Hier hebben we hem ook (gehad) maar tegelijkertijd ook de 6e ziekte, spruw en nu snot verkouden! Ik kan dus heel slecht zeggen wat er nu door de sprong komt en wat van het ziek zijn. Ze sliep bijvoorbeeld heel slecht door de hoge koorts van de 6e ziekte en dronk en at heel slecht door de spruw. Nu hoest ze weer veel en slaapt daardoor ook slecht. Aankleden op de commode is inderdaad een drama. Madam wil alleen maar zitten en zo gauw je haar weer neerlegt is het mis. Ook tandenpoetsen is al een tijdje een drama (vond het eerst geweldig). Ben benieuwd wat overblijft van de sprong als ze weer helemaal beter is....
Hoe gaan jullie eigenlijk om met het niet willen slapen? Ik vind dat zó lastig! Gisteravond uren bezig geweest om haar in bed te krijgen. Uiteindelijk sliep ze om na een uur weer overstuur wakker te worden, uit bed gehaald en met haar rondgelopen, ze heeft 1,5 uur gehuild. Ze was echt ontroostbaar, uiteindelijk was ze zo moe dat ze bij me op de bank in slaap viel... Om 3 uur 's nacht kon ik haar overleggen in haar bedje. Ik laat haar altijd max 5 minuten huilen (tenzij ze echt overstuur is, dan haal ik haar meteen eruit). Maar ik vind het nu zo rot dat ze steeds al begint te huilen bij het naar bed brengen. Vind het zo moeilijk! Maar ze is dan ook super moe en heeft haar slaap ook echt nodig. Maar ze wordt heel boos als ik haar in bed leg.. Hoe gaan jullie daarmee om?
Bedankt! Ze is nu aan de beterende hand met medicijnen voor de spruw alleen die stomme verkoudheid nu weer!
Ago: met nacht laat ik idd ook max 5 min huilen, maar haal niet uit bed, ga er heen, geef aai, of knuffel, ergste geval haal ik uit bed voor knuffel maar blijf bij bedje staan, tot ze rustig is en dan weer opnieuw, haar neerleggen, speen en knuffeltjes geven..herhalen tot ze slaap Yil gelukkig heeft ze medicatie, die spruw medicatie is lastig he?
mamajojo79 de medicijnen vallen hier mee, ze slurpt het gewoon op die gekke meid! Hier laten we haar ook even huilen. Dan na 5 minuutjes na haar toe en even gerust stellen. Weer terug leggen en weer wat langer wachten voordat we na haar toe gaan. Als ze echt helemaal overstuur is dan halen we haar er wel eens uit maar 's avonds eigenlijk nooit. Gewoon even troosten bij haar bed en weer weggaan. Het is heel moeilijk om je kindje even te laten huilen, maar als je maar laat blijken dat je in de buurt bent is het meestal snel voorbij.
pff hier ook die sprong.... Wat een drama ze wil haar brood niet. Warm eten stopt ze na een halve maaltijd maar vandaag achter gekomen als ik er iets toetje over doe eet ze het wel op. . Al 1,5 week niet willen slapen 's nachts telkens wakker. Maar kwam er gisteravond achter dat ze honger had hele fles ging leeg. Terwijl ze om 7 uur nog papfles had gehad. Maar dat slecht slapen breekt je op. Ik hoop dat ze dit weekend wel gezellig wordt we gaan namelijk weekendje weg.... Kijken of ze vanavond ook wakker wordt ze heeft nu veel gegeten miss helpt het... maar denk het niet
Wat fijn dat jullie gewoon in bed kunnen troosten. Hier lukt dat echt niet... ze blijft huilen totdat we haar eruit halen en dan nog moet ze echt even bijkomen... Misschien moeten we toch ook eens proberen om het troosten alleen op haar kamertje te doen en haar niet meer mee naar beneden nemen.. Dat hebben we eigenlijk altijd al zo gedaan, dan gaven we een klein flesje en ging ze weer naar bed. Maar ja, met een sprong wil ze ook geen troostflesje...
Laatst ook gehad in de,nacht helemaal overstuur en ze leek wel boos! Vriend is,op de grond naast haar ledikantje gaan zitten op gelijke hoogte. Niks gezegd alleen handje vast gepakt. Op een gegeven moment liet ze los, draaide van hem weg en toen kon hij weg.
Pf hou stil hou stil hahaha ik heb in een keer een driftig boos katje in huis hahaha wel schattig om te zien hoor dat ze ook boos kunnen worden, maar die nachten waren waardeloos. Elk uur wel wakker en sinds 3 weken is ze weer een klein babytje die om half 12 nog een fles wil hebben. Slapen gaat daarna weer beter. ago Hier idemdito hoor. Toen ze 4 weken terug zo slecht sliep hebben wij besloten haar op haar eigen kamertje te gaan leggen. (ze sliep nog bij ons) Ik dacht mischien ligt dat daar wel aan. De eerste nacht ging goed maar daarna niet meer. Jolisa moet ik op ons bed in slaap laten vallen dan kan ik haar in haar eigen bedje leggen. Als ik haar meteen in bed leg blijft ze rechtop staan wiebelen en huilen schreeuwen he heeeyy hahaha zo van he hier komen jij. Het lukt ons gewoon niet.
We hadden haar eerst bij ons in bed en toen werd ze rustig maar we wilden toch dat ze in haar eigen bedje ging. Daar begon ze meteen weer te huilen. Toen gedaan wat ik hierboven vertelde. Beter is voor ons het weer zo te doen niet meer in ons bed.
Hij is laatst wel beetje ongezellig geweest, maar of dat een sprong was? Misschien komt het nog hihi! Ik heb zo'n tevreden en makkelijk kind.. wel eens paar dagen beetje 'spronggedrag' maar zelfs dan nog goed te doen haha
@mamajojo: ja 'kopjes' geven doet hij hier ook. Heel lief bedoeld maar niet altijd heel lekker, hij bonkt dan echt met zijn hoofd tegen die van mij Hier lukt troosten als hij in bed ligt ook niet echt. Hij wordt alleen maar bozer, maar ja eruit halen vind ik ook niet echt de oplossing. Dat heeft hij namelijk heel snel door: ow...als ik heel hard gil mag ik eruit...joepie! Lastig hoor. Eten gaat gelukkig wel gewoon goed, al vliegen de boterhammen je soms letterlijk om de oren. Soms lijkt het wel of hij 2 persoonlijkheden heeft, het ene moment blij en vrolijk en ineens boos en gefrustreerd.
Wij hebben 3 maanden last gehad van een sprong tussen de 9 en 12 maanden... echt een groot drama!! Gelukkig is het nu weer helemaal over, maar het was wel de aller pittigste!! Succes!!
dat geloof ik idd ook wel ja dat het de pittigste is, nog erger dan de 8 maanden sprong het is soms even zoeken wat helpt en dan denk je iets te hebben en dan gooien ze het helemaal om. doen jullie kindjes ook zoveel tekenen van moe-hei geven ondanks dat ze net uit bed zijn?
Ja! Dan is ze net wakker en gapen dat ze dan doet! Het vreet energie denk ik volgens mij zit ze ook nog in een groeispurt hier. En moe zijn maar niet willen slapen. Hier ligt ze toch gelukkig even te slapen want ze was om 14u wakker na bijna 2 uur slapen en hield het niet meer vol. Ze is ook niet fit, verkouden en de twee boven tanden zijn nu doorgebroken. Straks dan de laatste fles en hopelijk weer een rustige nacht. Die gaan op wat hoesten na aan 1 stuk door gelukkig.
Ojee 2 tanden zelfs? pff zielig hoor. En idd kan dan best een groeispurt zijn, zal hier ook zijn denk ik, ze word echt heel snel weer moe, kan tusen de slaapjes maar 1-2 uurtjes, soms niet eens, dan word ze weer hangerig en in oogjes wrijven.....zal wel goed zijn haha leuk he als ze niet willen slapen was gisteren bij een vriendin en toen wilde ze dus ook niet slapen, ze was al wakker sinds 12 uur en werd op den duur moe, maar niet slapen, schreeuwen in camping bedje....tegen 18 uur kon ze amper nog kruipen en viel om, legde hoofd steeds neer op schoot en op grond, maar nee niet slapen..pas om 2130 ging ze slapen inde auto nu slaapt ze heel veel vandaag, inhaalslag
Ja best zielig en ze piept eigenlijk verder niet zomaar. Ze heeft hier echt last van. We zien ze al weken aankomen en nu pas doorgesneden zeg maar. Wel een leuk gezicht straks 2 voortanden tegelijk . Madammetje is alweer wakker dus nu maar even opfrissen, zetpilletje, laatste fles en naar bed. Ze had vanmiddag nog 38.7 en de nacht ga ik liever rustig in...