaak is het ook zo dat hij wel slaapt als er visite is . dan valt hij op schoot in slaap en kunnen we hem zo slapend in de box leggen, omdat hij ons dan hoort praten is hij meer op z'n gemak denk ik. We proberen hem steeds rustig op bed te leggen soms met een muziekje op de achtergrond, soms rolgordijn open soms dicht, steeds ff geruststellen/knuffelen, soms loop ik meteen weg soms blijf ik even bij hem zitten. maar hij blijft krijsen en heel druk maaien met armen en benen. heb hem nu in een slaapzakje gelegd want hij ligt binnen to time achterstevoren in zijn bedje. ik weet dat er een hoop mensen de baby inbakeren maar dat durf ik niet. Heb ook een draagzak geprobeerd. nou het was al een gevecht om hem er in te krijgen. hij wil alleen maar lekker lachen en gekker wij doen hoe beter. het begint ons nu wel echt op te breken en het huilen lijkt alleen maar erger te worden. Ik weet dat ik hem best ff mag laten huilen en dan voet bij stuk moet houden maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen . het is een lang verhaal geworden maar ik hoop dat jullie wat tips voor ons hebben. p.s. hij krijgt nutrilon standaard 1 en nutrilon forte om en om. 7 soms 8 flessen per dag van 130 ml water + schepjes. de laatste keer bij het consultatie bureau was 27 juni toen was hij 7 weken en woog hij 4965 gram bij was hij 57.5 cm alvast bedankt __________________
Het lijkt erop dat je kindje een beetje overprikkeld is... Mijn zoontje van 10 weken oud kan maar een uurtje wakker blijven en is dan echt alweer toe aan zijn bed! Als ik jou was zou ik een vaste volgorde van handelingen aanhouden, dat werkt hier ook heel goed. Dus bijvoorbeeld: wakker worden-verschonen-voeden-knuffelen/spelen-naar bed. Als hij eenmaal in zijn bed ligt hem daar ook laten liggen en niet steeds eruit halen. Als hij huilt gerust stellen, handje op zijn hoofd en buik, speentje vasthouden, liedje zingen of wat voor jullie werkt. Tegen het maaien met zijn armen zou je een puckababy kunnen gebruiken, als je echt inbakeren eng vindt. Mijn zoontje laat ik op zijn buik slapen, op zijn rug slaapt hij namelijk ook niet. Hopelijk heb je hier wat aan!
Hier ook een moeilijke slaper, erg met haar armpjes maaien zodra ze lag te slapen en helemaal overdag. Mijn vriend kwam toen thuis met de puccababy. Ik vond het helemaal niets dat ze zo opgesloten lag. Maar snachts slaap ze nu super. Vaak van 21:00 tot 01.30 en dat tot 06:00 en daarna vaak nog tot 09:00 alleen tot negen ligt ze vaak op mij te slapen omdat ze last heeft van reflux en dat is altijd erger in de ochtend. Misschien nog wat vaker bij je houden? Of er bij blijven en tegen hem praten tot die slaapt? Bij mij valt ze standaart aan de borst in slaap en dan wacht ik tot ze diep slaapt en leg ik der in der bedje.
Ik denk dat je kindje vooral bij jullie wil zijn. Ik zou hem overdag lekker beneden in zijn kinderwagen laten slapen, ging hier altijd erg goed met de kleine man. Ik zou je baby zeker niet laten huilen, hij is nog zo klein, lekker bij je houden.
Wij hadden dat ook. Tot we fleur na uur wakker zijn gewoon in bed legde, sloep als een roos. Was anders gewoon te moe! Slaapt nu nog steeds super in eigen bedje,
Heeeeel erg herkenbaar. Ging hier echt precies hetzelfde overdag, en ik werd er moedeloos van. (Overigens sliep hij wel de nacht goed door, van 23.00 tot 07.00 met af en toe een jengelmomentje rond 05.00 maar dat was echt een uitzondering.) Eerst sliep hij nog wel in de kinderwagen, maar dat lukte al snel ook niet meer omdat hij veel te druk was met het ontdekken van de wereld. Das veel leuker dan slapen! Zodra we hem in bed legden, was het brullen, krijsen! Wakker wegleggen, slapend wegleggen, niks leek te werken. En wat jij ook zegt, je weet verstandelijk gezien wel dat je hem even mag laten huilen, maar ik kon het ook echt niet. Zo zielig vond ik het, hij is verdrietig, voelt zich rot, dus heeft mama nodig! Tot een eye-opening-moment bij schoonmama. Daar lag hij ook te brullen en schoonmama liet hem resoluut liggen. "Hij gaat niet kapot van tien minuten huilen hoor..." Verschrikkelijk, de langste tien minuten ooit. Maar.. na 3 minuten ging hij al minder hysterisch huilen, na 5 minuten viel er af en toe een pauze tussen en na 10 minuten sliep hij. En hij bleef slapen, zeker 1,5 uur! Dat lukte thuis dus echt nooit, als we hem al in slaap kregen was het hooguit een half uurtje. Sindsdien doen we het thuis ook zo. We leggen hem wakker weg, maar wel pas als we zeker weten dat hij moe is. (Jengelen, geeuwen, oogjes wegdraaien, enz). Ja, hij gaat huilen en ja dat vind ik nog steeds heel erg akelig. Als hij echt hysterisch huilt of overstuur is gaan we natuurlijk wel troosten, en ook als het langer duurt dan tien minuten gaan we even naar hem toe. We doen dit nu ruim 1,5 week zo en het gaat echt goed. Hij slaapt nu ineens sochtends en smiddags een behoorlijke tijd. Alleen na de 15.00 fles wil hij niet naar bed, dan blijft hij liever wakker tot de fles van 19.00. Nou ja, ook prima, dan issie lekker moe na die fles en gaat het savonds naar bed een stuk makkelijker. Ik weet dat het omstreden is, het laten huilen. Maar het werkt hier wel ondanks dat ik het nog wel erg vervelend vind. Ik kijk ook echt op de klok en als hij na tien minuten nog huilt ren ik bijna naar boven. Maar echt, negen van de tien keer slaapt hij na een paar minuten. Het lijkt wel alsof hij even de prikkels van zich af moet huilen ofzo. Overigens, sinds we dit doen, is hij wel gevoeliger geworden voor rust en regelmaat. Zijn we 's avonds ergens op visite in plaats van thuis, gaat het geheid fout. Dan slaapt hij gewoon NIET en krijst hij alles bij elkaar. Voorlopig dus even goed de regelmaat erin houden.
Denk ook overprikkeld. Klinkt precies zoals bij ons en ons meisje was ook 9 weken toen ik op controle bij het cb vroeg wat ik kon doen om haar te laten slapen. Ze lag daar druk te maaien met haar armpjes op het kussen bij de verpleegkundige. Zij zei al meteen dat ze overprikkeld was dat kon ze zien. Ze was heel onrustig (later bleek hier de oorzaak koemelkallergie) maar door het toepassen van rust en regelmaat is het binnen 2 weken helemaal verbeterd. Ook de puckababy consequenter gaan gebruiken dus bij elk slaapje. Wij moesten haar kamertje donkerder maken en dat werkt super. Nog steeds moet het iets donkerder zijn. Je kan wel gewoon nog zien maar niet teveel. Ik heb heel veel gehad aan dit boek: baby in een ritme van Stephanie Lampe en de site www.ikbenmama.nl Misschien heb je er ook wat aan? Het is niet dat hij niet wil slapen maar hij kan het niet hij wil juist heel graag daarom is hij zo onrustig en aan het jengelen... Succes!
Overigens, sinds we dit doen, is hij wel gevoeliger geworden voor rust en regelmaat. Zijn we 's avonds ergens op visite in plaats van thuis, gaat het geheid fout. Dan slaapt hij gewoon NIET en krijst hij alles bij elkaar. Voorlopig dus even goed de regelmaat erin houden.[/QUOTE] Volgens het boekje van Stephanie Lampe en Ria Blom moet je dit ook eerst 6 weken toepassen thuis. Wij zijn later wel op visite gegaan maar zorgde dat het ritme door kon gaan. En ze sliep en slaapt nog steeds overal mits we een bedje voor haar hebben, de kamer wat donkerder is en we ons aan haar ritme houden.
Hoi hoi, Er is ook een boekje lekker slapen zonder huilen. bol.com | Zoekresultaten: lekker slapen zonder huilen | Boeken Ik heb er hier vaker goede ervaringen over gelezen, ik zou hier eerder voor gaan dan laten huilen. Ik ben het er zelf niet mee eens dat je een kindje best mag laten huilen. Zeker zo'n ukkie niet. Het heeft misschien wel effect hoor. En uiteraard is het volledig je eigen keuze. Volgens mij is het lekker slapen zonder huilen wel intensief, maar goed, als je het op die manier zou willen kan het dus wel.
hier het zelfde gehad met onze zoon... wij zeiden altijd dan maar van ja het is een gezelfdschapsbabytje... ook alleen maar overdags slapen om je arm en in de box en dat hebben we zo gelaten anders sliep die niet dus dan maar wat stiller praten en huishouden ff laten liggen tot savond ging hij wel naar ze eigen bedje en sliep die wel...
Ik pas dit nu ook sinds twee dagen toe. Onze dochter sliep overdag weinig maar aangezien er ook dagen waren dat ze veel sliep, vroeg ik me af of ze echt zo vaak wakker wilde zijn. Sinds vorige week kwam er ineens een huiluur ( daarvoor huilde ze nooit). Geen gejengel, maar gekrijs. En ze begon veel vaker om de borst te vragen, ook s nachts iedere twee uur. Ik vond het uitputtend en vroeg me af hoe het verder moest als ik straks weer ga werken. Ik vond een pdf met adviezen van een ziekenhuis. http://www.isala.nl/patient/patientenfolders/Documents/6121.pdf Wat ze beschreven leek op onze dochter. Oververmoeid dus. We hebben er een paar dingen uit overgenomen. Ik leg haar nu wat sneller in bed, en we hebben daar een klein ritueeltje bij bedacht: gordijnen dicht, broek en sokken uit, lekker instoppen, muziekdoosje aan ,aai over de bol en dan de deur op een kier. Als ze een beetje klaagt laat ik haar. Als ze huilt ga ik haar troosten terwijl ze in bed blijft. Dat werkt binnen een halve minuut en ze slaapt binnen tien minuutjes tevreden in. Als ze overstuur raakt neem ik haar op schoot. We blijven in haar kamer. Het scheelt denk ik wel dat ik in een flat woon. Ik hoor als het verder stil is ieder geluidje en zij hoort mij. Ik zing ook vaak, dan wordt ze ook stil ookal ligt ze in haar eigen kamer. Ze huilt dan ook nauwelijks op deze manier, want ook ik kan mijn kind niet laten huilen Het lijkt te werken, al is het nog vroeg om dat te zeggen. Gister op dag een sliep ze veel korte slaapjes. Vandaag zijn het langere rukken. Vannacht sliep ze ook weer goed, 3-4 uur aaneen. Ik vind het wel ongezellig dat ze niet bij ij in de woonkamer slaapt of wakker is, maar ze is nu wel beter uitgerust. En als er bezoek is (zowel gister als vandaag) valt ze lekker bij ons in slaap als vanouds.
Hai bedankt voor jullie tips . Fijn om te lezen dat het voor veel mensen herkenbaar is! ik heb hem net 4x 10 minuten laten huilen. ( is erg lang voor mijn doen) Tussendoor heb ik heb met een lage zachte stem getroost maar gewoon laten liggen. De eerste keer kwam er meteen een big smile toen ik naar boven kwam, daarna niet meer. En nu heb toch maar uit bed gehaald. hij ligt nu vrolijk lachend in zijn wipstoeltje. hij heeft het dus toch maar weer gewonnen. Maarja die glimlach he ....... aan de ene kant denk ik ook echt van ja ik ga vanaf nu heel consequent zijn. we moeten er ff door heen! maar aan de andere kant lukt het me gewoon niet en doe ik er de hele dag alles aan om die glimlach te zien. doodvermoeiend en ik moet natuurlijk ook nog ff me huishouden bijhouden en tijd maken voor me haar en make up kan ook geen kwaad. heb nog 2 weken zwangerschapsverlof en daarna weer aan het werk. misschien loopt het dan ook wat lekkerder. nou nogmaals bedankt groetjes priscilla
Waarom probeer je hem dan niet gewoon lekker beneden op schoot te laten slapen? Lekker op schoot, of samen in het grote bed. Zo pak jij ook je rust. In zijn eigen kamertje slapen komt vanzelf wel over een paar maanden, ik vind het niet gek dat hij het dan op een brullen zet. Hij weet namelijk niet dat jij beneden of op de gang bent, hij weet alleen maar dat je niet bij hem bent en dus is hij alleen! Het is trouwens normaal hoor, dat je heel de dag met je kindje in de weer bent.
Hier ook herkenbaar tot voor kort. Maar ik zou je toch aanraden overdag ook de Puckababy te gebruiken of de handen in te bakeren met een hydrofiel. Daar is niets engs aan en als je kleine heel veel moeite doet, kan hij zich er zo uitwurmen. Ons mannetje slaapt sinds deze week als een roos en wordt nog steeds overdag ingebakerd in een hydrofiel en 's nachts in de PAB. Gewoon blijven proberen en bij de eerste gaap hup naar bed. Probeer zelf ook heel relaxed te blijven, ondanks alle gehuil. Het is ws even een kwestie van doorbreken. Als je dat zelf te moeilijk vindt, kan je man of moeder oid hier niet mee helpen? Wij doen het zo sinds deze week omdat Hugo nu vermoeidheidssignalen afgeeft en daarvoor niet. Hij sliep hiervoor gewoon bij mij of in de box. Bij de eerste gaapjes gaat hij naar boven, eventueel schone luier (heeft hij vaak al aan) en dan bakeren we hem in in een hydrofiel. Stevig instoppen. Speen erin als hij die wil. Kus en welterusten en dan loop ik weg. Hij ligt dan vaak nog te kijken. Soms begint hij wat te pruttelen en soms ook te huilen gelijk of na een tijdje. Inmiddels herken ik (manlief heeft er nog wat moeite mee) het soort huiltje. Wawawa is meer vermoeidheid en krijsen, nou ja, da's duidelijk. Ik laat hem lang geen 5 minuten huilen als hij een inslaaphuiltje heeft, maar ga dan even heen, sus even zonder te praten en geef eventueel zijn speen nog een keer. Soms wil hij geen speen, maar de pink, ook goed. Als hij echt overstuur is (gebeurt eigenlijk niet meer, alleen maar bij vieze luier) dan haal ik hem eruit en troost hem of verschoon en leg hem weer terug. Dit heeft ons ruim een week gekost en gisteren heeft hij zelfs bij mijn ouders op zijn kamertje daar geslapen, die hem toch vreemd was...zo knap! Opvallend is dat hij nu na iedere voeding bijna gelijk in slaap valt en een paar keer per dag een half uurtje/uurtje gezellig aan het kijken/doen/babbelen is. Daarvoor sliep hij overdag nagenoeg niet, ja alleen op mijn borst, maar da's geen doen. En hij was dan ook huileriger. Nu is hij zo zoet, gewoon door het vele slapen. Volhouden, succes!
Als hij zo veel lacht als je bij hem komt, denk ik dat hij niet moe genoeg is? Wat ik in het begin ook deed was hem eerst leren dat hij in zijn bedje lag, niet hoefde te slapen en ik in zijn kamertje aan het opruimen en schoonmaken was. Zijn kamertje is tiny dus hij hoort alles en ziet ook bijna alles. En als je hem na zo lang proberen meeneemt, niet erg, gewoon opnieuw proberen. Hier hebben we op een gegeven moment een dag gepland om het te proberen en zijn ervoor gegaan. Na die dag (kan natuurlijk langer duren) gaat het al veel beter. En soms zal het niet gaan, nou volgende keer beter! Je doet het goed, maar kan me voorstellen dat je af en toe even je handen vrij wilt hebben. Komt goed!
Als ik zo al jullie tips lees vraag ik me af hoe doen jullie dat in combinatie met een peuterpuber die beneden de boel afbreekt als je boven bent of net zo lang en hard mamaaaa krijst dat de jongste alleen maar harder gaat huilen. Mijn jongste is een vrolijke rustige baby maar heeft af en toe wat hulp nodig met in/doorslapen, maar mijn peuter maakt dat echt onmogelijk
Mijn oudste wordt bijna twee, hij had er de eerste weken ook wel moeite mee om alleen beneden te blijven terwijl ik boven bezig was zijn babybroertje in slaap te krijgen... Ik vertelde hem elke keer dat ik even naar Daniel moest en dat ik zo weer terug zou komen. Inmiddels is hij eraan gewend en speelt gewoon rustig verder als ik naar boven ga. Tot die tijd: deuren dicht en de zooi die hij maakt later gewoon weer opruimen Met badderen ect mag hij trouwens altijd helpen.
Mijn dochter roept mij ook wel eens als ik boven de jongste op bed leg. Gelukkig heeft de jongste geen hulp nodig bij het slapen. Ik leg hem op bed en als hij gaat huilen, dan ga ik weer naar boven voor een speentje en ben ik binnen een halve minuut weer beneden. Ik leg mijn dochter wel altijd uit dat ik even haar broertje op bed leg en dat ik snel weer beneden kom om met haar een spelletje te doen/boekje lezen/iets eten.
Herkenbaar. Onze dochter sliep de eerste 7 weken amper. Overprikkeld, oververmoeid... Toen kreeg ik de tip om in te bakeren met een hydrofiel doek. Ze krijste 5 minuten en viel toen in slaap om gelijk de hele nacht door te slapen! Ik heb toen een pacco aangeschaft die ik 5 weken gebruikt heb voor ieder slaapje. Na haar vaccinaties mocht dat echter niet voor 24 uur dus heb de pacco toen achterwege gelaten. Echter sliep ze nu ook gewoon zoals ze altijd deed! Sindsdien dus zonder inbakeren. Ze slaapt nu supergoed!! Ong. van 10.00-11.00, 13.00-15.30, 17.00-18,00, 19.00-08.00. Ik leg haar wakker in bed, dan moppert ze even en aai ik over haar hoofdje tot ze stil is en dan loop ik weg. Dan valt ze binnen 10 minuten zelf tevreden in slaap en slaapt minimaal een uur!