Niet slapen.. Wat is er toch?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ccwomen, 31 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    M'n zoontje is 9 mnd en is eigenlijk altijd een moeilijke slaper geweest, en dan vooral overdag, s'nachts ging het altijd goed.
    M'n zoontje gaat rond 13.00 naar bed voor zijn middag slaap en valt redelijk snel in slaap maar word na ongeveer een uur ( soms korter soms langer) huilend wakker en krijg hem daarna heel moeilijk weer in slaap, vaak niet meer terwijl hij wel nog moe is!! Dit gaat de afgelopen 1,5 maand alweer zo... Ook is het de laatste weken s'nachts drama, bijv vanacht ligt hij om 2.45 te kletsen ik geef een speentje en hij valt in slaap en vanaf 4.00 uur kan ik er elk half uur uit omdat hij huilt en heeft om 6.00 maar z'n fles gehad omdat hij niet meer stil werd... En dit gaat de laatste tijd dus bijna elke nacht zo.
    Hij moet onderhand toch bek af zijn van het bijna niet slapen???
    Ik loop al 9 mnd met hem bij de osteopaat, zijn schedeltje, nekje en ruggetje zitten telkens vast... Maar vraag me echt af of er wat anders aan de hand is of is hij gewoon een slechte slaper??? Alle tips meer dan welkom want wij hebbe voor ons gevoel alles al geprobeerd en niks helpt....

2. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Niemand???

3. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje kon overdag ook heel slecht slapen in een bedje, tot ik opeens de geniale ingeving kreeg dat ze misschien een buikslapertje is....ik heb dr omgedraaid, en voila, opeens een middag slaapje van bijna 2 uren!

En dat je kindje s'ochtends wakker wordt en dan elk half uur...sommige kindjes kunnen opeens weer honger of dorst krijgen s'nachts, wij gaan er immers ook wel eens uit voor wat water, dus waarom zou een baby dat niet hebben :). Ik zou proberen in te gaan op de behoefte van je zoontje :)

4. Babeloe

Babeloe Lid

3 aug 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uit het boek 'slapen zonder huilen' heb ik de volgende tip gekregen om een baby langer te laten slapen: 10 á 5 minuten voordat je verwacht dat je baby wakker wordt ga je naar boven met bijvoorbeeld een boek. Zo gauw je ziet dat je baby onrustig wordt, doe je dat gene waarvan je verwacht dat je kind weer lekker kan gaan slapen. Bij ons is het de hand op zijn hoofdje leggen, maar kan ook zachtjes zingen zijn of speen geven. Dit doe je dus voordat je baby écht wakker wordt. Ze zeggen dat je het na een tijdje niet meer hoeft te doen, omdat je baby dan door krijgt dat hij langer moet slapen. Zo ver zijn we hier nog niet, maar mijn mannetje slaapt nu wel 1 1/2 uur tot 2 uur ipv 45 minuten.

5. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met mijn zoontje naast een cranio-sacraal therapeut (een soort ostheopaat) ook naar een fysiotherapeut en een manueel therapeut gegaan.
    De manueel therapeut heeft de wervels in zijn nekje goed gezet.
    Mijn zoontje had namelijk ook veel last van een vast zittende nek.
    Sinds dien gaat het stukken beter, misschien een tip?
    De fysiotherapeut kan je doorverwijzen.

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! Heb al vaker geprobeerd water te geven s'nachts maar neemt of 1 slokje of niks... Heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd... En dat van naar binnen aai over z'n bol of zingen daar word hij wakker van en t is zo wisselend wanneer hij wakker word dat ik niet eens weet wanneer ik dam bij hem zou moeten gaan zitten.
    dat gaat m hier niet worden want hij is ook erg nieuwsgierig en gaat dan niet meer slapen!
    Bedankt voor de tip, misschien ga ik daar ook is heen en kunnen zij me verder helpen...
    Overdag is het gewoon een lief vrolijk mannetje dan zou je echt niet zeggen dat hij telkens zo huilend wakker word!!!
    Zit telkens te denken, wat zie ik over het hoofd bij hem...

7. adi

adi Niet meer actief

Maar slaapt hij maar 1x overdag? Is dat niet te weinig voor 9 maanden?

En als hij dan om 4uur wakker wordt en de speen niet accepteert, kun je hem dan niet gewoon een fles melk geven? Misschien wil hij dat wel, en wil niet nog 2 uur wachten daarop?

8. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Mijn zoontje van 6 maanden slaapt de laatste weken ook erg slecht overdag. 's nachts gaat nog wel goed.
    Hij heeft last van doorkomende tandjes. Misschien bij jouw zoontje ook het geval?
    Gaat hij met een volle buik slapen? (mini slaapt dan langer) of heb je de laatste tijd iets in zijn eetpatroon veranderd? (ivm evt. allergieen-buikpijn)

9. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    #9 ccwomen, 1 aug 2011
    Laatst bewerkt: 1 aug 2011
    Hij doet vaak nog wel een Ochtend slaapje , maar ook deze slaat hij wel is over, hij gaat dan gewoon niet slapen wat ik ook probeer...
    En het kan geen honger zijn s'nachts, ook al heeft hij om bijv 23.00 of 1.00 uur de fles gehad dan komt hij ook s'nachts!
    Ik weet soms echt niet meer wat ik nog moet proberen..
    De osteopaat weekt duidelijk niet meer zo zoals de voorgaande keren, zelf ben ik tijd terug vaak bij de kraker geweest en had echt direct resultaat ook is m'n zoontje daar al een keer geweest toen hij een maand of 2 was en ook dit had resultaat !!!
    Twijfel of ik daar weer heen zal gaan, of word dat teveel voor hem ??
    Weet niet meer waar ik goed aan doe!
    Wat denken jullie?
    Soms is het ook gewoon zeuren bij hem, het liefst zou ik n dan ff laten mopperen maar m'n andere zoontje ( net 2 geworden ) word er dan wakker van en dan zit ik dus met 2 wakkere kinderen..
    We wilden de jongste al naar zolder verhuizen met zijn kamertje omdat de ander dan wat minder snel wakker word maar nog geen tijd gehad en dan denk ik weer achhhh die jongen z'n kamertje Pfff word gek van mezelf haha dat bedoel ik dus dat je niet meer weet waar je goed aan doet.

10. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ja er is wel wat veranderd hij is sinds bijna een maand van zijn reflux medicijnen af en ook krijgt hij nu zuivelproducten, maar dat ging allemaal prima, dus lijkt me niet dat hij daar nu pas last van krijgt??!!
    Slaapt met een volle buik niet langer helaas!
    Het slapen ging s'nachts juist altijd super goed, sliep door toen hij 7 weekjes was en kon op een gegeven moment echt tot 8.30 slapen en nu....

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Er zijn nog andere technieken om je kindje overdag wat langer te laen slapen, zonder huilen, maar door te wennen aan langer rust. Zie ook Ria Blom Regelmaat en inbakeren.

Ons meisje slaapt nog 2x overdag, liefst 2u per slaapje, maar dat lukt niet altijd. Soms maar 45 min, en dan lukt het ook niet haar langer te laten slapen hoor. Wel laat ik haar liggen zolang ze blij is, ze valt nog wel eens zelf weer in slaap voor nog een rondje! Als we op pad zijn gaat het meestal 'mis' met slapen en pakt ze hooguit een half uurtje in de wagen oid.

Hier is het ook zo dat als ze overdag goed slaapt ze dat ook 's nachts doet. Ik zou wel proberen zoveel mogelijk structuur en regelaat aan te bieden: vaste rituelen. En vergeet niet dat alles in fasen komt, misschien wil hij nu wel een periode die fles om 4u om lekker door te kunnen slapen. Als je wilt proberen of iets beter werkt doe het dan meerdere dagen consequent om het effect te zien.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat lijkt me met 9 maanden geen optie meer :)

13. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    #13 ccwomen, 1 aug 2011
    Laatst bewerkt: 1 aug 2011
    Ben bekend met Ria Blom en hebben het vanaf dag 1 toegepast, echter de eerste maanden huilde hij heel erg en werkte het dus niet!
    We deden iedere dag hetzelfde en maanden lang, maar mn mannetje bleef huilen....
    Er heeft een paar maanden iemand mee gekeken van cardea jeugdzorg, die zich speciaal bezig houden met huilbaby's, dit op aanraden van de ka uit het zh.
    Zij zij dat hij gewoon teveel te verwerken had, soort trauma (gebroken sleutelbeentje tijdens geboorte, relux, kma en zh-opname toen hij 8 weekjes oud was en daarom zoveel huilde,en mede door de pijn van zijn sleutelbeentje en waarschijnlijk verbrande slokdarmpje!

Ik pas eigenlijk altijd de rust en regelmaat toe!
    Hij is nu om 12.50 naar bed gegaan en zonder te mopperen in slaap gevallen binnen 2 min denk, maar heeft zijn ochtend slaapje dus niet gedaan....
    Was even om een boodschap en ging dus niet in de wagen slapen!
    Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij huilend wakker word...

Ik heb iets gelezen op internet over overactieve kinderen...
    Heeft iemand hier ervaring met een overactief kindje?
    De symptonen die worden omschreven, passen wel bij mijn zoontje, veel ervan!
    Maar goed je gaat je van alles in je hoofd halen, maar overdag is er niks aan de hand, maar zodra hij slaapt is het mis...
    Het kan toch neit zo zijn dat hij voor niks elke keer huilend wakker word????1!!!

14. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0

Net ook al in een ander topic gereageerd ;) maar dat kan dus. Of tenminste, ze zullen niet voor niks huilen/wakker worden, maar soms is er niks medisch te vinden. Mssn tanden, mssn buikpijn, idd mssn overactief of ontwikkeling wij zijn er iig nooit achter gekomen (nadat ze geholpen was aan kiss en gebroken sleutelbeen). Alles geprobeerd, overal geweest, ka, kno arts, fysio, mt etc :). Nu (ze is ruim een jaar) gaat het wel iets beter, ze huilt niet meer s nachts, is nog wel veel wakker, maar meestal slaapt ze redelijk snel weer verder als ik haar bij me neem (tja, als je al een jaar nauwelijks slaapt wil je wel!) en overdag gaat het nu goed (hier was het ook overdag drama) Ik weet hoe lastig en vermoeiend het is (zacht uitgedrukt) dus wil je heel veel sterkte wensen! Je mag me altijd pben!

15. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik je zo lees, lees ik echt over mijn eigen zoon!
    Een kraker en een manueel therapeut doen ongeveer hetzelfde maar dan is de manueel therapie minder heftig (tis tenslotte een baby)
    Ik kan je ook echt de cranio-sacraal aanraden!!
    Onze zoon kon tot en met vijf maanden niet zelf in slaap vallen door problemen met zijn nek en hoofdje.
    Heeeeel veeel huilen!!! En tot en met zeven maanden ingebakerd gelegen.
    Goedzij dank gaat het sinds hij een maand of zeven is prima met slapen.
    Ik weet ongeveer wat je meemaakt, het is slopend!
    Na een combi van rust en regelmaat en verschillende therapeuten is het nu een top slaper. (over het algemeen dan)
    Maar ik luisterde vooral naar mijn gevoel, ik wist dat er iets was!
    En ben niet gestopt met zoeken naar antwoorden tot dat ik verbetering zag.

16. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nou dat gevoel heb ik dus de hele tijd dat er iets is....
    MAar heb voor mijn gevoel alles zelf al gedaan en weet soms gewoon niet wat ik nog meer moet doen...!
    Het is overdag gewoon een vrolijk ventje, en het inslapen gaat ook prima zonder te mopperen, maar het ineens keihard huilen als hij pas even slaapt...
    Hij sliep om 13.10 net en werd om 14.00 schreeuwend wakker (en niet zachtjes)!! Even met hem i mijn anderen gelopen door de kamer en is nu toch weer gaan slapen, maar dat lukt ook heel vaak niet hoor!
    Dat kan toch niet normaal zijn??? Lijkt me...

Gisteren middag heb ik hem een zetpil gegeven voordat hij naar bed ging en heeft de hele middag heerlijk geslapen, werd om 15.00 even wakker en heb even met hem gelopen en is weer gaan slapen tot 15.40...
    En gisteren avond voor hij naar bed ging een zetpilt gegeven en is afgelopen nacht 4 keer geweest om een speentje ipv 15 keer...
    Lijkt me toch geen toeval???
    Maar wat is cranio-sacraal ?? Of stel ik nou een hele domme vraag?:) Ga ff googlen!
    Iig bedankt voor je advies!

17. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ja ik kan verder niks ontdekken kwa tandjes of wat dan ook, maar goed je weet t natuurlijk nooit!
    Ook een gebroken sleutelbeen ? Hoe is ze daarvoor behandelt dan?
    Want mijn zoontje had tijdens de bevalling zijn sleutelbeen gebroken, maar daar is nooit meer naar gekeken verder....
    Het is idd erg vermoeiend, maar vind t nog meer frustrerend eigenlijk, omdat ik gewoon zie dat hij moe is en maar niet wil slapen...
    Het is hier overdag en s'nachts, terwijl hij het echt wel kan!!
    Hij heeft een periode ecth heel goed geslapen kwam dan s'nachts neit 1 keer, niet eens voor een speentje!
    En ook s'middags sliep hij dan een wel 2,5 uur achter elkaar!
    Het is ook niet dat het onwijs drama is, maar echt normaal lijkt het me niet en het blijft telkens in mn hoofd zitten....wat als er iets is?!
    Jij ook succes met je meisje!

18. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nog ff een vraagje osteopathie en manueel therapie, komt dit niet ongeveer op hetzelfde neer??
    Omdat ik al met hem bij een osteopaat loop (al 9 mnd)...

19. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een cranio-sacraal therapeut gaat eigenlijk net als een ostheopaat op zoek naar blokkade's in het lijf. Maar dan vanuit een ander uitgangspunt.
    Als je het googeld zal het vast een beetje vaag overkomen, maar goed, het helpt.
    Ik was redelijk radeloos met mijn zoontje, dus dacht baad het niet...mijn cranio is daarnaast ook kinderfysio.
    Ik heb via het cb een tijd een andere fysio aan huis gehad. En zij zeiden ook dat ze vermoeden dat Sem misschien een gebroken sleutelbeen had gehad.
    En daarom ook een voorkeurshouding ontwikkelde.
    Een manueel therapeut "kraakt" echt, ze duwen dan de wervels rustig in de juiste positie.
    Ik weet niet of een ostheopaat dat ook doet...

Deel Deze Pagina