koorts en 2 rode puntjes HELP

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stopcontact, 13 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hoi allemaal!

Het weekend is weer begonnen en natuurlijk dán zit ons zoontje in de lappenmand.

Hij is al een paar dagen niet lekker en wat koortsig.
    Vanavond hangerig, heeft zijn papfles net niet op en voelde erg warm. Temp 39.6
    Maar waar ik me vooral zorgen over maak is dat hij op zijn pols en onder zijn kin 2 vlekjes heeft. Geen bultjes maar echt 2 vlekjes van 2 mm. rond. Ik heb het plastic hulsje van de thermometer er op gedrukt en dan druk ik het vlekje weg op 1 miniscuul klein puntje na.

Wat zou dit kunnen zijn???
    Zouden jullie hiervoor de hap bellen? Voor koorts en 2 puntjes?

Alvast heel erg bedankt!

2. kimski

kimski Niet meer actief

Ik zou wel bellen bij twijfel over rode puntjes, even horen wat ze erover zeggen.

3. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Rode puntjes kan je altijd voor bellen.
    Al is het maartikel voor je eigen geruststelling

4. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Nou, ik (overbezorgde moeder) heb gebeld en we mogen over 20 minuten even langs komen. Al is het maar voor mijn eigen geruststelling inderdaad.

Het zijn echt van die bloeding-puntjes, met wegdrukken blijft er een miniscuul puntje staan.
    Waarschijnlijk zal het wel niets zijn... maar toch... Dat dachten we 3 weken geleden ook en toen namen ze hem op en bleek hij het Enterovirus te zijn.

Altijd de weekenden he? Hebben jullie dat ook?

5. Partyrocker

Uhuhh, toen mijn zoontje de 6de ziekte had (bleek achteraf). Ben ik wel 4x in 1 weekend naar de HAP geweest en 2x bij de SEH (wel doorgestuurd hoor). Uiteindelijk had hij ook een bijbalontsteking, maar die is juist voortgekomen uit de 6de ziekte, heel apart dus.

Doordeweeks zakte de koorst, ondertussen nog even naar mijn eigen HA gegaan, vrijdagavond steeg de koorts weer (dat was dus de bijbal). Tot half 4 snachts op de spoedeisende hulp gezeten en vodafone had toen ook nog eens die grote storing :|.

Oooo wat voelde ik me toen fijn :cool:

6. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Zo we zijn weer thuis! Het bleken 2 muggenbultjes te zijn!?

Eenmaal daar klaarde hij ook helemaal op en heeft ruim een half uur met de kralen gespeeld (dankzij de paracetamol)
    Nu ligt ie dus klaarwakker op bed en kunnen wij straks iig gerust gaan slapen.

7. Partyrocker

Gelukkig, zie je toch fijn dat je ff gegaan bent toch?
    Zo kan je in ieder geval lekker rustig slapen.

8. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Hahaha als je dit achteraf terugleest, kan je er erg om lachen.

(Gelukkig is het niks ernstigs!!)

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Nou gelukkig dat het niks ernstigs was :) Muggenbultjes overleven ze wel ;)

Hier ook altijd in het weekend trouwens. Paar maand terug viel ze op een hele rare manier op de vloer. Wou daarna ook niet lopen en het deed erg veel pijn! Dus direct de HAP gebeld, komen we daar, rent ze vrolijk door de wachtkamer heen :) Komen we thuis, gaat ze super dramatisch naar haar been wijzen dat die zo'n pijn deed.. Stouterd.. :D

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Hidde zat 2 dagen geleden ook onder de rode bultjes op zijn hoofdje! Geen koorts gelukkig. Maar ik al helemaal bezorgd... Tot mijn man de "boosdoener" op zijn kamertje zag :)

beter een keer te veel bellen dan te weinig toch?

11. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Zo, en nu weten we waarom hij koorts had en gruwelijk sikkeneurig is geweest de afgelopen dagen.... de zesde ziekte. Tenminste, dat denk ik voor 99% zeker ;) Sinds vanavond staat zijn snoetje onder roze pukkels/vlekken.

Even een paar dagen afwachten en dan weten we het zeker.... tis toch wat met die kleine mannen (of meisjes hihi)

Deel Deze Pagina