Wie heeft er 'ervaring' met krentenbaard?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by poema, Mar 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Mijn dochter heeft krentenbaard. Vanmorgen opeens bij het opstaan. Ben naar de dokter geweest en heb er crème voor gekregen. Maar heeft iemand enig idee hoelang dit duurt? En moet ik nog speciale maatregelen nemen? En hoe komt ze hier nu aan? Het is echt een lelijke plek op haar wang...

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    als er vocht uit komt is het besmettelijk
    dus laat je dochter niet knuffelen of kusjes geven
    ook als de korstjes droog zijn

kan wel een week of 2 duren

3. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon heeft het 1x gehad, opgelopen op de creche. Had niet veel uitslag maar hij had het wel. Ik heb ook een creme gekregen van de HA. En binnen 2 weken was het hier ook weer verdwenen. Het is enorm besmettelijk denk idd om met kusjes geven e.d. en gebruik steeds schone handdoeken en washandjes met het wassen van je kindje. Hygiene is nu echt belangerijk ivm besmetting.

4. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    wij zijn al vanaf dec in de weer met mr krenten-baard. Meya heeft hem op haar handje en dat is vervelend. Heb handschoentjes voor haar maar ook dat is niet je van het. Al 2 soorten zalf en 1 ab kuur ( waar ze heel ziek van werd omdat ze er allergies voor bleek te zijn ) nu staat hij er vrij rustig bij op haar handje maar haar wang speelt nu weer op. We hebben weer zalf en echt open ligt lhet niet meer maar weg is het ook nog niet. Mijn oudste heeft het ook 2 keer gehad, maar toen was het na paar dagen smeren al veel minder en na paar wken helemaal weg...... Gelukkig hebben haar broer, mijn man en ik er geen last van

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,282
    36,147
    113
    Mijn oudste heeft het al een paar keer gehad. Zodra we met de creme begonnen was het vaak snel over en werd het in elk geval niet erger. Je moet alles goed wassen en ontsmetten, maar na 2 dagen smeren met de creme is het geloof ik niet meer besmettelijk.

6. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Ok. Even afwachten dus of de crème aanslaat. Ik vind het wel frappant hoe snel het ging vanaf vanmorgen. Gisteren was er nog niets en nu een hele plek. Hebben jullie kindjes er littekens aan overgehouden?

7. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    En als ze het een keer gehad hebben krijgen ze het dan vaker? Net als een koortslip?

8. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    ze kunne het vaker krijgen

9. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Charlotte heeft het ook gehad, zij had het van een muggenbeet. Komt weleens voor bij kinderen, maar dat lijkt me nu in de winter niet zo. Is heel besmettelijk, hier ook creme gehad maar het was zo heftig (ze had het op haar bovenarmpje) dat de creme helemaal niet hielp. Toen een ab-kuur gehad en toen werd het minder. Al met al heeft het bijna 4 weken geduurd maar dat was omdat ik te lang moest afwachten (van de huisarts) of de creme ging aanslaan. Toen bij dermatoloog terecht gekomen en deze schreef andere creme voor en antibiotica. Het heelt altijd zonder litteken, mits er niet gekrabt wordt, heb ik destijds gelezen. Hier in ieder geval niks meer van te zien. Het jeukt ook heel erg dus let op dat ze niet gaat krabben, beterschap voor je meisje. En hier ging het trouwens ook heel snel, begon met een muggenbult en binnen 2 dagen was haar halve bovenarmpje bedekt met die vieze korsten, heel akelig om te zien!
    En ze kunnen het vaker krijgen maar het is niet zoals een koortslip, dat draag je echt bij je, dit is besmettelijk van anderen of je krijgt het van muggebeten.

10. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Mijn zoontje was 3 maanden toen hij er heel erg onderzat (had ook eczeem en daar was het in gaan zitten). Na een paar dagen smeren met AB-creme was het al een stuk minder en na een dag of 5 weg. Ik zag heel snel verbetering. Is wel heel besmettelijk. Hij heeft er geen littekens aan over gehouden; hij had wel hele lelijke plekken; ook met kuilen erin zeg maar. Maar ... geen littekens! En iedereen kan het krijgen; idd niks met koortslip oid te maken.

11. cle23

cle23 Actief lid

Dec 10, 2008
    420
    0
    0
    Meestal is het zeer besmettelijk en kan zich makkelijk uitbreiden. Je moet in ieder geval zorgen dat je handdoeken e.d. alleen gebruikt voor haar.

12. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Ze mocht gelukkig wel gewoon op de creche blijven. Ben benieuwd hoe het er vanmiddag uitziet als ik haar ophaal. Het lijkt niet veel groter te worden. Wel op de plek waar het zat zaten vanmorgen een soort blaasjes. Dus daar helpt de creme niet helemaal tegen. Als het maar niet erger wordt denk ik dan maar...

Share This Page