Met 5mnd oude baby op zonvakantie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mariannetje, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    248
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Hoi allemaal,

Mn man en ik willen graag dit jaar naar een zonvakantie. We willen begin september gaan en dan is onze kleine 5 maanden oud.

Voor ons is het een nieuw iets. Met een kleine ver weg... Welke landen zijn goed voor baby's en waar moeten we nog meer op letten? Ons budget is niet heel hoog, dus het moet ook een land/hotel zijn dat wel alle gemakken heeft....

Verder in een vliegtuig... Waar moet ik daarbij op letten?

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zou niet te ver gaan dus binnen eu blijven. Wel is het handig om te weten dat een baby niet in de zon mag dus smeren met. Factor 50 en een uvtent heb he zeker nodig

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Wij zijn toen ook gegaan toen de oudste ongeveer zo oud was. Wij zijn toen naar Mallorca geweest en dit ging prima.

Zorg voor een hoedje/petje want de zon is echt heel warm! Daarnaast is zo'n uv tentje ook handig. Hij zat daarin toen we bij het zwembad lagen. Zo lag hij beschut. Ook had hij een petje op in het water omdat het anders gevaarlijk was. Zoveel zon en dat weerspiegelt in het water. We hadden ook voor hem zo'n uv truitje, dit had hij aan in het zwembad en zee.
    En veel factor 50.
    Ik had ook allemaal kleertjes meegenomen, maar hij leefde in zijn rompertje zonder mouwen, het was 40 graden daar toen. Veel te warm voor kleertjes.
    Wat ook handig is om mee te nemen is zo'n muskietennet voor over het campingbedje. We hadden veel last van muggen in ons appartement. Zo sliep hij tenminste rustig.

Ik zou voor de zekerheid ook ors meenemen voor kinderen. Je weet maar nooit, en zetpillen enzo.

Verder binnen blijven tussen 12:00-15:00, dan was het echt te warm. Maar dan moest hij ook slapen. Dus wij deden mee met de siƫsta haha.

In het vliegtuig moest hij toen op schoot, met een soort gordeltje. Dit ging prima. We hadden een flesje meegenomen en water. Dit kon opgewarmd worden in het vliegtuig. Maar ik weet niet hoe de regels nu zijn.

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Antillen?

Zijn we heen geweest toen de oudste ca. 6 maanden was.
    Daar zijn westerse voorzieningen, schoon drinkwater en op bonaire & curacao zelfs een albert heijn.

Is toen prima bevallen. Idd uv-shirtje, zonnehoedje, zonnebrand, speelkleed, draagzak dan kom je een heel eind.

Als je verder vliegt zou ik wel met een maatschappij vliegen die babybedjes heeft (bijv klm) dan hoef je je kindje niet de hele tijd op schoot te houden.

Veel plezier!!

5. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    248
    43
    Vrouw
    aan de kust
    bedankt voor de reacties!

Zitten goede tips tussen! :)

Mijn oog is gevallen op een accomodatie in Kos, Griekenland...
    Is dit gebied een goede keuze voor baby's?

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wij zijn toen onze dochter 6 maanden was met de caravan naar Italie gegaan.

Goed smeren met factor 50, een hoedje en een parasolletje. (tenminste hadden wij)
    Voor de rest goed veel drinken.
    En genieten :)!

7. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    enige nadeel vindt ik dat je bij een reisbureau moet boeken en dan is zo'n vreselijk bus naar het complex moet gaan.

Ik zou lekker zelf een auto huren zodat je niet bij elk hotel moet stoppen.

Deel Deze Pagina