Dank je! Net spuugde ze nog wat uit na de fles maar het restantje wat nog in de fles zat at ze wel nog als pap. Ws meegekomen met de boer. Morgen moeten we toevallig naar de kinderarts. Vind haar tongetje ook wat wit met rode vlekjes. Ze wordt altijd even nagekeken dus dat is wel fijn. Ze had toch nog 38.9 dus een zetpilletje gegeven. Ik denk een virus aangezien zij mij ook heeft aangestoken....
babhope ja dat is idd ook echt typerend voor de sprong Frannie fijn dat ze er naar kijken, geen spruw miss? Jij ook grieperig? Pff hier was eten weer een strijd. ze eet met de pot mee dus vandaar aardappels+ groente+ cordenblue ( zonder korst) met stukjes, maar ze bleef hele maaltijd huilen, vanaf begin, maar toetje ging wel dus heb op den duur de maaltijd maar weggehaald, want ze zat niet in haar mum, nu in de box wilde ze onze foon spelen, pakte we af ging ze keihard huilen, alsof ze er in bleef.......geef haar vanavond wel lekker fles opvolgmelk ik moet echt even kijken hoe ik dat ga doen als ik geen opvolgmelk meer geef, want dan zullen er ook slechte maaltijden zijn, miss dat ik dan zorg dat ik pap in huis heb, als ze dan slecht gegeten heeft dan kan ik nog at pap uit een beker geven voor slapen gaan, zodat ze niet met honger gaat slapen, maar ik blijf ook niet 2 uur aan tafel met een kind die na elke hap gaat huilen en dwars is.. wie van jullie kindjes loopt al los? ik ben benieuwd wanneer je dat ziet aankomen, die kleine meid van ons wil ineens niet meer aan onze hand lopen, gaat steeds zitten, terwijl ze zelf wel steeds meer risico neem en dus valt, dacht dat ze tegen het loslopen aan kantelde maar ze doet stapje terug
Wij zitten er ook middenin! heftig hoor.. onze dochter wordt ook steeds weer wakker.. en heeft van die jengel momenten..
@SPROETTIE: vooral die jengel momenten vind ik " erg" je denkt dat er wat is dus wil er toch iets aan doen, maar miss proberen ze je uit, moet zeggen ik ben 100% voor het strenge, maar ook ik ben nu toch vaak uit me doen als ik haar zo zielig zie kijken omdat ze niet onze telefoon mag ofzo. Hoe gaat eten met de pot mee bij jullie? en dan dus ook echt geprakt en stukjes?
Die van mij teigert pas een week of 3 denk ik en het begint nu pas op kruipen te lijken... Staan kan ze alleen als wij haar vasthouden. Ze is niet zo snel maar het komt eraan gelukkig. Ja snotverkouden en hoesten. En ook wat slijm ophoesten.
sneu is dat altijd als ze zo verkouden zijn, tis ook wel beetje de tijd van het jaar helaas. Haha je kan je lol op als ze straks helemaal gaat krijgen was hier net weer een strijd zeg met verschonen, het enge vind ik dat als iemand op dat moment te wild is, ze iets breken ofzo, want ze draait nekje helemaal om zich te kunnen omdraaien.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het lijkt erop dat we eruit zijn! Ze is al weer een aantal dagen super vrolijk en blijft maar lachen! Alleen eet ze nog niet zoveel als voorheen en drinkt ze haar melk niet meer helemaal op. Hebben jullie ook dat ze nu in ene alles zelf willen doen en dan met name tijdens het eten? Ik mag haar geen stukje brood meer in haar mond stoppen of haar flesje vasthouden. Hahaha bijdehandje!
yil he dat zou fijn zijn zeg, hier nog niet volledig zelf doen, ze houd de fles niet goed vast en dan komt er niets uit hopelijk blijft zo hoor!
Jaja alweer een tijdje! Maar als ze iets zelf te pakken heeft kan ik wel stiekem tussendoor een lepeltje geven bijv. bietjes en vandaag de courgette. Ik had sommige groentesoorten niet geblenderd hoor maar wel fijngehakt in de vriezer en dat zelf eten is dan niet zo'n succes... Maar stukken willen alleen als het echt zacht is ivm pijn bij doorkomende tandjes. De fles mag ik nog wel vasthouden en appel moet ik raspen blijft te hard ook in magnetron. En dat mag ook met de lepel als ze het na 1 hapje heefr goedgekeurd de rest gaat in stukjes een bakje en eet ze zelf. Ze eet ook minder nu maar dat schijnt erbij te horen.
nou goed hoor! stukjes zijn beetje ramp hier een slaap probleem vandaag wil in mijn armen slapen, gaat huilen en als ik op til gaat ze slapen op me schouder, en bij weer neerleggen is weer huilen...zo zielig
hier nu duidelijk in de sprong. * ze wil niet meer slapen buiten haar bedje, dus in campingbed ofzo, ze wil het niet! * ze gaat avond in bed rechtop zitten in plaats van slapen, en soms huieln en dan wil ze een knuffel, hou me heel stevig vast en slaapt op schouder, en als ik weg ben is het huilen of rechtop zitten. ze laat steeds meer los met staan =)
Lijkt ook wel op verlatingsangst....! Hier nog niet aan de orde ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren...
ja idd dat idee heb ik ook wel, tis wel lastig hoor want je kan nergens meer heen, want zodra ze moe word gaat ze onwijs hangen en chaggo doen, maar slapen....nee nee...zaterdag is ze 10 uur! wakker geweest omdat we weg waren en ze niet slapen wou, pas in de auto of haar eigen bed slaapt ze.....die knuffel vind ik wel lekker
Hier heeft ze haar slaap ook echt nodig daarom is het bij ons te doen tussen 10 en 12 en tussen 15 en 17 uur. Als we langer weg gaan dan zorg ik dat op de plek van bestemming een bedje is of we nemen het zelf mee. Tot nu toe gaat dat gelukkig goed mits we wel haar ritme aanhouden. Dezelfde tijden, flesje, boterhammen en dan naar bed. Dan slaapt ze rustig 2 uur en het record toen we bij opa en oma waren van 2,5 uur. Ook op het kinderdagverblijf slaapt ze goed en daar slaapt ze tussen soms wel 5 andere kinderen. Omdat mijn familie ver weg woont doen we dat al vanaf dat ze 6 weken is. Ook ben ik al een paar dagen met haar bij een vriendin geweest en dat ging ook heel goed. Dus ze is het hier al wel heel lang gewend. Met verlatingsangst kun je wel kiekeboe spelletjes doen, even weglopen en tegen haar blijven praten. Ik las in het boek van supernanny (erg leuk en handig boek trouwens) dat je niet stiekem weg moet lopen als de baby even niet kijkt. Toch beter even contact maken voor je even wegloopt.
Helaas lijkt de sprong toch niet over te zijn . Met het avondslaapje is ze nu vaak erg onrustig en wordt 's nachts ook weer af en toe wakker. Na de 6e ziekte, spruw en verkoudheid lijkt ze nu de waterpokken te gaan krijgen. Ahhhh!!
ahh nee, de waterpokken? jeetje zeg alles tegelijk, bah. Hoe voelt ze zich momenteel? Gaat beetje? Vind zo sneu. Beterschap voor dr, kusje op dr hoofdje. Die sprong gaat volgens mij in delen
Ze voelt zich nu nog wel goed, maar ze heeft ook nog maar een paar plekjes. Benieuwd hoe het morgen is...