Mijn dochter is nu 8 weken en ik geef borstvoeding op verzoek. AL een hele tijd zijn dat 6 voedingen. Een ritme qua tijd zit er niet echt in. Overdag komt ze om de 3/4 uur. Als ze rond 19:00 naar bed gaat moet ik haar voor de volgende voeding altijd wakker maken. Dus rond 22:30 moet ik haar wakker maken. Dan maakt ze me zo'n 4 uur later weer wakker rond 3:00 en daarna om 7:30 ongeveer weer. Nu las ik in bij "flesvoeding" over kinderen die al doorslapen en hoe ze daar toe komen. Ophogen van voeding enz. Nou wordt dat een beetje lastig met borstvoeding. Hoe hebben jullie dat gedaan? Eigenlijk hoe hebben jullie kinderen dat gedaan? Het klopt toch dat je met borstvoeding vaak langer aan nachtvoedingen zit? Wanneer ging je kindje doorslapen? Heb je er nog iets speciaal voor gedaan? Alvast bedankt!
Onze meid ging net voor de 3 maanden doorslapen, gewoon uit zichzelf. Nu zit ze op 5 voedingen en rond de 2 a 3 maanden kwam er ook vanzelf steeds meer een ritme in. Nu is het om de 3 1/2 a 4 uur. Gewoon de natuur op zijn beloop laten, al maak ik ze nu wel wakker voor de late avondvoeding omdat ze anders midden in de nacht komt en nu tussen 6 en 7
Hoi, Eigenlijk kan je borstvoeding niet vergelijken met flesvoeding. Het is inderdaad zo dat fleskindjes een grote fles voor het slapen krijgen, zodat ze door slapen (werkt niet altijd). Borstvoeding is lichtverteerbaar ten opzichte van flesvoeding. Een kindje zal hierdoor sneller weer honger krijgen wanneer het borstvoeding krijgt. Mijn zoontje is nu 5,5 maand oud en slaapt heel af en toe een nachtje door, maar komt eigenlijk nog elke nacht voor een voeding (soms twee). Er zijn wel manier waarop je kan proberen je kindje door te laten slapen, maar die heb ik niet uitgeprobeerd. Voor mij werkt het zo prima. Als het voor jou ook zo werkt, dan zou ik zeggen laat het zo. En anders hebben anderen misschien nog wel tips voor je. Groetjes Mariska
Ik denk dat wij geluk hebben met onze dochter. Die slaapt sinds ze 1.5 week is, de nachten lekker door. Meestal 8 uur achter elkaar, maar soms ook 9 uur. Is heerlijk doorslapen. Ik hoop dat ze dit blijft doen...
Mijn dochtertje slaapt al regelmatig nachten door, ze krijgt volledig bv. Mijn zoontje sliep met 15 maanden pas door en die heeft altijd flesvoeding gehad. Kindjes gaan doorslapen als ze eraan toe zijn en daar valt 'helaas' weinig aan te sturen.
Het gaat toch hartstikke goed? Mijn dochtertje slaapt al wel door (22.00 uur-06.30 uur, dan een slok en daarna weer even slapen), maar hierdoor komt ze overdag wel vaak. De twee uur haalt ze vaak niet eens, 's avonds sowieso niet en zij is nu ruim 3.5 maand.
Een nieuwe banner ben ik mee op gehouden, sinds deze site veranderd is lukt het me niet meer. Dus geloof ik maar de baby zit echt niet meer in mijn buik. Even terug naar het onderwerp. Gisteravond heb ik om 22:15 gevoed en ze werd om 3:30 weer wakker, daarna om 7:30. Als het zo voorlopig kan ben ik ook al erg tevreden. Ze slaapt wel gelijk s avonds, volgens mij mag ik daar ook al heel blij mee zijn. s Avonds een badje doe ik nooit omdat ik haar er altijd wakker voor moet maken. OVerdag daarintegen is ze heel veel wakker. Zolang ze gezellig en rustig is als ze wakker is zal ze het wel aankunnen denk ik dan. Na de voeding slaapt ze vaak maar een klein uurtje. s Middags ga ik altijd even wandelen dan slaapt ze in de wagen weer. Maar heel lang is dat vaak niet. Even terug naar de nacht.... is het zo dat een baby bijvoorbeeld een tijd lang om 3:30 komt en dat dat vanzelf later wordt?
Ja, normaal wel. Nu is mijn meisje net voor de 3 maanden al door gaan slapen op volledige bv. Maar daarvoor werd ze standaard tussen 3 en 4 wakker en opeens sliep ze langer door. Hier is het dus echt vanzelf gegaan want als ze 's nachts wakker werd dan voedde ik haar gewoon. Soms was het alleen echt zeuren en dan keek ik het ff aan of dat ze niet door zette en meestal was het dan binnen no time weer stil zonder er ook maar geweest te zijn. Als ze honger heeft dan zet ze echt wel door.
het wordt meestal vanzelf steeds ietsje later. ik maak ze nooit wakker voor een laatste voeding, en met twee maanden sliep mijn dochter door van 8 uur tot 6 uur de volgende ochtend. je zou kunnen proberen te kijken wat er gebeurd als je haar niet wakker maakt. wat je moet doen is zorgen dat ze overdag genoeg binnen hebben gekregen dat ze 's nachts geen melk nodig hebben. maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. mijn zoontje sliep wat slechter, die gaven we de laatste voeding als gekolfde melk. in mijn ervaring drinken ze heel slecht als je ze 's avonds wakker maakt omdat ze niet goed wakker worden. uit een fles drinkt veel makkelijker, dat kunnen ze bijna slapend (dat noemen ze hier dreamfeeding) Hij dronk met een paar maanden oud om 10 uur een fles van 180 ml gekolfde melk, en sliep dan tot een uur of 6,7
Waarbij borstvoeding dan weer het voordeel heeft dat als een kind beide borsten helemaal leegdrinkt en dan na een korte tijd een 'toetje' krijgt, de moedermelk extra hormonen bevat die slaapverwekkend zijn.