fv of bv?

Discussie in 'Voeding' gestart door lunaatje, 19 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunaatje

    lunaatje Actief lid

    4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    pff,nog maar 4 weken en ben er echt nog altijd niet uit.

    wil heel graag bv geven,maar kan het kwaad als het maar 3 maanden zijn?
    heb er allemaal een beetje bang van,ouders gaan met bevalling juist op reis,moeder heeft ook geen ervaring met bv,zus ook niet.

    wat als ik bv wil geven,en in paniek sla als dit niet lukt?

    wat zijn de nadelen van bv?
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als t goed is, helpt de kraamverzorgende hier mee hoor.. Je moet doen wat je zelf wilt.
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Als ik jou was zou ik een borstvoedingsinformatie-avond bezoeken, dat heb ik ook gedaan en ik heb daar veel aan gehad.
    Daar heb ik ook een lactatiekundige ontmoet die 24 uur per dag bereikbaar is, voor het geval er problemen ontstaan waar je met de kraamverzorgende niet uitkomt.

    Die onzekerheid is echt niet nodig hoor, vrijwel iedere vrouw kan borstvoeding geven als ze dat wil. (er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk...)
    Het is wel heel intensief de eerste weken, maar als het eenmaal goed gaat zijn er geen nadelen aan het geven van borstvoeding vind ik.
     
  4. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als je het graag wil zou ik het gewoon proberen.
    Bevalt het je niet, kun je altijd overstappen toch?

    En idd, misschien verstandig om een info avondje te bezoeken oid. Want er komt nog best wat bij kijken vind ik.
     
  5. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zie dat je in Belgiè woont dus kraamzorg gaat misschien niet lukken maar wat je wel kan doen is zelf er veel over lezen en nummers bij de hand houden die je kan bellen als het niet lukt.

    Probeer na de bevalling je kind zsm aan te leggen, liefst binnen een uur na de bevalling. Daarna laat je hem-haar zo vaak mogelijk drinken en probeer je het gebruik van een flesje kv te voorkomen, als
    er al kv gegeven moet worden omdat er problemen zijn sta er dan op dat ze dat doen met een beker-spuitje-cupje. De eerste weken zal je op tussen de 8 en 12 voedingen meestal zitten en na verloop van tidj wordt dat minder. Ook als je maar 3 mnd bv wil geven is het de moeite.. al zou je al na een dag stoppen. Elke slok bv is er 1 en vooral de eerste bv zit vol belangrijke stofjes voor je kind.

    Hier vind je de telefoonnummers en als je ff googled zul je ook hun sites vinden... mocht je tegen problemen aanlopen kan je die altijd bellen

    http://www.borstvoedingsforum.nl/telefoon.php
     
  6. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    @Lumaatje: Hier informatie over je vraag of het kwaad kan als je maar 3 maanden geeft.
    Een nadeel van bv vond dat het in het begin vrij pittig is, maar als je dan even doorzet dan wordt het vanzelf makkelijk en leuker.
    Ik zou je idd ook willen adviseren om een cursus te doen er veel over te lezen en een telnr. van een lactatiekundige bij de hand te hebben mocht het al echt niet willen.
     
  7. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi lunaatje,

    Hier had ook niemand van de familie ervaring met bv, en de kraamverzorgster had er ook geen kaas van gegeten zeg maar. Toch is het met behulp van mijn o zo lieve man en een lactatiekundige gelukt. Het begin is moelijk, maar als het eenmaal loopt is het echt geweldig vind ik! Als jij het wilt zou ik het gewoon proberen, en als het niet lukt om de een of andere reden, heb je je kindje toch een paar dagen het beste van jezelf gegeven. Heel veel succes/plezier en een voorspoedige bevalling gewenst!
     
  8. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    doen waar je jezelf het beste bij voelt en waar je voor 100% achter staat.
     
  9. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb tot nu toe borstvoeding gegeven, weliswaar de laatste tijd aangevuld met opvolgmelk, maar ik heb het nooit echt een last gevonden. En het gaat vanzelf, ik heb geen hulp nodig gehad, ook niet van de kraamverzorging.
     
  10. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik zou zeggen, doe wat je gevoel je ingeeft.

    Zelf zou ik in je plaats proberen om toch bv te geven.
    Bij mij is er in de familie ook niemand die er iets vanaf weet hoe het in z'n werk gaat, maar ik heb ook gekozen voor bv.

    Wel geef ik de tip, informeer je goed op voorhand, want je weet nooit teveel.

    Ga ook eens een kijkje nemen op www.borstvoedingsforum.nl daar staan ook veel tips en www.borstvoeding.com
     
  11. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Ik ben begonnen met BV en ben heel snel overgstapt op FV, ik kon persoonlijk gewoon niet tegen BV geven. Werdt er heel nerveus door en zat te stuiteren op de bank.(terwijl Sanne gewoon goed dronk, goed hapte, lekker aankwam en ik genoeg melk produceerde)
    Ben na een periode kolven overgestapt op FV en moet zeggen dat het tot nu toe de beste keuze is geweest die ik in Sanne d'r leventje heb gemaakt. De rust is weder gekeerd en ik vind het persoonlijk ook veel makkelijker(het kindje is niet meer van jou alleen afhankelijk, wat ik echt een zegening vind, als ik nu ergens heen wil kan dat zonder ongein. Papa geeft de fles wel)
    Tuurlijk heb je met FV ook mindere momenten(ineens niet lekker meer willen drinken) maar niets in vergelijking met hoe ik me heb gevoeld tijdens de BV.

    Mocht de BV niet lukken dan is het jammer, laat je niet opfokken met het moet!
    Sanne groeit als kool op d'r flesvoeding!(en ik ben er ook groot mee geworden)

    Doe waar je je goed bij voelt, en schaam je absoluut niet mocht je toch voor FV kiezen!(het is er niet voor niets!)
     

Deel Deze Pagina