11 maanden, toch niet het einde hé...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jenna09, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hou je je borsten goed in de gaten?
    Als je wat druk voelt of zo, toch even kolven hoor, want zeker na zo'n onverwacht en niet zo plezierige afsluiting zit je niet te wachten op een borstontsteking!
    (En de drupjes die je er uithaalt vooral geven: antistoffen!)

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ooh, Jenna! Wat vervelend voor je. Ik weet hoe je je voelt, bij mij is het hetzelfde gegaan. Probeer het positief te bekijken en lekker met je zoontje te knuffelen, dat maakt het makkelijker. Je zult verbaasd staan over het gemak waarmee hij dit nieuwe feit accepteert, alsof het nooit anders is geweest. Dat maakte het voor mij makkelijker, ik miste het voeden wel,maar hij kennelijk niet. Denk aan alle maanden voeden die achter je liggen en alle mooie momenten, nu gaan jullie een nieuwe fase in van het groter worden. Geniet hier ook weer van, je zoontje is gewoon weer een stapje ouder geworden. (helaas net even eerder dan jij wilde)

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Sterkte Jenna.

4. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Nog eens allemaal bedankt... Hier gaat t wel ondertussen. T blijft moeilijk maar begin het te aanvaarden. :( Ik heb nog 1 diepvriesmelkje voor straks en dan zal t wel gedaan zijn. En idd sannaa, hij heeft er op deze manier geen last van!!! Liever ik wat het moeilijk heb dan hij!
    Heb ook geen stuwing eigenlijk, dus de productie was echt al wel fel gedaald. Als ik manueel melk uit de tepels duw komt er wel onmiddellijk wat uit. Weet dus niet goed of ik nog moet kolven of niet. Als ik weer ns ga kolven wordt er weer nieuwe melk aangemaakt en dat is nu ook weer niet de bedoeling he. Dus denk dat ik zolang ik niks voel ook niet ga kolven...

Voelt wel gek zo, eerst heeft je lichaam 9m een kindje gemaakt, daarna 11m voeding gemaakt voor de spruit en nu ineens zo'n nutteloos gevoel... Stom hé!!!
    Ach ja, hoop volgend jaar (misschien maart april mei...????) opnieuw voor een tweede te gaan beginnen oefenen (als t dit keer toch eens zou lukken zonder hulp van de wetenschap....)
    En dan begint de cirkel weer opnieuw!!!

5. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Jenna het is dus voor jou nu echt bijna het einde, moeilijk he?
    Mijn zoontje wil nog steeds niets van mijn borsten weten, maar wil nu wel melk uit een beker drinken. Ik kolf nu drie keer per dag, krijgt hij iig nog bv binnen. Ik hoop dat het mij lukt om nog een tijdje het kolven vol te houden, het is niet echt mijn hobby.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    9 maanden en 11 maanden, dat zijn moeilijke leeftijden, dan zijn ze extra gevoelig voor een zuigelingenstaking.
    Moeilijk hoor, veel sterkte!

7. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Ja zwiep, dat kolven is niet tof hé. Zeker niet als ze naast je zitten zelf kunnen drinken en gewoon niet willen!!! Maar als ik nog voldoende kolfde zou ik zeker ook door doen!! Wat ik wel nog doe is s morgens en s avonds nog even de borst aanbieden... Wil hij niet, ok dan. Zolang er druppels melk uit komen kan dat hé. Je weet maar nooit.
    En idd zijn die leeftijden nogal lastig ja... Je leest t wel meer, maar tof is iets anders hé!

Deel Deze Pagina