Hongerige baby, nog tips/aanvullingen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Gizzie1983, 9 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi,

Onze dochter van 7,5 maand is een flinke dame ;). Al met een flink gewicht geboren (4060 gram) en ze groeit gestaag verder :p. Haar schema nu is:

07.00 uur: 180/6 flesvoeding
    09.00 - 11.00 uur: slapen
    11.00 uur: 1 stuk fruit (vers, geraspt)
    12.30 uur: 1 sneetje brood zonder korstjes + 180/6 fles
    14.00 - 15.30 uur: slapen
    15.30 uur: fruit of ligakoekje (gisteren voor het eerst gegeven)
    17.30 uur: 200 gram verse groenten (aardappel/groente/vlees), en magere yoghurt als toetje
    19.15 uur: 180/6 flesvoeding
    19.30 uur: naar bed, ze wordt bijna altijd nog 1x wakker in de nacht voor een klein flesje (150/4).

Een goed schema denk ik, alleen zou ik graag van die nachtfles af willen... Niet voor mezelf, maar ze krijgt zoveel eten binnen voor mijn gevoel.

Heb jij wellicht nog tips/aanvullingen? Van rijstebloem krijgt ze krampen, dus ik ben gestopt met papflessen geven.

Alvast bedankt!

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Beste Gizzie,

Bedankt voor de vraag over je dochter van 7,5 maand. Je vraagt of we aanvullingen hebben op het dagmenu en tips hebben voor doorslapen.

Het dagmenu ziet er keurig uit, complimenten daarvoor :).Tips op het dagmenu zijn als volgt:
    - Geef in de middag tussendoor nog een flesje met ander vocht, zoals water, slappe thee of diksap, zodat ze op een dagtotaal circa 800 cc aan vocht aangeboden krijgt. Dit kun je samen met het tussendoortje geven.
    - Bied in de nacht water aan, evt in combinatie met een fopspeen, in plaats van een fles water om het gewenningsmoment af te wennen.
    - Komen de tandjes door? Dan kan je kindje in de nacht ook wat onrustig zijn door groeipijn.
    - De Nutrilon Goede Nacht is een voeding met een andere eiwitverhouding, die meer verzadiging biedt, zonder meer kcalorieen te leveren. Deze voeding kan het doorslapen bevorderen.

Heel veel succes en laat het ons weten als je er niet uitkomt. We helpen je graag!

Groetjes,
    Paulien - Nutricia voor jou

3. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Bedankt voor je snelle reactie! Ik geef haar inderdaad al wat water uit een tuitbeker bij de boterham en bij haar tussendoortje. Maar dat is meer om haar te laten wennen aan drinken uit een tuitbeker. Goed idee om het uit een flesje te geven zodat het inderdaad verzadiging biedt.

En dan accepteert ze 's nachts misschien ook alleen het water, wellicht in combinatie met en speen (ze heeft eigenlijk geen speentje, maar misschien werkt het). Het proberen waard in elk geval.

Ze krijgt al Nutrilon flesvoeding, dus die Goede Nacht is misschien ook een optie. Maar is dat ook een soort pap? Want ik merk dat ze van rijstebloem buikkrampjes krijgt.

Deel Deze Pagina