Speen kwijt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aapje22, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Dochterlief weet het elke keer te produceren om constant haar speen eruit te gooien. Ook midden in de nacht. Ze is dan helemaal van slag en gaat huilen. Hoe krijg ik dit probleem minder. Met een spuug doekje wordt hij te zwaar en gaat hij er makkelijker uit. Wanneer is die coördinatie volgroeit zeg maar? En ik stimuleer haar liever niet met haar handen. Want een speen is makkelijker af te leren dan handen of duimen.

Iemand goede tips?

2. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
  3. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zo'n lodger doekje, die zijn erg licht.

4. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Omdat onze zoon totaal niet meer kon slapen zonder speen en wij waren veranderd in wandelende spenenhouders hebben wij t heel bot aangepakt: we hebben m zn speen niet meer gegeven in bed en m laten huilen.. de eerste twee slaapjes zijn verschrikkelijk, maar na 2 dagen ben je er helemaal vanaf..

5. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je dochtertje is nog wel erg jong om zelf zijn speen in te kunnen doen denk ik.
    Mijn zoontje (4 maanden) kan nu zelf zijn speen uit zijn mond pakken (ook al wil hij dit eigenlijk helemaal niet haha) maar erin terugdoen heeft hij echt nog niet door. Dat duurt denk ik ook nog wel even.

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hahaha hier hetzelfde verhaal. Zoontje is nu ruim 5 maanden en de speen uit zn mond halen gaat prima... Er weer in krijgen is lastiger.. Vaak heeft hij de zijkant in zijn mond.. Maar ik betrap hem ook steeds vaker met zn duim.. Tja.. wat doe je eraan..

7. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Zoon hier van bijna 5 maanden kan zijn speen terugstoppen... achterstevoren... Houdt zo lekker vast aan het speentje he :D

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Welk merk speen heb je? Ik ben toen van ditfrax overgestapt naar bibi omdat ik had gelezen dat baby's die van bibi makkelijker in kunnen houden. Hier wel zo!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier kan ze 'm nu vaak wel zelf terug doen. Maar ze heeft 'm alleen bij het in slaap vallen nodig en s nachts ligt ze in de cosleeper.

10. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    hier ook 1 die constant zn speentje eruit spuugt of er zelf uithaalt. dus ik lees even mee.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gewoon steeds terugstoppen? Meer kan je er niet aan doen, het is even niet anders.

Hier hadden we wel altijd een tutdoekje en ze kon hem met 4 maanden toch al zelf vinden. Het in de mond stoppen was een ander verhaal, dat was met 6 maanden ongeveer, maar van het tutdoekje zelf werd ze ook al rustig.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wow... En je kindje is 3 maanden?

13. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb er serieus wel eens aan gedacht om een elastiekje om zijn achterhoofd te doen (haha), ik werd helemaal gek van het heen en weer lopen voor de speen. Maar gelukkig kon mijn zoon echt al heel snel zijn speen zelf pakken en in zijn mond doen, ik ben toen lichtgevende spenen van Avent gaan gebruiken (die zag hij beter). Maar toen was hij wel al wat ouder hoor!
    Wij hebben geen oplossing gevonden, doekjes werkten hier niet.
    Helaas..

14. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Echt?? :( ik schrik hier helemaal van.

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
  16. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Hier hadden wij dat ook. Heb helaas niet echt een tip. Ik ging er steeds heen om hem terug te geven. Ik had wel een aantal spenen boven in zijn bedje liggen, zodat ik het licht niet aan hoefde te doen om zijn speen te zoeken. Op de tast vond ik er wel een en die gaf ik dan...
    Ik weet niet meer wanneer hij het zelf kon, maar het heeft een hele tijd geduurd... Nu liggen er nog een paar spenen, zodat hij er makkelijk eentje kan vinden.

17. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Ze kan ze natuurlijk al tijden wel zelf terug in doen, maar het probleem is dat ze regelmatig overboord gaan. Met een beetje geluk is het aan de goede kant, maar meestal (natuurlijk) aan de achterkant. Ik lig dus regelmatig plat op mijn buik onder het bedje te graaien.

Ja ik zou radicaal kunnen stoppen, maar ik denk echt dat ze dan gaat duimen en dat is veel lastiger weer af te leren. Ik hoop dat ze met 2/2,5 jaar wel beter zonder kan en dan halen we het speentje wel weg. De oudste ging er op bijten, toen was het ook snel gedaan.

Persoonlijk vind ik het niet zo'n probleem om er 's nachts 1 of 2 keer uit te moeten. Verder slaapt ze goed in en goed door dat vind ik net zo belangrijk.

18. Behappy

Behappy Niet meer actief

Hier ook zn speen uit gooier.
    Snachts gelukkig niet . Overdag is t een drama.
    Maarja we doen er weinig aan denk ik.
    Ben wel overgestapt van difrax op bibi en blijft wel beter zitten

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Of baby op je kamer laten slapen, dan hoef je er in ieder geval niet steeds uit.

20. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Dat ligt ze al hihi..

Deel Deze Pagina